Το… «πνεύμα των Χριστουγέννων», το οποίο φέτος στήθηκε φέτος πιο νωρίς από ποτέ από καταστηματάρχες και εμπόρους εποχιακών ειδών, ώστε να αρχίσει να κινείται η αγορά των χριστουγεννιάτικων ειδών, απ’ ό,τι φαίνεται δεν έχει ακόμη επηρεάσει τους έλληνες καταναλωτές.
Οι ιδιοκτήτες εποχικών καταστημάτων μιλούν για μείωση του τζίρου έως και 20% σε σχέση με τον περσινό Νοέμβριο και ελπίζουν ότι ο 13ος μισθός και το εορταστικό κλίμα των ημερών θα βοηθήσουν ώστε να αυξηθεί, μετά τις 15 Δεκεμβρίου, ο τζίρος για τα χριστουγεννιάτικα στολίδια και όχι μόνο.
Μάλιστα όχι μόνο έχουν μειωθεί οι αγορές, αλλά αρκετοί καταναλωτές καταφεύγουν σε… ηλεκτρολόγους προκειμένου να επιδιορθώσουν τα φωτάκια του χριστουγεννιάτικου δέντρου τους ή τον φωτοσωλήνα που διακοσμούσαν το μπαλκόνι τους, ώστε να μη χρειαστεί να αγοράσουν καινούρια.
Η κίνηση συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο πέρσι είναι μειωμένη μέχρι και 60% σύμφωνα με του έμπορους. Οι καταναλωτές κάνουν βόλτες κοιτάνε αλλά δεν τολμάνε να αγοράσουν, σύμφωνα με τον Κ.Χανιώτη ιδιοκτήτη καταστήματος στην Ομόνοια με χριστουγεννιάτικα είδη.
Οι τιμές είναι μειωμένες σε σχέση με πέρσι. Παραδείγματος χάριν μια μπάλα δέντρου τα περασμένα Χριστούγεννα κόστιζε 0,80 λεπτά και φέτος πωλείται 0,30, τα δέντρα είναι στις ίδια επίπεδα τιμών με πέρσι αλλά δεν υπάρχει αγοραστικό ενδιαφέρον καθώς ο κόσμος χρησιμοποιεί αυτά που ήδη έχει από προηγούμενες χρονιές και οι τιμές ξεκινάνε απο 25 ευρώ και φτάνουμε μέχρι τα 300 ευρώ, η φάτνη από 10 ευρώ έως και 100 και τα φωτάκια από 5 έως και 25 ευρώ.
Ο κ.Χανιώτης είναι απαισιόδοξος και χαρακτηριστικά αναφέρει : ”Μαύρη χρονιά φέτος”.
Οι περισσότεροι καταναλωτές θα στολίσουν τα σπίτια τους με όσα στολίδια έχουν από πέρυσι. Μας το λένε οι ίδιοι όταν έρχονται για να πάρουν μόνο δύο, τρεις μπαλίτσες για το δέντρο τους. Και αυτό διότι έτυχε να σπάσουν».