Για το αίτημα στήριξης του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Μαρμάρου Μακεδονίας Θράκης, την επιστολή στον Πρωθυπουργό, τα σχέδια δημιουργίας ισχυρού brand name στα ελληνικά μάρμαρα, αλλά και για τα έργα που θα «δώσουν δουλειά» στους Έλληνες μαρμαράδες μιλάει στο newsit.gr η πρόεδρος του Συνδέσμου κ. Ιουλία Χαϊδά.
Κραυγή αγωνίας από τον κλάδο μαρμάρου, που εξαιτίας των επιπτώσεων του Covid-19 οδηγείται σε αδιέξοδο. Στο πρώτο εξάμηνο του έτους οι εξαγωγές μειώθηκαν κατά 35% και η πτώση συνεχίζεται.
Την κατάσταση στα «χέρια» της παίρνει η κ. Ιουλία Χαϊδά, πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Μαρμάρου Μακεδονίας Θράκης και αντιπρόεδρος μιας από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες μαρμάρου της Ικτίνος. Εκπροσωπώντας τα 60 μέλη του Συνδέσμου, αλλά κι έναν κλάδο έντονα εξαγωγικό και με συνεισφορά στην ελληνική οικονομία κατά του ποσού των 1,27 δισ. ευρώ, η κ. Χαϊδά υπογράφει επιστολή προς τον Πρωθυπουργό, ζητώντας τη στήριξη της Πολιτείας. Όπως αναγράφεται στην επιστολή, η στήριξη θα βασίζεται σε πέντε άξονες: Ενδυνάμωση των εξαγωγών, ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, στήριξη της εσωτερικής κατανάλωσης, επιδότηση της καινοτομίας & πράσινης ανάπτυξης, αλλά και απλοποίηση στη διαδικασία αδειοδότησης των Λατομείων Μαρμάρου.
Το μεγαλύτερο ωστόσο, στοίχημα των βιομηχάνων μαρμάρου, όπως δηλώνει η κ. Χαϊδά, αποτελεί η δημιουργία ενός ισχυρού brand name για το ελληνικό μάρμαρο, που η ιστορία του ξεκινά από την αρχαιότητα. Παράλληλα, επιδίωξη για τον κλάδο αποτελεί η εξασφάλιση κονδυλίων από το συνολικό ποσό των 72 δια. ευρώ, που προορίζονται να διοχετευθούν για την ανασυγκρότηση της οικονομίας. Σε πρακτικό επίπεδο, κοινή προσπάθεια για να δημιουργήσουν ένα brand name των ελληνικών μαρμάρων, κάνουν οι μαρμαροβιομήχανοι, το Υπουργείο Εξωτερικόν και η ICAP, που για το σκοπό αυτό έχουν ξεκινήσει σειρά επαφών.
Πόλος έλξης τα μεγάλα έργα
«Θέλουμε το ελληνικό μάρμαρο να πρωταγωνιστήσει στα μεγάλα έργα που πρόκειται να αναπτυχθούν, όπως το Μητροπολιτικό Πάρκο Ελληνικού, το Μουσείο της Αμφίπολης, τις μεγάλες τουριστικές επενδύσεις κι αλλού. Είναι κρίμα να γίνονται εισαγωγές, ενώ στη χώρα μας υπάρχουν μάρμαρα εξαιρετικής ποιότητας και σε ανταγωνιστικές τιμές, τα οποία όμως δεν έχουν προβληθεί όπως τους αξίζει» τονίζει η κ. Χαϊδά.
Πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Μαρμάρου Μακεδονίας Θράκης, η κ. Χαϊδά εκλέχθηκε στα μέσα Φεβρουαρίου 2020, λίγο προτού ξεσπάσει η υγειονομική κρίση και όταν ακόμα οι προοπτικές του κλάδου φαίνονταν ευοίωνες. Οι 60 επιχειρήσεις – μέλη του Συνδέσμου πραγματοποιούν το 85% του κύκλου εργασιών και το 98% των κερδών των επιχειρήσεων της χώρας, ενώ να σημειωθεί, όταν στην Ελλάδα συνολικά ενεργές είναι 670 επιχειρήσεις μαρμάρου.
Το πλήγμα από τον κορονοϊό, μεταφράστηκε με 35% μείωση των εξαγωγών στο πρώτο εξάμηνο του 2020. «Ζήτηση από τις αγορές εξακολουθεί να υπάρχει, όμως όλοι τους αγοράζουν με συγκεκριμένους όρους» τονίζει η κ. Χαϊδά κι εξηγεί Καθώς οι πελάτες μας από το εξωτερικό δεν μπορούν να ταξιδέψουν, αναγκάζονται να επιλέξουν τι θα αγοράσουν μέσα από βίντεο και φωτογραφίες, καθιστώντας δύσκολες τις εμπορικές συναλλαγές. Κι όλα αυτά όταν η Ελλάδα εξάγει σε περισσότερες από 120 χώρες, από την Ευρώπη και την Κίνα μέχρι την Αμερική και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα».
Μακρόχρονη εμπειρία
Απόφοιτη του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και κάτοχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης με κατεύθυνση «Διεθνής Εταιρική Χρηματοδότηση» από το Πανεπιστήμιο του Salsford στο Μάντσεστερ η κ. ΧαΪδά, ξεκίνησε τη σταδιοδρομία της στην ελληνική εισηγμένη εταιρεία Ικτίνος Ελλάς ΑΕ, το 1987. Πέρασε από διάφορα πόστα, μεταξύ των οποίων, αυτά της Οικονομικής και Εμπορικής Διευθύντριας. Από το 2004 μέχρι και σήμερα κατέχει τον τίτλο της Αντιπροέδρου, διοικώντας μια επιχείρηση που απασχολεί 450 εργαζόμενους, με εξαγωγική παρουσία σε περισσότερες από 90 χώρες.