Οικονομία

Καλοκαίρι με την AEGEAN σε 47 χώρες και πάνω από 155 προορισμούς 

Λίγο πριν σβήσει τα 25α «κεράκια» της η AEGEAN είναι ο καλύτερος πρεσβευτής της χώρας στο εξωτερικό. Το αποδεικνύει η αναδρομή στο παρελθόν της και η ματιά στο μάλλον της.

Το 2024 είναι μια χρονιά ορόσημο για την AEGEAN. Φέτος, η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρία της χώρας γίνεται 25 ετών και ετοιμάζεται να το γιορτάσει όπως της αξίζει. Μεγαλώνει όχι μόνο σε χρόνια αλλά και οντότητα. Τα φτερά της πλέον φτάνουν έως την Αφρική και την Ασία. Εντάσσει νέα δρομολόγια στο πρόγραμμά της, αυξάνει και τις επίγειες δραστηριότητές της.

Το έκαναν σαφές τα κορυφαία στελέχη της AEGEAN που βρέθηκαν μαζί με δημοσιογραφική αποστολή πριν από μερικές μέρες στο Ντουμπάι. Έναν από τους νέους προορισμούς της AEGEAN που λέγαμε, ο οποίος έχει… αγαπηθεί πολύ από το επιβατικό κοινό.

Επικεφαλής των στελεχών της εταιρίας στο Ντουμπάι ήταν ο CEO της εταιρίας, Δημήτρης Γερογιάννης, ο οποίος θέλησε να κάνει μια ανασκόπηση τους σημαντικότερους, έως σήμερα, σταθμούς της 25ετους πορείας της εταιρίας αλλά και να αναφερθεί στα σχέδια για τα επόμενα χρόνια.

«Η δημιουργία της εταιρείας είναι αποτέλεσμα συγκεκριμένων παραγόντων με βασικότερο όλων, το όραμα του Θεόδωρου Βασιλάκη το οποίο υπηρέτησε με συνέπεια», τόνισε ο κ. Γερογιάννης, σημειώνοντας πως καταλυτικό ρόλο στη μετέπειτα εξέλιξη της AEGEAN «διαδραμάτισε» και εξακολουθεί να διαδραματίζει ο Ευτύχιος Βασιλάκης, ο οποίος χάραξε τη στρατηγική και βρίσκεται στο τιμόνι της εταιρείας, λαμβάνοντας καθοριστικές αποφάσεις για την ανάπτυξή της, αλλά και τη διαχείριση των κρίσεων που αντιμετωπίσαμε διαχρονικά.  

Τίποτα απ’ όλα αυτά, όμως, «δε θα μπορούσε να έχει επιτευχθεί, αν δεν υπήρχε η αφοσίωση των ανθρώπων της εταιρείας και η στήριξη των μετόχων μας», συμπλήρωσε.

Η AEGEAN και οι άνθρωποί της γνωρίζουν καλά ότι «στο περιβάλλον στο οποίο δραστηριοποιούμαστε και ιδιαίτερα στις αγορές του εξωτερικού, ο ανταγωνισμός είναι σκληρός. Ωστόσο, έχουμε μάθει να μην φοβόμαστε τον ανταγωνισμό, αλλά να τον σεβόμαστε, πιστεύοντας στις δυνάμεις μας».

Ο Δημήτρης Γερογιάννης

Όλα αυτά τα χρόνια, άλλωστε, η AEGEAN όλα αυτά τα χρόνια δεν σταμάτησε να εξελίσσεται, να αναπτύσσεται και να επενδύει. Ξεκίνησε το 1999 με μόλις δυο αεροσκάφη και δύο προορισμούς από την Αθήνα και έχει φτάσει σήμερα να είναι μια από τις πιο επιτυχημένες περιφερειακές αεροπορικές εταιρείες στην Ευρώπη.  

Συνεργάζεται από το 2005 με την Airbus και πρόσφατα ανακοίνωσε την απόκτηση 4 νέων Airbus A321neo με σημαντικά μεγαλύτερη εμβέλεια και νέα ειδικά διαμορφωμένη καμπίνα επιβατών, για εξυπηρέτηση αγορών εκτός Ε.Ε. και διάρκειας πτήσεων 4 έως 7,5 ωρών, με σκοπό να καλύψουν αγορές που αναπτύσσονται και είναι σημαντικές και για την Ελλάδα, τόσο προς την Ανατολή και την Ινδία, όσο και προς τον Κόλπο, αλλά και σε κάποιες χώρες της Κεντρικής Αφρικής. 

Από τον ουρανό, στη γη

Όλα αυτά τα χρόνια η AEGEAN αναπτύσσεται με πολύ λελογισμένα βήματα και με ένα υγιή χρηματοοικονομικό τρόπο, προκειμένου να μπορεί να υπηρετεί και να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της.  

Ήδη, λειτουργεί το πρώτο σύγχρονο Κέντρο Προσομοιωτών Πτήσεων και Εκπαίδευσης Πληρωμάτων στην Ελλάδα, όπου από τον Δεκέμβριο του 2023 εκπαιδεύονται πληρώματα της AEGEAN αλλά και τρίτων εταιρειών (EL AL, TRANSAVIA, BLUEBIRD, κ.α.), ενώ μέσα στον επόμενο μήνα θα ολοκληρωθεί και η μεταφορά της τεχνικής μας βάσης από το υπάρχον κτήριο στο νέο, προκειμένου να επεκταθεί και η προσφορά υπηρεσιών επισκευής αεροσκαφών προς τρίτους.  

«Κλείνουμε 25 χρόνια και είμαστε ευγνώμονες για ό,τι έχουμε κάνει, για το γεγονός ότι μπορούμε και συνεχίζουμε να επενδύουμε, κάνοντας πράγματα τα οποία δεν υπηρετούν μόνο το σκοπό της AEGEAN και την ανάπτυξή της, αλλά υπηρετούν και την Ελλάδα, η οποία στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στον τουρισμό.  

Όπως χαρακτηριστικά έλεγε και ο Θεόδωρος Βασιλάκης “το πρώτο σημείο της χώρας που ένας ξένος βλέπει την Ελλάδα, είναι το αεροπλάνο με το οποίο θα ταξιδέψει σε αυτή τη χώρα”, όραμα το οποίο συνεχίζουμε να υπηρετούμε, συμβάλλοντας κι εμείς από την πλευράς μας στην ποιοτική εξέλιξη του τουριστικού προϊόντος της χώρας, γεγονός που αναδεικνύεται και από τους ίδιους τους επιβάτες που όλα αυτά τα χρόνια μας δείχνουν την εμπιστοσύνη τους», ανέφερε επίσης ο Δημήτρης Γερογιάννης.  

Το δίκτυο της AEGEAN

Συγχρόνως με όλα τα άλλα, η AEGEAN εξελίσσει και το δίκτυό της, όπως εξήγησε ο Γιάννης Ράσογλου, Director Network Planning and Airlines Partnerships.

Με τη συμβολή της AEGEAN, η Αθήνα έχει πλέον κατοχυρωθεί στον Ευρωπαϊκό χάρτη ως βασικός κόμβος αεροπορικής κίνησης και μετεπιβίβασης επιβατών. Ταυτόχρονα, όμως, στη διάρκεια των χρόνων εδραιώνει και την παρουσία της στην περιφέρεια.

Την περίοδο 2023-2024, η εταιρεία καταφέρνει να υπερβεί τους αριθμούς του 2019, ενώ το δίκτυο συνεχίζει να αναπτύσσεται με γρήγορους ρυθμούς. Πέρα από την εισαγωγή νέων προορισμών, που οδηγεί το 2023 να επιχειρεί με το μεγαλύτερο δίκτυο στην ιστορία της (180 προορισμοί εσωτερικού/εξωτερικού) λαμβάνει χώρα παράλληλα και η ενδυνάμωση του υφισταμένου δικτύου εξωτερικού προς τη δυτική Ευρώπη, αλλά και σε νέες αναπτυσσόμενες αγορές ως προς την αεροπορική κίνηση και συγκεκριμένα κυρίως προς την Ανατολή γεγονός που αποτελεί στόχο της δικτυακής ανάπτυξης.    

Δημήτρης Γερογιάννης, Πέπη Σταμάτη, Γιάννης Ράσογλου

Το 2024 η AEGEAN μεγαλώνει και ενισχύει το υπάρχον δίκτυο της Αθήνας επενδύοντας σε υφιστάμενα δρομολόγια, όπως το Λονδίνο με την προσθήκη 4ης πτήσης, τη Φρανκφούρτη με την 2η καθημερινή πτήση, τη Βαρκελώνη, τη Μαδρίτη, τη Ρώμη, τη Λάρνακα και την Κωνσταντινούπολη, ενώ ταυτόχρονα επεκτείνεται σε νέες αγορές με την προσθήκη προορισμών που δίνουν μια καινούργια δυναμική, όπως τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και η Σαουδική Αραβία. Παράλληλα, πλαισιώνει την ανάπτυξη της με νέες στρατηγικές συνεργασίες με άλλες αεροπορικές εταιρείες όπως, η Emirates, η Saudia και η Juneayo με τις οποίες προχωρά σε συμφωνίες κοινού κωδικού.

Καλοκαίρι με AEGEAN

Εστιάζοντας στο ετήσιο πρόγραμμα της AEGEAN και συγκεκριμένα στο θερινό πρόγραμμα της εταιρείας, ο κ. Ράσογλου ανέφερε ότι το 2024 η εταιρεία θα προσφέρει συνολικά 19,5 εκατ. θέσεις και θα επιχειρήσει σε 47 χώρες και σε παραπάνω από 155 προορισμούς.

Στο θερινό της πρόγραμμα θα διατεθούν 13,4 εκατ. θέσεις, αύξηση της τάξεως του 6%. Σημειώνεται ότι ποσοστό αύξησης καταγράφεται καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς με στόχο τη μείωση της εποχικότητας με μήνες όπως ο Φεβρουάριος, Μάρτιος και Μάιος να προσφέρονται αυξημένες θέσεις εξωτερικού από 10% έως και 15%.

Επιπλέον, στο θερινό πρόγραμμα, εκτός από τη διατήρηση προορισμών που έχουν ήδη ξεκινήσει στο τέλος του 2023, όπως το Ντουμπάι (ΗΑΕ) και το Κισινάου (Μολδαβία), η AEGEAN επεκτείνεται και σε νέους, με την προσθήκη 3 προορισμών από την Αθήνα (Σαράγιεβο, Παλέρμο και Βίλνιους που ξεκίνησαν τον Απρίλιο), ενώ συνεχίζει να επενδύει στα υφιστάμενα δρομολόγια τόσο του εσωτερικού, όσο και του εξωτερικού με την προσφορά επιπλέον θέσεων.  

Η αύξηση στις προσφερόμενες θέσεις το 2024 προσεγγίζει τις 700.000. Στο εξωτερικό, οι αγορές που η εταιρεία σκοπεύει να επενδύσει για το 2024 είναι η Κύπρος, η Τουρκία, παραδοσιακά η Ιταλία και η Γερμανία αλλά και η περιοχή της Ιβηρικής (Ισπανία και Πορτογαλία), της Ολλανδίας και της Αλβανίας στα Βαλκάνια.

Σε ό,τι αφορά τον Κόλπο πέρα από το νέο ετήσιο δρομολόγιο στο Ντουμπάι, σημαντική αύξηση σημειώνεται και στη Σαουδική Αραβία με αυξημένο αριθμό συχνοτήτων καθ’ όλη την διάρκεια του έτους σε Τζέντα και Ριάντ.

Στο δίκτυο εσωτερικού καταγράφεται περαιτέρω ενίσχυση της χωρητικότητας, τόσο σε δρομολόγια μεγάλης κίνησης όπως Αθήνα-Ηράκλειο, Αθήνα-Χανιά, Αθήνα-Ρόδος με επιπλέον καθημερινή συχνότητα, αλλά και σε Λήμνο, Σητεία, Κάρπαθο, ενώ από Θεσσαλονίκη αυξάνεται σημαντικά τόσο ο αριθμός των εβδομαδιαίων πτήσεων στο σύνολο της περιόδου προς Κω, Σαντορίνη, Μύκονο, Πάρο. Τέλος, προστίθενται στο δίκτυο εσωτερικού νέα δρομολόγια από Θεσσαλονίκη προς Νάξο, από Ηράκλειο προς Καλαμάτα και από Ρόδο προς Κάρπαθο-Κάσο-Σητεία.

Τα… trends για το καλοκαίρι του 2024

Για την έως τώρα επιβατική κίνηση και τις τάσεις για τη θερινή σεζόν που μόλις ξεκίνησε, τα στοιχεία ανέλυσε η Πέπη Σταμάτη, Deputy Chief Commercial Officer Network and Revenue.

Τόσο το 1ο τρίμηνο, όσο και ειδικότερα ο Απρίλιος, έδειξαν τη δυναμική των Ελλήνων να ταξιδεύουν τόσο στο εσωτερικό, όσο και το εξωτερικό, με την πληρότητα να φτάνει το 80%. Ενώ, η αύξηση των προσφερόμενων θέσεων άγγιξε το 12%, γεγονός που επηρεάστηκε και από την περίοδο του Καθολικού Πάσχα. Συγκεκριμένα, στο δίκτυο του εσωτερικού η αύξηση των προσφερόμενων θέσεων έφτασε το 2%, με πληρότητα 81% κοντά δηλαδή στα ίδια επίπεδα με την αντίστοιχη περσυνή περίοδο, που ήταν το Ορθόδοξο Πάσχα.

Ο Μάϊος, μέχρι στιγμής, φαίνεται να είναι ένας «δυναμικός» μήνας, τόσο για το δίκτυο του εσωτερικού, όσο και για το δίκτυο του εξωτερικού που ενισχύθηκε και από την περίοδο του Πάσχα. Οι περισσότεροι Έλληνες προτίμησαν το εξωτερικό, ενώ το Μαρόκο ήταν πρώτο στις προτιμήσεις τους με 100% πληρότητα την περίοδο του Πάσχα.  

Οι ενδείξεις για την επόμενη χρονική περίοδο είναι θετικές παρουσιάζοντας αυξημένη ζήτηση, με τη συχνότητα των κρατήσεων να φτάνει αυτή τη στιγμή τα επίπεδα του 2019 και τις αναζητήσεις των επισκεπτών για τη χώρα μας στις μηχανές αναζήτησης να παραμένουν αυξημένες.

Οικονομία
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Οικονομία: Περισσότερα άρθρα