Νέο επενδυτικό κύμα έρχεται στο χώρο των αερομεταφορών, καθώς, το προσεχές διάστημα αναμένονται ανακοινώσεις για το διαγωνισμό 23 περιφερειακών αεροδρομίων.
Σε θέση ετοιμότητας, μπαίνουν επιχειρήσεις, με εξειδίκευση στην ανάπτυξη και διαχείριση αερολιμένων. Θα αναβαθμιστούν τα αεροδρόμια Αλεξανδρούπολης, Ιωαννίνων, Κοζάνης, Καστοριάς, Νέας Αγχιάλου, Καλαμάτας, Άραξου, Λήμνου, Χίου, Ικαρίας, Σκύρου, Μήλου, Νάξου, Πάρου, Σύρου, Καλύμνου, Αστυπάλαιας, Σητείας, Λέρου, Κάσου, Καρπάθου, Κυθήρων και Καστελόριζου.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η αξιοποίησή τους θα γίνει είτε με παραχώρηση είτε με ΣΔΙΤ, με σύμπραξη δηλαδή δημοσίου και ιδιωτών, καθώς η λίστα περιλαμβάνει δύο ειδών αεροδρόμια «τα δυτικά σύγχρονα αεροδρόμια και τα τριτοκοσμικά», όπως τα χαρακτήρισε, ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Κώστας Καραμανλής.
Η μεγάλη «ψαλίδα» στην εικόνα που εμφανίζουν τα 23 αεροδρόμια μεταξύ τους, αποτελεί εξάλλου και τον λόγο που ο διαγωνισμός έχει καθυστερήσει.
Η Πάρος για παράδειγμα, αποτελεί ένα ελκυστικό επενδυτικά, αεροδρόμιο, καθώς η επιβατική κίνηση, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες χτυπάει «κόκκινο». Ψηλά στην λίστα τακτικής κίνησης βρίσκονται αεροδρόμια μεγάλων πόλεων όπως Ιωαννίνων, Αλεξανδρούπολης, Κοζάνης κι άλλων, προοπτικές για αύξηση του τουρισμού και της επιβατικής κίνησης εμφανίζει η Κάρπαθος, ενώ αντίθετα, περιορισμένη κίνηση υπάρχει στο Καστελόριζο.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Μέχρι το Πάσχα ο διαγωνισμός για το Ελευθέριος Βενιζέλος
Κι όλα αυτά, όταν τις προηγούμενες ημέρες ο Πρωθυπουργός εγκαινίαζε το αεροδρόμιο στο Καστέλι της Κρήτης, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται και η διαδικασία πώλησης του 30% του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, καθώς βάσει του χρονοδιαγράμματος που έχει θέσει το ΤΑΙΠΕΔ, τα 9 επενδυτικά σχήματα, που έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους, θα πρέπει να καταθέσουν δεσμευτικές προσφορές, μέχρι το Πάσχα.
Επιπλέον, εντός χρονοδιαγράμματος κινείται το πρόγραμμα αναβάθμισης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων σε: Θεσσαλονίκη, Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Άκτιο, Ζάκυνθο, Καβάλα, Χανιά, Ρόδο, Σάμο, Σκιάθο, Μυτιλήνη, Μύκονο, Σαντορίνη και Κω από την κοινοπραξία Fraport AG Frankfurt Airport Services Worldwide και Slentel Limited του ομίλου Κοπελούζου.
Με την αναβάθμιση των αεροδρομίων της χώρας, η κυβέρνηση προσδοκά στην προσέλκυση επιπλέον επενδύσεων και για την αναβάθμιση του στόλου αεροσκαφών, ακολουθώντας το παράδειγμα της Aegean Airlines, που υλοποιώντας επένδυση μαμούθ 6,6 δισ. δολαρίων, ενισχύει το στόλο της με 46+12 νέα αεροσκάφη.
Οι «μνηστήρες» για τα 23 αεροδρόμια
Στο μικροσκόπιο του ενδιαφέροντος τους βάζουν τα 23 αεροδρόμια οι εταιρείες που γνωρίζουν ήδη την ελληνική αγορά, καθώς η μεν Fraport υλοποιεί το έργο αναβάθμισης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, έχοντας ήδη δώσει δείγμα δουλειάς, ενώ και η ινδική GMR Airports Limited, αποτελεί συνεργάτη της Τέρνα, συμμετέχοντας με ποσοστό 21,64% στην κοινοπραξία που θα αναλάβει την κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι.
Η GMR Airports συμπεριλαμβάνεται μεταξύ των 5 κορυφαίων εταιρειών ανάπτυξης και διαχείρισης αερολιμένων σε παγκόσμιο επίπεδο.
Πληροφορίες, ωστόσο, της αγοράς, αναφέρουν, ότι ενδιαφέρον για τους νέους διαγωνισμούς αεροδρομίων, υπάρχει και από άλλες διεθνείς εταιρείες με εμπειρία στη διαχείριση αεροδρομίων, κάποιες από τις οποίες έχουν ήδη εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους σε παλαιότερους διαγωνισμούς.