Οικονομία

Κυλικεία στο Υπ. Ναυτιλίας δεν έχουν καν ταμειακή μηχανή!

Μπορεί το Λιμενικό να είναι υπεύθυνο για την πάταξη της φοροδιαφυγής στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στα λιμάνια, ωστόσο όπως φαίνεται είναι “δάσκαλος” που... δεν τηρεί όσα διδάσκει. Μάλιστα το θέμνα φαίνεται να το γνωρίζει ο Παναγιώτης Κουρουμπλής, ο οποίος τόνιζε ότι έτσι... παίρνουν φτηνότερα ότι αγοράζουν.

Συγκεκριμένα, κρούσματα φοροδιαφυγής των Λιμενικών παρουσιάζονται μέσα στο Υπουργείο Ναυτιλίας, δηλαδή φοροδιαφυγή και με την “βούλα” του κράτους που υποτίθεται δίνει μάχη εναντίον της.

Όπως γράφει η συνάδελφος Αναστασία Βαμβακά στον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής, καταγγελίες κάνουν λόγο για έσοδα μισού εκατομμυρίου ευρώ τα οποία είναι «μαύρα», με συνολικό τζίρο 800.000 ευρώ.

Τα έσοδα αυτά προέρχονται από τρία κυλικεία αλλά και το μαγειρείο των Λιμενικών, όπου δεν υπάρχουν ταμειακές μηχανές, άρα δεν υπάρχουν και αποδείξεις.

Μάλιστα φαίνεται λειτουργούν ανεξάρτητα με βάση εσωτερικό κανονισμό, με τον έλεγχο να γίνεται από το ίδιο το Λιμενικό και όχι από την ΑΑΔΕ, όπως σε όλους τους πολίτες. Έτσι λοιπόν το ακριβές ποσό το ξέρει μόνο το λιμενικό.

Βέβαια στελέχη του Λιμενικού Σώματος δηλώνουν πως «το ποσό που φαίνεται στα βιβλία είναι μικρότερο, ενώ στην πραγματικότητα αγγίζει τις 150.000 ευρώ από τα κυλικεία, ενώ η Λέσχη λειτουργεί χωρίς κέρδος».

Καταγγελίες και για υγειονομικές παραβιάσεις

Ταυτόχρονα υπάρχουν καταγγελίες και για υγειονομικές παραβιάσεις, καθώς οι λιμενικοί που εργάζονται αλλά και οι χώροι που έχουν επιλεγεί εκεί δεν έχουν τις κατάλληλες πιστοποιήσεις.

Συγκεκριμένα, κάθε εργαζόμενος ή και εθελοντής που ασχολείται με τη διανομή τροφίμων οφείλει να έχει πιστοποιητικό υγείας έχοντας περάσει συγκεκριμένες εξετάσεις, κάτι το οποίο φαίνεται πως δεν ισχύει στην περίπτωση του Λιμενικού.

“Μαύρο” ταμείο που… μπαλώνει τρύπες

Σύμφωνα με τις καταγγελίες, «τα έσοδα αυτά αποτελούν ένα “μαύρο ταμείο” το οποίο μπαλώνει τις οικονομικές τρύπες» από τις λειτουργικές ανάγκες του Σώματος, οι οποίες στα χρόνια του Μνημονίου έχουν αυξηθεί πολύ λόγω της υποχρηματοδότησης.

Ένα μεγάλο μέρος επίσης δίνεται στον Ειδικό Κλάδο Οικονομικής Ενίσχυσης Μερισματούχων Μετοχικού Ταμείου Ναυτικού

Σημειώνεται ότι αυτή η οικονομική δραστηριότητα δεν έχει λειτουργικά έξοδα (νοίκι, μισθοδοσία, ρεύμα) και επιβαρύνεται μόνο με την αγορά προμηθειών.

Προσπάθεια μίσθωσης από ιδιώτη

Πριν από το 2014 είχε κατατεθεί η άποψη τα κυλικεία να περάσουν σε χέρια ιδιωτών, οι οποίοι θα αποδίδουν μίσθωμα στο υπουργείο Ναυτιλίας.

Το Αρχηγείο είχε αντιδράσει έντονα γιατί αυτό θα ανέβαζε τις τιμές στα προϊόντα, δεν θα ήταν ανοικτό τις μέρες με μειωμένη κίνηση, όπως π.χ. τα Σαββατοκύριακα ή σε έκτακτες περιστάσεις εκτός ωραρίων, αλλά κυρίως γιατί τα έσοδα θα εγγράφονταν στον τακτικό προϋπολογισμό και δεν θα μπορούσε να διαχειριστεί τα έσοδα κατά το δοκούν…

Κάθε μέρα περίπου 800 με 900 λιμενικοί βρίσκονται στο κτίριο, 150 πολιτικοί υπάλληλοι και δεκάδες πολίτες, φοιτητές ΑΕΝ, ναυτικοί, δημοσιογράφοι κ.λπ. Και αν για τα προϊόντα υπάρχει έλεγχος, σίγουρα τα κέρδη από τις πωλήσεις καφέ δεν μπορούν να ελεγχθούν.

Αντικατάσταση απόδειξης από.. απλό χαρτί

Στο μαγειρείο φαίνεται πως η απόδειξη ένα αντικατασταθεί από… ένα απλό χαρτί γραμμένο σε υπολογιστή.

Στα τρία κυλικεία που λειτουργούν μέσα στο κτίριο δεν υπάρχει ούτε αυτό το απόκομμα, με τις συναλλαγές μεταξύ λιμενικών, πολιτικών υπαλλήλων και επισκεπτών στο υπουργείο να γίνονται χωρίς καμία απόδειξη.

Με βάση τα έξοδα του μαγειρείου για την αγορά των προϊόντων, οι λιμενικοί που εργάζονται εκεί κάνουν διαίρεση και έτσι προκύπτει κάθε φορά η τιμή των μερίδων.

Υπολογίζεται σταθερά ότι 160 λιμενικοί και υπάλληλοι αγοράζουν καθημερινά φαγητό με τη μέση τιμή μερίδας να ανέρχεται στα 4 ευρώ. Ο ετήσιος τζίρος δηλαδή του εστιατορίου φτάνει τα 153.000 ευρώ.

Ίδρυσης Λέσχης χωρίς διαγωνισμό για τις προμήθειες

Ουσιαστικά λειτουργεί άτυπα σαν Λέσχη, μια και ακόμα δεν υπάρχει απόφαση για την ίδρυσή της, με τις αρμόδιες υπηρεσίες τώρα να ολοκληρώνουν το κείμενο. Σύμφωνα με τις καταγγελίες και σε αυτή την περίπτωση δεν υπάρχουν διαγωνισμοί για τους προμηθευτές.

Η μόνη νομική αναφορά για τη λειτουργία τόσο του μαγειρείου όσο και των κυλικείων είναι στον Οργανισμό του Σώματος, ο οποίος ορίζει ότι στις αρμοδιότητες του Τμήματος Διοικητικής Μέριμνας είναι η ευθύνη για τη λειτουργία της λέσχης, του εστιατορίου ή του κυλικείου, στο κτίριο της έδρας του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου. Ομως από τότε μέχρι και σήμερα καμία υπουργική εγκύκλιος δεν έχει εκδοθεί που να καθορίζει τους όρους λειτουργίας της λέσχης.

Τα γνωρίζει ο Κουρουμπλής

Αν και οι καταγγελίες έχουν φτάσει και στο γραφείο του υπουργού Ναυτιλίας Παναγιώτη Κουρουμπλή, όπως και του προκατόχου του Θοδωρή Δρίτσα, αλλά και των γενικών γραμματέων, κανείς δεν ανέλαβε την πολιτική ευθύνη να αλλάξει την «ύποπτη» κατάσταση.

Σημειώνεται ότι και το Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος έχει γνώση της υπόθεσης, ωστόσο τα υψηλόβαθμα στελέχη του ισχυρίζονται ότι όλα λειτουργούν νόμιμα.

Για το θέμα σε τηλεοπτική συνέντευξη που έδωσε στον ΣΚΑΙ και παραδέχθηκε ότι υπάρχει το θέμα. Βέβαια τόνισε ότι το Υπουργείο του έχει κυλικεία χωρίς ταμειακές μηχανές γιατί έτσι ο καφές είναι φθηνότερος!

ΠΗΓΗ: eleftherostypos.gr

Οικονομία
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Οικονομία: Περισσότερα άρθρα
Hellenic Cables: Υπέγραψε συμφωνία με την RTE για το έργο Bretagne Sud
Το ανατεθέν έργο περιλαμβάνει τον σχεδιασμό, την κατασκευή και την εγκατάσταση υποβρύχιων καλωδίων υψηλής τάσης καθώς και τον σχεδιασμό, την κατασκευή και την προμήθεια χερσαίων καλωδιακών συστημάτων υψηλής τάσης για την υποστήριξη των στόχων της Γαλλίας για ΑΠΕ
Hellenic Cables: Υπέγραψε συμφωνία με την RTE για το έργο Bretagne Sud