Site icon NewsIT
05:17 | 07.02.24

Κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα: Γιατί η κυβέρνηση δεν φοβάται σημαντική αύξηση τιμών στα βασικά είδη κατανάλωσης

Κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα: Γιατί η κυβέρνηση δεν φοβάται σημαντική αύξηση τιμών στα βασικά είδη κατανάλωσης

FILE PHOTO: A coastguard boat sails past a commercial container ship docked at the Houthi-held Red Sea port of Hodeidah, as a container ship carrying general commercial goods docked at the port for the first time since at least 2016, in Hodeidah, Yemen February 25, 2023. REUTERS/Khaled Abdullah/File Photo

Δημήτρης Κατσαγάνης

Καθησυχαστικοί εμφανίζονται αρμόδιοι παράγοντες της κυβέρνησης, με τους οποίους ήλθε σε επαφή το newsit.gr, σε σχέση με τις συνέπειες της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα στο επίπεδο των τιμών στα βασικά είδη διατροφής και την ένδυση.

Συγκεκριμένα, οι εν λόγω πηγές αναφέρουν δύο βασικούς λόγους για τους οποίους στο εμπορικό «τμήμα» του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης δεν αναμένουν καμία «έκρηξη» του πληθωρισμού σαν απόρροια της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα.

Ο πρώτος λόγος είναι πως είναι ελάχιστα τα τρόφιμα που εισάγονται μέσω ινδικού ωκεανού, ενώ μπορεί να υπάρχει και υποκατάστασή τους.

Ο δεύτερος λόγος είναι πως στην κυβέρνηση υπάρχει η εκτίμηση πως η Κίνα –ως κράτος- από την προέρχεται μεγάλη μερίδα των ειδών ένδυσης – υπόδησης θα αναγκαστεί να παρέμβει για τη στήριξη των επιχειρήσεων της προκειμένου να επωμισθούν τις συνέπειες της μείωσης της ζήτησης για τα προϊόντα της λόγω της αύξησης των τιμών τους (λόγω αύξησης ναύλων).

Πιο αναλυτικά:

  1. Ο πρώτος για τον οποίο δεν αναμένεται σημαντική αύξηση τιμών λόγω Ερυθράς Θάλασσας είναι πως η Ελλάδα εισάγει ελάχιστα τρόφιμα μέσω ινδικού ωκεανού και άρα θα πρέπει υποχρεωτικά το πλοίο το οποίο τα μεταφέρει να κάνει τον γύρο της Αφρικής καθώς δεν μπορεί να περάσει από την Ερυθρά Θάλασσα. Το βασικό τρόφιμο το οποίο εισάγεται μέσω ινδικού ωκεανού είναι τα κατεψυγμένα ψάρια. Για τη μεταφορά της εν λόγω κατηγορίας προϊόντων είναι σχετικά χαμηλά τα ναύλα, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, ενώ μπορεί να γίνει υποκατάσταση τους με άλλα κατεψυγμένα προϊόντα από τον ατλαντικό ωκεανό.
  2. Ο δεύτερος λόγος για τον οποίο στην κυβέρνηση δεν ανησυχούν ιδιαίτερα για τις πληθωριστικές συνέπειες της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα είναι πως αν και υπάρχει προβληματισμός σε σχέση με την εισαγωγή ειδών ένδυσης ιδίως από την Κίνα, εκτιμάται πως δεν θα πρέπει να αποκλείεται κάποια παρέμβαση της κυβέρνησης της για την προστασία των εξαγωγών της. Πιο συγκεκριμένα, οι ίδιες πηγές επισημαίνουν πως η αύξηση των ναύλων για τη μεταφορά προϊόντων από την Κίνα μπορεί να θίξει τα συμφέροντα των ίδιων των κινεζικών εταιρειών παραγωγής τους, καθώς μία αύξηση των τιμών πώλησης των κινεζικών προϊόντων (λόγω της αύξησης των ναύλων μεταφοράς τους) θα μπορούσε να οδηγήσει σε μείωση της ζήτησης τους και έτσι σε ζημιά για τις εν λόγω εταιρείες. Ένα τέτοιο ενδεχόμενο θα μπορούσε να οδηγήσει σε παρέμβαση της κινεζικής κυβέρνησης για την ενίσχυση των κινεζικών εταιρειών έτσι ώστε να μειώσουν τη χονδρική τιμή πώλησης των προϊόντων τους και έτσι η αύξηση των ναύλων να μην οδηγήσει σε αύξηση της τελικής τιμής τους με συνέπεια τη μείωση της ζήτησης τους και εν τέλει του τζίρου των κινεζικών εταιρειών.

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version