Η συμφωνία του Παρισιού για τη μείωση των βλαβερών εκπομπών έχει στόχο να απαλλάξει την παγκόσμια οικονομία από τα ορυκτά καύσιμα σε μια προσπάθεια να περιοριστεί η αύξηση της μέσης παγκόσμιας θερμοκρασίας σε επίπεδα «πολύ χαμηλότερα» των 2 βαθμών Κελσιού. Ωστόσο, ενώ μπορεί να μειωθεί η ζήτηση για πετρέλαιο για επιβατικά οχήματα, επί παραδείγματι, άλλοι κλάδοι ίσως αντισταθμίσουν αυτή την μείωση.
«Η δυσκολία να βρεθούν εναλλακτικές για το πετρέλαιο στις οδικές μεταφορές, την αεροπλοΐα και τα πετροχημικά σημαίνει ότι, έως το 2040, η αύξηση μόνο σε αυτούς τους τρεις τομείς είναι υψηλότερη από την ανάπτυξη στην παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου», ανέφερε ο IEA στην έκθεση με τις ετήσιες προβλέψεις του για την παγκόσμια ενέργεια.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Από το 2020, η Ευρωπαϊκή Ένωση θα επιβάλει πολύ αυστηρότερη νομοθεσία για να ελέγξει τις εκπομπές ρύπων, η οποία πολλοί αναμένουν ότι θα διαβρώσει γρήγορα τη χρήση των παραδοσιακών καυσίμων όπως η βενζίνη και το πετρέλαιο κίνησης.
Στην έκθεσή του, ο IEA μελετά τα τρία σενάρια για την προσφορά και τη ζήτηση. Το κεντρικό του σενάριο «New Policies» προβλέπει ότι οι χώρες που υπέγραψαν τη συμφωνία θα προσπαθήσουν να ικανοποιήσουν τα κριτήρια του καθορίστηκαν από το Παρίσι, καθώς και την υφιστάμενη περιβαλλοντική νομοθεσία, ενώ το «σενάριο 450» προβλέπει ότι οι χώρες θα συμορφωθούν με τη συμφωνία και η ζήτηση του πετρελαίου θα μειωθεί σημαντικά ενώ το σενάριο «current policies» δεν περιλαμβάνει τη συμφωνία του Παρισιού.
Το κεντρικό σενάριο του IEA προβλέπει ότι η ζήτηση θα φθάσει στα 103,5 εκατ. βαρέλια την ημέρα έως το 2040 από τα 92,5 εκατ. βαρέλια την ημέρα το 2015, με την Ινδία να είναι η βασική πηγή της αύξησης της ζήτησης ενώ η Κίνα θα ξεπεράσει τις ΗΠΑ και θα γίνει η μεγαλύτερη μεμονωμένη χώρα κατανάλωσης πετρελαίου.