Site icon NewsIT
10:53 | 28.03.22

Καύσιμα: Επιστολή από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) και η απάντηση

Καύσιμα: Επιστολή από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) και η απάντηση
Θανάσης Παπαδής

Η Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ), απέστειλε προς το newsit.gr, επιστολή με την οποία εκφράζει την αντίθεσή της σε δημοσίευμα για την πορεία των λιανικών τιμών των καυσίμων.

Το newsit.gr δημοσιεύει αυτούσια την επιστολή καθώς επίσης και την απάντηση του υπογράφοντος το σχετικό δημοσίευμα

Επιστολή

«Με την παρούσα, απαντούμε στο  άρθρο του δημοσιογράφου κυρίου Θανάση Παπαδή, το οποία αναφέρεται σε εκτόξευση του περιθωρίου κέρδους των πρατηρίων ΑΝ!! υποθέσουμε  ότι τα μεγέθη, τα οποία  επικαλείται είναι αληθή και πραγματικά. Με την λογική αυτή θα  ακολουθήσουμε τον συλλογισμό του. 

Πρωτίστως ενημερώνουμε ότι, η αγορά καυσίμων λειτουργεί διαχρονικά  με συγκεκριμένο τρόπο, και οποιοσδήποτε επιχειρεί  να περιγράψει την διαμόρφωση των τιμών, θα  πρέπει να προβαίνει   σε ανάλυση  σε βάθος χρόνου,  και όχι αποσπασματικά,  εφόσον δεν είναι αδαής,    δεν βρίσκεται σε διατεταγμένη υπηρεσία, δεν αποσκοπεί στην «κερδοσκοπία»  του λαϊκισμού.

Στο άρθρο,  γίνετε σύγκριση του περιθωρίου κέρδους που είχαν συνολικά  η χονδρική εμπορία, ο μεταφορέας  καθώς και τα πρατήρια λιανικής,  με βάση την τιμή του διυλιστηρίου στις 11/3/2022 και τη μέσης τιμή της χώρας, που  είχε η  αμόλυβδη βενζίνη με τις  αντίστοιχες  της 18/3/2022.          

Στο άρθρο λοιπόν,  γίνετε αναφορά  ως Πανελλήνιο κέρδος στις 11/3/2022 το τρομακτικό νούμερο  των 2,9!!!!!  λεπτών ανά λίτρο, όπου συμπεριλαμβάνονται, το κέρδος των πλοίων, των εταιριών χονδρικής εμπορίας, των βυτιοφορέων και των πρατηρίων (συμπεριλαμβανομένων  του υψηλού κόστους των νησιών,  αλλά και της επαρχίας , καθώς πρόκειται για μέση Πανελλήνια  τιμή).

Εδώ, ο συντάκτης ηθελημένα  αποκρύπτει  τον λόγο που το περιθώριο, στιγμιαία εμφανίζεται να είναι ουσιαστικά μηδενικό,  αφού  δεν αναφέρει ότι κατά την περίοδο της απότομης και τρομακτικής ανόδου των τιμών το κέρδος  μειώθηκε, διότι τα πρατήρια δούλεψαν πουλώντας μεσοσταθμικά τα αποθέματά τους, με αποτέλεσμα από 28/2/2022,  που ξεκίνησε η  μεγάλη άνοδος, εξαιτίας του πολέμου, το περιθώριο ήταν για όλους τους εμπλεκόμενους στο δυσθεώρητο ποσό των 13,1 λεπτών ήτοι  ποσοστιαίο 7,35%!!! για  να πέσει στο 2,9 ευρώ (0,14%)  ανά λίτρο.       

Θα προσαρμόσουμε στην λογική του δημοσιογράφου τους αριθμούς προκειμένου  να κατανοήσουν οι αναγνώστες το μέγεθος του λίαν επιεικώς αποπροσανατολισμού της κοινής γνώμης.

Από τα 13,1 λεπτά για να πλησιάσουμε στα 2,9 λεπτά μείωσης του περιθωρίου,  είχαμε ποσοστιαία πτώση 77,86% και για να επανέλθουμε στα 13,1 λεπτά από τα 2,9 λεπτά θα δούμε άνοδο 351,7% !!!    

Δηλαδή για το ίδιο κέρδος έχουμε αυτή την τρομερή διαφορά. Αυτό το τρικ των αριθμών εκμεταλλεύεται ο συντάκτης για να εντυπωσιάσει, ενώ το αποτέλεσμα είναι ίδιο. 

Σε ότι δε αφορά το πετρέλαιο κίνησης, επειδή τα πρατήρια, όπως αποδεικνύεται από  τα στοιχεία της Πολιτείας, δεν ακολούθησαν τις πρωτόγνωρες αυξήσεις,    το περιθώριο κέρδους στις 10/3/2022 ήταν μηδενικό, δεδομένου ότι η τιμή που πουλούσαν τα διυλιστήρια ήταν 1,933 ευρώ ανά λίτρο και η μέση τιμή στην χώρα ήταν 1,936 ευρώ ανά λίτρο. Δηλαδή  τα πρατήρια πουλούσαν πολύ κάτω από την τιμή που αγόρασαν την επομένη ημέρα, με συνέπεια όποιο ποσοστό θέσει  κάποιος ως κέρδος με βάση το μηδέν θα βρει ποσοστό ανόδου μερικών χιλιάδων επί τοις εκατό για να εντυπωσιάσει.

Για να μην κουράζουμε τους αναγνώστες, η αλήθεια είναι ότι η διακύμανση των καυσίμων έχει   πάντα μία χρονοκαθυστέρηση,  είτε προς τα πάνω, είτε προς τα κάτω και αναλόγως των συνθηκών της αγοράς επανέρχεται στην κανονικότητα σε λίγες ημέρες.           

Στην προκειμένη περίπτωση επειδή τα πρατήρια έχουν μία πτώση στις καταναλώσεις της τάξης του 25% με αποτέλεσμα να μην  αδειάζουν οι δεξαμενές,   η προσαρμογή να μην γίνει άμεσα. 

Τέλος προτρέπουμε όλους τους υγιώς σκεπτόμενους ανθρώπους   να παρακολουθήσουν την εκ νέου προβλεπόμενη των  επόμενων ημερών  ανοδική πορεία των  τιμών και θα διαπιστώσουν ότι οι λιανικές τιμές των πρατηρίων θα ανεβαίνουν με σημαντικά αργότερο ρυθμό από ότι στα διυλιστήρια και όχι σύμφωνα με τα λεγόμενα του κυρίου Μπάιντεν όπως αρέσκονται κάποιοι να λένε.

Τώρα υποδεικνύουμε στον δημοσιογράφο να δει  προσεκτικά την τιμή του διυλιστηρίου στις 11/3/2022, ώστε να αντιληφθεί ότι έκανε λάθος. Επίσης, προτείνουμε  να συγκρίνει ορθά όλες τις τιμές, δηλαδή  28/2/2022, 10/3/2022, 11/3/2022 και 18/3/2022 και θα κατανοήσει ότι, οι μεταπτώσεις των τιμών έχουν το ίδιο αποτέλεσμα,  δηλαδή ότι από την αρχή της αύξησης των τιμών για μεν την βενζίνη ξεκίνησε   από το τρομερό!!!  μικτό περιθώριο των 13,1 λεπτών των εμπλεκομένων,  κατέβηκε στο ζενίθ της ανόδου των τιμών  στα 6,3 λεπτά,  που ήταν στις 10/3/2022 και τα ‘’χαμένα’’ 7 περίπου λεπτά προστέθηκαν στο ζενίθ της πτώσης στην αρχή των 13 λεπτών, διότι έτσι μεσοσταθμικά εμφανίζεται να λειτουργεί η αγορά. 

Για δε το πετρέλαιο τα αντίστοιχα νούμερα είναι από 28/2/2022, 15,7 λεπτά,  έπεται  πτώση στο μηδέν!!! κέρδος  στις 10/3/2022 και αντίστοιχη φαινομενική άνοδος του περιθωρίου στις  18/3/2022.  

Επίσης, προτείνουμε και στον κύριο Παπαδή  να παρακολουθεί από τώρα και στο εξής, ότι στις αναμενόμενες αυξήσεις των τιμών αυτών των ημερών τα περιθώρια κέρδους των πρατηρίων θα μειώνονται, διότι αυτός είναι ο τρόπος που διαμορφώνονται οι λιανικές τιμές στην χώρα,  σε πείσμα αυτών που παριστάνουν τους ειδικούς».  

Απάντηση

Με έκπληξη διάβασα την επιστολή – απάντηση, της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ), σε δημοσίευμα για τις τιμές των καυσίμων.

Σε μία περίοδο που η κοινωνία δοκιμάζεται, οι καταναλωτές δυσκολεύονται να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους, η Ομοσπονδία των Πρατηριούχων, επιλέγει έναν μάλλον άκομψο τρόπο για να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα.

Σε καμία περίπτωση δεν θα ήθελα να μπω σε αντιπαράθεση με την ΠΟΠΕΚ, διότι είναι ο τελευταίο που ενδιαφέρει τους καταναλωτές.

Ωστόσο για να μην δημιουργούνται στρεβλές εντυπώσεις, θα ήθελα να σημειώσω – ξανά – τα εξής:

  • Τα στοιχεία που περιέχονται στο ρεπορτάζ έχουν πηγή το Παρατηρητήριο Τιμών (http://www.fuelprices.gr/), του υπουργείου Ανάπτυξης και αυτό αναφέρεται στο δημοσίευμα με απόλυτη σαφήνεια.
  • Το περιθώριο κέρδους (εταιριών εμπορίας και πρατηρίων) στις 11 Μαρτίου, ήταν για την βενζίνη από τα 0,0629 ευρώ το λίτρο και ανεβαίνει στα 0,1515 ευρώ στις 18 Μαρτίου. Για το δε diesel κίνησης από το 0,0575 ευρώ το λίτρο, απογειώνεται κυριολεκτικά στα 0,2419 ευρώ το λίτρο.
  • Το ανωτέρω ποσό, είναι αθροιστικό για εταιρίες εμπορίας και πρατήρια, αφού δεν γίνεται διαχωρισμός στα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης.
  • Είναι απολύτως λογικό να τίθεται θέμα εάν παραβιάζεται η όχι η νομοθεσία περί επιβολής πλαφόν στα περιθώρια κέρδους, όπως αυτή έχει θεσπιστεί πρόσφατα. Με βάση τα στοιχεία από το Παρατηρητήριο Τιμών, σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2021, που είναι ο μήνας αναφορά για την επιβολή του πλαφόν, υπάρχει μεγάλη διαφορά.

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version