Παραδοσιακά η εορταστική περίοδος αποτελεί την καλύτερη του χρόνου για τις εταιρείες ταχυμεταφορών, οι οποίες μετά τη φρενήρη ανάπτυξη που γνώρισαν την περίοδο της πανδημίας, ήρθαν αντιμέτωπες με ένα πιεστικό περιβάλλον που είχε ως αποτέλεσμα τη πτωτική πορεία των πωλήσεων τους.
Ωστόσο, όπως φάνηκε, η πτωτική πορεία των πωλήσεων του κλάδου ταχυμεταφορών, διατηρήθηκε καθ’ όλη τη διάρκεια του 2023. Αυτό τουλάχιστον προκύπτει από στοιχεία της ΕΛ.ΣΤΑΤ., σύμφωνα με τα οποία το τρίτο τρίμηνο του 2023 επήλθε μείωση του κύκλου εργασιών σε ταχυδρομικές και ταχυμεταφορικές δραστηριότητες της τάξης του 8,3%, έναντι του αντίστοιχου τριμήνου του προηγούμενου έτους.
Ο λόγος είναι προφανής, καθώς τα φυσικά καταστήματα που επέστρεψαν στην κανονικότητα ελκύουν τους καταναλωτές, εις βάρος των ηλεκτρονικών καταστημάτων.
Από την ίδια έρευνα προκύπτει επίσης, ότι η πτώση ξεκίνησε πολύ πιο πριν και συγκεκριμένα από το 2022, όταν το τρίτο τρίμηνο του εν λόγω έτους οι πωλήσεις στις εταιρείες του κλάδου είχαν μειωθεί κατά 14,5%, διατηρώντας το αρνητικό πρόσημο καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.
Τα σχέδια των εταιρειών
Παράγοντες της αγοράς υποστηρίζουν ότι το πιθανότερο είναι πώς θα υπάρξει «διαλογή» εταιρειών το προσεχές διάστημα και ανακατατάξεις στον κλάδο των ταχυμεταφορών. Σύμφωνα με τις ίδιες εκτιμήσεις οι εταιρείες που είναι συνεπείς απέναντι στον πελάτη και αυτές που έχουν δημιουργήσει τις κατάλληλες συνθήκες, όχι μόνο θα επιβιώσουν, αλλά θα καταστούν και κερδοφόρες.
Απέναντι σε μια αγορά που μετά την κατακόρυφη άνοδο παίρνει την κατιούσα, υπάρχουν εταιρείες που έχουν ήδη προετοιμαστεί για να αντιμετωπίσουν το νέο περιβάλλον. Όπως αναφέρουν εκπρόσωποι του κλάδου, τα σημεία που κάνουν τη διαφορά στις εταιρείες ταχυμεταφορών, είναι το «τελευταίο μίλι», στο οποίο δίνουν μεγάλη σημασία, να παραδίδουν δηλαδή την παραγγελία στην ώρα της και σε άριστη κατάσταση.
Προς αυτή την κατεύθυνση το τελευταίο διάστημα υλοποιούνται σημαντικές επενδύσεις, που αφορούν σε πάγια και εξοπλισμό, με τη δημιουργία σύγχρονων logistics centers. Εξίσου σημαντικές είναι οι «επενδύσεις» σε έμψυχο δυναμικό, καθώς εταιρείες βρίσκονται σε αναζήτηση ατόμων με προσόντα, ικανών να παρακολουθούν τις εξελίξεις και να προσαρμόζουν τη στρατηγική της επόμενης μέρας.