Η μεγάλη αυτή αναθεώρηση οδήγησε σε αντίστοιχη αναθεώρηση προς τα κάτω του χρέους της Ιρλανδίας (ως ποσοστό στο ΑΕΠ), το οποίο μειώθηκε ελαφρά κάτω από το 80% του ΑΕΠ από το 93,8% που είχε εκτιμηθεί αρχικά, σύμφωνα με τον υψηλόβαθμο αξιωματούχο της CSO, Μάικλ Κόνολι.
Η αύξηση του αριθμού των αεροσκαφών που εισήχθησαν στην Ιρλανδία για να δοθούν με δανεισμό στο εξωτερικό και οι αναταξινομήσεις ολόκληρων ισολογισμών, όπως ξένων επιχειρήσεων που μεταφέρουν την έδρα τους στην Ιρλανδία για φορολογικούς σκοπούς (corporate inversions), ήταν μεταξύ των κύριων λόγων αυτής της αναθεώρησης, ανέφερε η ιρλανδική στατιστική υπηρεσία.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Οι μεταφορές έδρας αυξήθηκαν τα τελευταία χρόνια, καθώς οι εταιρείες επιδιώκουν να μειώσουν τον φόρο που πληρώνουν για τα κέρδη τους (σ.σ.: η Ιρλανδία έχει πολύ χαμηλό φορολογικό συντελεστή κερδών), ενώ οι βασικές δραστηριότητες και η διοίκησή τους παραμένουν εκεί που ήταν η αρχική έδρα τους.
«Αυτό που συμβαίνει εδώ είναι ότι ένας ολόκληρος ισολογισμός μίας εταιρείας που μεταφέρει την έδρα της στην Ιρλανδία, από κάπου αλλού, περιλαμβάνεται στο απόθεμα παγίου κεφαλαίου μας ή στη διεθνή επενδυτική θέση μας», δήλωσε ο Κόνολι. «Η πολύ μεγάλη αύξηση ενίσχυσε τη δυνατότητα παραγωγής της οικονομίας και επηρεάζει τους λογαριασμούς του 2015 στην αύξηση των εξαγωγών και των εισαγωγών… Η απασχόληση δεν έχει αλλάξει πολύ από τον λόγο αυτό».
Τα αποτελέσματα έχουν συνταχθεί σε συμφωνία με το τελευταίο στατιστικό πλαίσιο της ΕΕ, το ESA 2010, αναφέρει η CSO στην ανακοίνωσή της. Αναφέρει, επίσης, ότι ο τομέας της βιομηχανίας (περιλαμβανομένων των κατασκευών) αυξήθηκε 87,3%, ενώ οι άλλοι βασικοί τομείς σημείωσαν ετήσιες αυξήσεις από 5,7% έως 10,4%.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ