Site icon NewsIT

Λουξ και AMMOUSA: Μεγάλη εμπορική συμφωνία από τις δύο πατρινές εταιρείες

15.03.2020 | 17:30
Λουξ και AMMOUSA: Μεγάλη εμπορική συμφωνία από τις δύο πατρινές εταιρείες

Εμπορική συμφωνία για την διακίνηση της διεθνώς βραβευμένης αχαϊκής μπίρας AMMOUSA English IPA σε ολόκληρη τη χώρα, υπέγραψε η εταιρεία αναψυκτικών Λουξ Μαρλαφέκας ΑΒΕΕ, που φέτος συμπληρώνει 70 χρόνια ζωής. Στόχος αποτελεί η ανάδειξη κι ενίσχυση των ελληνικών προϊόντων και των δυο εταιρειών, αλλά και η προώθηση της υγιούς ανταγωνιστικότητας.

Η AMMOUSA αποτελεί προσωπικό «στοίχημα» του Πατρινού Γιώργου Ντάνου, ο οποίος παρόλο που δεν κατείχε εξειδικευμένες γνώσεις, ωστόσο κατάφερε το 2016 να δημιουργήσει μια μπίρα, που στην πορεία απέσπασε διεθνείς διακρίσεις. Η εν λόγω μπίρα πρόσφατα κατέκτησε την πρώτη θέση, στο θεσμό Beerbartender Awards 2020. Το 2019 διακρίθηκε με Double Gold Medal στον παγκόσμιο διαγωνισμό γευσιγνωσίας μπίρας European Beer Challenge στο Λονδίνο, ενώ την ίδια χρονιά απέσπασε πλατινένιο βραβείο στο διαγωνισμό γεύσης-ποιότητας Olymp Awards – Food and Drinks Competitions.

Όσον αφορά την Λουξ, η παρουσία της έχει εξαπλωθεί σε 75.000 σημεία πώλησης και υποστηρίζεται από περισσότερους από 500 αντιπροσώπους ενώ έχει έντονη εξαγωγική δραστηριότητα με πωλήσεις σε 27 χώρες και στις 5 ηπείρους,

Success story 70 χρόνων στον κλάδο αναψυκτικών

Για την εταιρεία που υιοθέτησε το όνομα «λουξ», επειδή στην μεταπολεμική Ελλάδα, το όνομα είχε καταστεί συνώνυμο της πολυτέλειας, η ιστορία της ξεκίνησε από την Πάτρα το 1950. Ο Παναγιώτης Μαρλαφέκας ξεκίνησε να παρασκευάζει, πορτοκαλάδες, λεμονάδες και γκαζόζες σε ένα χώρο που βρισκόταν στη συμβολή των οδών Παντοκράτορος και Ηλείας, πίσω από τον ομώνυμο ιστορικό ναό.

Ελλείψει άλλων μέσων, ο Π. Μαρλαφέκας, είχε προσεγγίσει έναν ταλαντούχο ντόπιο συνθέτη τραγουδιών να του δώσει μια λίστα με πιθανά ονόματα για τη νέα επιχείρηση. Μεταξύ των δέκα που προτάθηκαν, ήταν και το “λουξ”. Είναι η εποχή που στη μεταπολεμική Ελλάδα η λέξη «λουξ» έχει αρχίσει να γίνεται συνώνυμο της πολυτέλειας, της ξεχωριστής φροντίδας και της ανώτερης ποιότητας. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που θα επιλεγεί και για τα αναψυκτικά της νεοσύστατης βιοτεχνίας. Αρχικά οι διαδικασίες παραγωγής ήταν αρχέγονες: Με το χέρι γινόταν η εμφιάλωση, με το χέρι ταπώνανε και με αντίστοιχες, για την εποχή, μεθόδους γινόταν και η διανομή, με το κάρο.

Την περίοδο εκείνη, στην αχαϊκή πρωτεύουσα λειτουργούσαν άλλες 11 ανάλογου μεγέθους ανταγωνιστικές επιχειρήσεις. Έτσι, ο μοναδικός τρόπος για να ξεχωρίσει κάποιος ήταν να επιλέξει τα καλύτερα υλικά και με το δικό του μεράκι να δημιουργήσει μοναδικές συνταγές, με την ελπίδα να τα προτιμήσει ο Πατρινός καταναλωτής.

Στις αρχές της δεκαετίας του 1970, η “λουξ” είχε φτάσει να απασχολεί 10 εργαζομένους, ενώ η παραγωγή άγγιζε τα 100 κιβώτια την ημέρα. Η μικρή μονάδα της οδού Παντοκράτορος δεν μπορούσε πλέον να καλύψει τις ανάγκες που είχαν δημιουργηθεί στην αγορά. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με την άφιξη των πολυεθνικών στην Ελλάδα από το 1967, καθιστούσαν επιτακτική την ανάγκη για μετεγκατάσταση της επιχείρησης σε άλλο χώρο. Στόχος ήταν η νέα μονάδα να έχει μεγαλύτερη παραγωγική ικανότητα, αλλά και προηγμένες τεχνολογίες, ως απάντηση στον εντεινόμενο πλέον ανταγωνισμό. Έτσι, το 1972, ο Παναγιώτης Μαρλαφέκας, αποφάσισε να μεταφέρει το εργοστάσιο σε ιδιόκτητες, μεγαλύτερες και πιο σύγχρονες εγκαταστάσεις, στο Κεφαλόβρυσο, από όπου έχει τη δυνατότητα να αξιοποιεί το άριστης ποιότητας νερό που αναβλύζει από τις πηγές.

Οικονομία Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version