Συνάντηση με εκπροσώπους της βιομηχανίας θα έχει σήμερα (03.11.2022) ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης, προκειμένου να ζητήσει και από αυτούς να συμμετάσχουν στην εθνική προσπάθεια για έλεγχο των τιμών με το καλάθι του νοικοκυριού.
Όπως σημειώνει ο Άδωνις Γεωργιάδης, δεν αρκεί η προσπάθεια του λιανικού εμπορίου με τι καλάθι του νοικοκυριού, εάν σε αυτή δεν συμβάλει και η βιομηχανία και για αυτό γίνεται η σημερινή συνάντηση.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
«Γκρίνια» από τους καταναλωτές, βεβαιότητα από το υπουργείο
Την ίδια στιγμή σχετική ικανοποίηση επικρατεί στο κυβερνητικό στρατόπεδο για την πρεμιέρα που έκανε το καλάθι του νοικοκυριού, έστω και αν οι καταναλωτές παραμένουν επιφυλακτικοί απέναντι σε αυτή την προσπάθεια, θεωρώντας ότι επί της ουσίας δεν αλλάζει κάτι.
Αντίθετα από το υπουργείο Ανάπτυξης υπάρχει η βεβαιότητα ότι οι τιμές που παρουσιάστηκαν χθες, μέσα από το καλάθι, είναι χαμηλότερες από αυτές που ήταν ένα μήνα πριν. Και για τον λόγο αυτό μάλιστα από σήμερα στο e–katanalotis θα αναγράφεται, μετά από απαίτηση του Υπουργείου και η προηγουμένη τιμή των προϊόντων που είναι στο καλάθι, έτσι ώστε να είναι άμεση η σύγκριση.
Ο Άδωνι Γεωργιάδης σχολιάζοντας την πρεμιέρα του μέτρου τόνισε ότι «τα προϊόντα στο καλάθι του νοικοκυριού, χθες, ήταν φθηνότερα σε σχέση με τις 3 Οκτωβρίου που έγινε η συνάντηση στο Υπουργείο ανάπτυξης με τους εκπροσώπους των σούπερ μάρκετ.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Παράλληλα επισήμανε ότι τα προϊόντα στο καλάθι θα αλλάζουν κάθε βδομάδα για να υπάρχουν επαρκείς ποσότητες. Τόνισε ότι δεν υπάρχει άλλη ευρωπαϊκή χώρα που να έχει κινηθεί ταχύτερα από την Ελλάδα, όσον αφορά τη λήψη μέτρων για τα προϊόντα στα ράφια.
Έρχεται το… υποκαλάθι του νοικοκυριού
Σύμφωνα με πληροφορίες, που επιβεβαιώνονται από το υπουργείο Ανάπτυξης, μέσα στο επόμενο διάστημα θα δημιουργηθεί και ειδική κατηγορία υποκαλαθιού για ειδικές κατηγορίες ώστε να καλυφθούν και οι ευάλωτοι πολίτες που έχουν σοβαρές παθήσεις και χρειάζονται ειδική διατροφή με συγκεκριμένα τρόφιμα.
Να σημειωθεί ότι προ ημερών ο Άδωνις Γεωργιάδης είχε δηλώσει ότι «η ιδέα για το καλάθι έχει ως κεντρικό στόχο ο ευάλωτος συμπολίτης μας, του οποίο η ποιότητα της ζωής έχει τεθεί σε κρίση λόγω του πληθωρισμού, να έχει μια ασπίδα προστασίας. Αυτό είναι το κύριο μέλημά μας. Υπάρχουν όμως και άλλες πολλές κατηγορίες συμπολιτών μας, που ανήκουν στις λεγόμενες ειδικές κατηγορίες, όπως, για παράδειγμα, οι διαβητικοί, οι οποίοι δικαίως θα πουν ότι χρειάζονται και αυτοί κάτι αντίστοιχο».
Επίσης πρέπει να σημειωθεί ότι οι αλυσίδες των σούπερ μάρκετ ξεκίνησαν εκ νέου προσφορές, πέραν από αυτά που συμμετέχουν στο καλάθι, με στόχο αφενός να προσελκύσουν περισσότερους πελάτες και παράλληλα να περάσουν το μήνυμα ότι και αυτές είναι δίπλα στον καταναλωτή και συμβάλουν και αυτές στην προσπάθεια για τον έλεγχο της ακρίβειας.
Αναλυτές αναφέρουν πάντως ότι η επιτυχία ή όχι του εγχειρήματος θα κριθεί όταν θα φύγουν τα φώτα της δημοσιότητας από τα σούπερ μάρκετ.