Με την επιστροφή της ΔΕΛΤΑ και την ανανεωμένη στρατηγική του ομίλου Κυριάκου Φιλίππου (πρώην ΕΒΓΑ) στον κλάδο του τυποποιημένου παγωτού, οι εξελίξεις τη φετινή σεζόν, που παραδοσιακά ξεκινά από τα μέσα Μαρτίου, αναμένονται με μεγάλο ενδιαφέρον.
Στη «μάχη» του παγωτού (σ.σ. πέρα από τη ΔΕΛΤΑ) θα ριχτούν μεγάλα ονόματα με παράδοση στον τομέα του γάλακτος αλλά και εταιρείες με αποκλειστική δραστηριότητα στο παγωτό, που αξιολογούν τις νέες προοπτικές που δημιουργούν τόσο η ανοδική πορεία στην κατά κεφαλήν κατανάλωση, όσο και η αύξηση του τουρισμού. Οι εταιρείες θα διεκδικήσουν μερίδιο σε μια αγορά που οι πωλήσεις της εκτιμώνται στα 250 εκατ. ευρώ. Προς αυτή την κατεύθυνση, στόχος αποτελεί η ενίσχυση του χαρτοφυλακίου με αναγνωρίσιμα σήματα, για την απόκτηση των οποίων πραγματοποιούνται εξαγορές ή συνέργειες.
Η επιστροφή της ΔΕΛΤΑ
Με μια κίνηση ματ, λίγο πριν την λήξη του 2023, η Δέλτα εξαγόρασε την εταιρεία Cold Sin, εθνικό διανομέα των παγωτών της Mars Hellas Α.Ε και επιχειρεί δυναμικό come back στα παγωτά. Οι νέες προοπτικές είναι ευοίωνες για την γαλακτοβιομηχανία που κάποτε είχε παράδοση στο παγωτό. Κι αυτό επειδή η Mars Hellas AE (Mars, Snickers, Twix, Bounty, M&Ms), αποτελεί παράλληλα τον επίσημο διανομέα των παγωτών της General Mills, κάτοχο του σήματος Haagen Dazs και αποκλειστικό διανομέα της ιταλικής εταιρείας παγωτού Sammontana SPA.
Για την ιστορία να αναφερθεί, ότι η Δέλτα μύησε τους Έλληνες στον απολαυστικό κόσμο του παγωτού από τα τέλη της δεκαετίας του ΄60 και για πολλά χρόνια, με αγαπημένες γεύσεις που πολλοί ακόμα αναπολούν. Ωστόσο η Δέλτα Παγωτού πουλήθηκε στην Nestle Hellas περί τα τέλη του 2005. Έντεκα χρόνια αργότερα η δραστηριότητα της πουλήθηκε στη Froneri, η οποία το 2017, έσβησε οριστικά τις μηχανές στη μονάδα παραγωγής παγωτού στον Ταύρο.
EMFI … η νέα ΕΒΓΑ
Με φιλόδοξα σχέδια επιστρέφει δυναμικά το 2024 και η οικογένεια Κυριάκου Φιλίππου, η οποία έχει ξεκινήσει δραστηριότητα στον τομέα του παγωτού μέσω της εταιρείας EMFI AE και του σήματος Μenne.
Η εμπειρία της οικογένειας πάει πολλά χρόνια πίσω, όταν η ΕΒΓΑ μεσουρανούσε και στον τομέα του παγωτού. Μάλιστα, το πρώτο ξυλάκι λάνσαρε η εταιρεία στην ελληνική αγορά το 1936, επί ιδιοκτησίας των ιδρυτών της αδερφών Σουραπά, κερδίζοντας τον τίτλο της ευρεσιτεχνίας. Η ΕΒΓΑ περιήλθε στον όμιλο εταιρειών Κ. Φιλίππου, το 1988, στον οποίο ανήκει επίσης η γαλακτοβιομηχανία ΦΑΓΕ. Σταθμό στην ιστορία της αποτέλεσε το 2001 όταν εξαγόρασε την ελληνική βιοτεχνία παγωτού και γλυκισμάτων Ιglοο. Το 2011 ο όμιλος πούλησε τη δραστηριότητα της ΕΒΓΑ στον τομέα παγωτού στη Unliver (παγωτά Algida).
Να σημειωθεί, ότι η EMFI που λειτουργεί ήδη από το 2019, έχει δρομολογήσει για φέτος την ανάπτυξη του σήματος Menne με 1.000 ψυγεία, δίνοντας έμφαση σε μεγάλες πόλεις, κυρίως τις τουριστικές.
Οι «πρωταγωνιστές»
Από σχετική έρευνα προκύπτει ότι, τα μεγαλύτερα μερίδια αγοράς, κατέχουν ήδη η Unilever (ΕΒΓΑ, Algida, Ben & Jerry΄s), η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία ΚΡΙ – ΚΡΙ και η Froneri Hellas, που δημιουργήθηκε από τη Νestlé και την R&R το 2016, με portfolio τα σήματα της Nestle, Nuii, Movepick κι άλλα.
Σε όλο αυτό το νέο περιβάλλον που δημιουργεί η επιστροφή παλαιών παικτών στον κλάδο του παγωτού, με ενδιαφέρον αναμένει η αγορά τις εξελίξεις στα παγωτά Δωδώνη, που περιήλθαν σε νέα ιδιοκτησία, καθώς και τις αποφάσεις που επιφυλάσσεται να ανακοινώσει η οικογένεια Σαράντη (Ελληνικά Γαλακτοκομεία, Όλυμπος), για τη στρατηγική της ΑΓΝΟ στον τομέα του παγωτού.