Από το Mall of Athens στο Μαρούσι, τον ερχόμενο Μάρτιο, θα κάνει το ντεμπούτο της στην ελληνική αγορά η διεθνής αλυσίδα καλλυντικών ΚΙΚΟ of Milano, με παρουσία από Ευρώπη, μέχρι Αμερική, Χονγκ Κονγκ, Βραζιλία και Κουβέιτ και με πωλήσεις που ξεπερνούν τα 650 εκατ. ευρώ.
Μήνυμα αισιοδοξίας, από την αλυσίδα, ότι η αγορά των καλλυντικών στην Ελλάδα, μπαίνει σε τροχιά ανάκαμψης. Την ίδια στιγμή, αλυσίδες με ηγετική θέση στη διεθνή αγορά καλλυντικών, που στο παρελθόν «ακύρωσαν» τα επεκτατικά τους σχέδια για τη χώρα μας, αναθερμαίνουν, το επενδυτικό τους ενδιαφέρον.
Η ιταλική αλυσίδα ΚΙΚΟ, με τα 1.000 και πλέον σημεία πώλησης, είχε επιχειρήσει και στο παρελθόν, να επεκταθεί στην Ελλάδα, όμως, η οικονομική κρίση, ανέτρεψε τα σχέδιά της, καθώς τη χρονική περίοδο 2009 με 2016, οι πωλήσεις καλλυντικών συρρικνώθηκαν κατά 38% περίπου.
Κάτι ανάλογο συνέβη και με τη γερμανική Douglas, μίας από τις μεγαλύτερες αλυσίδες καλλυντικών στον κόσμο, η οποία επίσης, σχεδίαζε την «είσοδό» της στην ελληνική αγορά, έχοντας μάλιστα εντοπίσει και το σημείο που θα άνοιγε το πρώτο της κατάστημα. Και σε αυτή την περίπτωση, όμως, τα σχέδια της εταιρείας ανέκοψε η αισθητά μειωμένη κατανάλωση καλλυντικών, λόγω της οικονομικής κρίσης. Ωστόσο, σύμφωνα, με πληροφορίες της αγοράς και η γερμανική αλυσίδα, επανεξετάζει την «είσοδό» της στην ελληνική αγορά.
Η ιταλική φίρμα
Η νεοεισερχόμενη στην Ελλάδα KIKO, ιδρύθηκε το 1997 από τον όμιλο Percassi, στην ομπρέλα του οποίου ανήκουν επίσης, οι φίρμες καλλυντικών WOMO και BULLFROG, λειτουργώντας όλες τους, κάτω από τη θυγατρική του ομίλου Odissea Srl. Διαθέτει ένα δίκτυο που ξεπερνά τα 1.000 καταστήματα σε Ιταλία και σε 21 ακόμα αγορές (από Ευρώπη, μέχρι Αμερική, Χονγκ Κονγκ, Βραζιλία και Κουβέιτ).
Μέχρι σήμερα, τα προϊόντα της στην Ελλάδα, διατίθενται μέσω των εξειδικευμένων καταστημάτων καλλυντικών και των πολυκαταστημάτων, καθώς και μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου. Η ανάπτυξη της ιταλικής εταιρείας καλλυντικών ΚΙΚΟ Milano, στην Ελλάδα, θα πραγματοποιηθεί από τον επιχειρηματία Σάμι Φάις, κάνοντας το πρώτο βήμα από το mall of Athens το Μάρτιο του 2020 και ακολούθως στο κέντρο της Αθήνας.
Ο κλάδος
Όσον αφορά τον κλάδο των καλλυντικών, να σημειωθεί, ότι, από το 2018, η κατά κεφαλήν κατανάλωση τείνει να αυξηθεί, καθώς, σύμφωνα με την Cosmetics Europe, πέρυσι, ανερχόταν στα 80 ευρώ, και το 2017, στα 79 ευρώ. Φέτος, η κατανάλωση κατ’ άτομο, είναι ακόμα μεγαλύτερη. Εκπρόσωποι του κλάδου εκτιμούν, ότι το 2019, οι πωλήσεις των καλλυντικών προϊόντων σε τιμές λιανικής θα ανέλθουν στα 899 εκατ. ευρώ και οι αντίστοιχες πωλήσεις χονδρικής στα 671 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με εκτιμήσεις του Πανελλήνιου Συνδέσμου Βιομηχάνων και Αντιπροσώπων Καλλυντικών και Αρωμάτων (ΠΣΒΑΚ), η νέα τάση, εστιάζει σε προϊόντα, που έχουν ως βάση τους τα φυσικά συστατικά, αλλά και προϊόντα που μεταβάλλονται και προσαρμόζονται ανάλογα με τις ανάγκες του εκάστοτε καταναλωτή (customization).