Στο στόχαστρο των ελεγκτών του υπουργείου Οικονομικών μπαίνουν τα πολυτελή αυτοκίνητα που Έλληνες πολίτες έχουν αποκτήσει και τα κυκλοφορούν με πινακίδες ξένων χωρών και ιδίως της Βουλγαρίας.
Το φαινόμενο έχει πάρει διαστάσεις με αποτέλεσμα, να χάνονται σημαντικά έσοδα από τέλη κυκλοφορίας, φόρο πολυτελείας, ενώ τα αυτοκίνητα αυτά δεν λαμβάνονται υπόψη και για τον υπολογισμό του τεκμαρτού εισοδήματος.
Οι ποινές που προβλέπονται στην περίπτωση που εντοπιστούν παραβάσεις φτάνουν ακόμα και μέχρι την κατάσχεση του αυτοκινήτου.
Συγκεκριμένα όταν διαπιστώνεται κυκλοφορία οχήματος με ξένες πινακίδες στη χώρα χωρίς να πληρούνται οι προϋποθέσεις, οι κυρώσεις είναι αυστηρές. Για κοινοτικά επιβατικά οχήματα, κυμαίνονται από 2.500 έως 10.000 ευρώ. Αντίστοιχα, για οχήματα με πινακίδες τρίτων χωρών, εφαρμόζονται οι διατάξεις του Τελωνειακού Κώδικα περί λαθρεμπορίας, ήτοι επιβολή πολλαπλού τέλους που ισούται με το τριπλάσιο των αναλογούντων δασμών και λοιπών φόρων, κατάσχεση του οχήματος και υποβολή μηνυτήριας αναφοράς στον Εισαγγελέα.
Σύμφωνα με τα ισχύοντα κυκλοφορία στο έδαφος της χώρας επιτρέπεται το πολύ για 6 μήνες και μόνο εφόσον η συνήθης κατοικία του ιδιοκτήτη βρίσκεται εκτός Ελλάδας, η διαμονή στην Ελλάδα είναι προσωρινή και η χρήση του αυτοκινήτου ιδιωτική.
Από το υπουργείο Οικονομικών, όπως ανέφερε και στη Βουλή η υφυπουργός Οικονομικών Κατερίνα Παπανάτσιου, έχει δοθεί εντολή στις τελωνειακές και άλλες ελεγκτικές υπηρεσίες της χώρας να αντιμετωπίζουν την υπόθεση ως βασική προτεραιότητα.