«Κλειδωμένες» θα είναι από την 1η Ιανουαρίου του 2024 οι δηλώσεις ΦΠΑ για επιχειρήσεις ελεύθερους επαγγελματίες, με την ΑΑΔΕ να ξεκαθαρίζει ότι τα έσοδα που υποβάλλονται στη δήλωση ΦΠΑ δεν μπορεί να είναι λιγότερα από αυτά που διαβιβάζονται στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA και αντίστοιχα τα έξοδα που υποβάλλονται στη δήλωση ΦΠΑ δεν μπορεί να είναι περισσότερα από αυτά που διαβιβάζονται στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA.
Από την ημερομηνία αυτή και μετά, δηλαδή από την 1.1.2024, οι δηλώσεις ΦΠΑ θα είναι αυτόματα προσυμπληρωμένες από την ΑΑΔΕ με βάση τα στοιχεία που θα έχουν αναρτηθεί στην πλατφόρμα myDATA και έτσι οι φορολογούμενοι δεν θα έχουν τη δυνατότητα να παρεμβαίνουν για να τροποποιούν τα δεδομένα καθώς τα προσυμπληρωμένα στοιχεία των δηλώσεων θα είναι κλειδωμένα. Η προσυμπλήρωση και το κλείδωμα των κωδικών των δηλώσεων ξεκινάει από τις δηλώσεις ΦΠΑ για να επεκταθεί το 2025 και στις δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος.
Νέα απόφαση του διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή ορίζει από την Πρωτοχρονιά θα διαβιβάζονται υποχρεωτικά στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA όλα τα δεδομένα των λογιστικών βιβλίων, των φορολογικών ηλεκτρονικών μηχανισμών, των φορολογικών μνημών και των αρχείων που δημιουργούν οι φορολογικοί ηλεκτρονικοί μηχανισμοί.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Με βάση την παραπάνω απόφαση ορίζονται επιπλέον ότι:
- Δεν είναι υποχρεωτική η διαβίβαση των μηδενικών παραστατικών.
- Σε κάθε περίπτωση διαβιβάζεται ορθά η καθαρή αξία.
- Δεν είναι υποχρεωτική η διαβίβαση των λοιπών επιβαρύνσεων (παρακρατούμενοι, λοιποί φόροι, χαρτόσημα, τέλη και κρατήσεις).
Με άλλη απόφαση της ΑΑΔΕ δίνεται νέα παράταση έως τις 29 Φεβρουαρίου 2024 για την αντικατάσταση των παλαιών τύπου ταμειακών μηχανών με σύγχρονες οι οποίες έχουν τη δυνατότητα άμεσης σύνδεσης με τα POS και με την πλατφόρμα myData ενώ αναβάλλεται για την 1η Ιανουαρίου 2024 η υποχρεωτική χρήση του QR code σε όλες τις αποδείξεις.
Επίσης, παρατείνονται οι προθεσμίες και για τη διαβίβαση δεδομένων στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA και της δήλωσης των επιχειρήσεων για την επιβεβαίωση των POS που διαθέτουν και της απόσυρσης των ΕΑΦΔΣΣ.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Αναλυτικότερα, οι νέες προθεσμίες είναι οι ακόλουθες:
Επιβεβαίωση των POS που διαθέτουν οι επιχειρήσεις: Έως 17 Νοεμβρίου 2023
Έξοδα τιμολόγησης, έσοδα αυτοτιμολόγησης: Έως 31 Δεκεμβρίου 2023
Υποχρεωτική η χρήση QR code στις αποδείξεις: Από την 1 Ιανουαρίου 2024
Παράλειψη – Απόκλιση διαβίβασης δεδομένων: Έως 31 Ιανουαρίου 2024
Εγγραφές τακτοποίησης εσόδων – εξόδων: Έως 31 Ιανουαρίου 2024
Έσοδα λιανικής ΦΗΜ μέσω ERP ή Ειδικής Φόρμας Καταχώρησης: Έως 31 Μαρτίου 2024