Στα συμπεράσματα αυτά οδηγεί ανάλυση της Citigroup για την πορεία της ελληνικής οικονομίας μετά το Eurogroup.
Όπως σημειώνει η Citigroup σε νέο της note προς τους πελάτες της, η συμφωνία στο Eurogroup μείωσε την αβεβαιότητα γύρω από την Ελλάδα, με την επιχειρηματική εμπιστοσύνη να ανακάμπτει, Ωστόσο, τα μεγάλα θύματα της κρίσης, οι Έλληνες καταναλωτές και τα νοικοκυριά, δεν έχουν αισθανθεί ακόμη αυτή την «ευφορία».
Και αναφέρει τα στοιχεία του δείκτη ΡMI σύμφωνα με τα οποία η επιχειρηματική εμπιστοσύνη ανακάμπτει τον προαναφερόμενο δείκτη να αγγίζει υψηλό τριετίας στο 50,5 τον Ιούνιο, ο οποίος είναι ο τρίτος συνεχόμενος μήνας ανόδου.
Όπως επισημαίνει η Citi, αυτή είναι και η πρώτη φορά που ο PMI ξεπερνά το όριο του 50 από τον περασμένο Αύγουστο.
Η ενίσχυση του επιχειρηματικού κλίματος στην Ελλάδα, προσθέτει η αμερικάνικη τράπεζα φάνηκε και από την έρευνα της Κομισιόν την περασμένη εβδομάδα, η οποία έδειξε ότι η βιομηχανική εμπιστοσύνη στον Ιούνιο αυξήθηκε, αναστρέφοντας το μεγαλύτερο μέρος της αδυναμίας του Μαΐου.
Η εμπιστοσύνη βελτιώθηκε επίσης ελαφρώς και στον κατασκευαστικό τομέα, αν και από πολύ χαμηλά επίπεδα, ενώ μειώθηκε στους τομείς των υπηρεσιών και του λιανικού εμπορίου. Συνολικά, η επιχειρηματική εμπιστοσύνη κυμάνθηκε γύρω από τον μακροπρόθεσμο μέσο όρο της στο α’ εξάμηνο του 2017.
Ωστόσο, όπως τονίζει η Citi, η εμπιστοσύνη των καταναλωτών παραμένει πολύ πιο υποτονική και πολύ κάτω από τον μακροπρόθεσμο μέσο όρο.
Όπως σχολιάζει η αμερικάνικη τράπεζα, η συμφωνία στο Eurogroup της 15ης Ιουνίου θα βοηθήσει πιθανώς στην άνοδο του επιχειρηματικού κλίματος τους επόμενους μήνες, καθώς η αβεβαιότητα υποχωρεί.
Ωστόσο, η εμπιστοσύνη των καταναλωτών παραμένει πολύ δύναμη, παρά την δημιουργία θέσεων εργασίας, καθώς τα νοικοκυριά πλήττονται από τη δημοσιονομική λιτότητα. Όπως και στο παρελθόν, το καταναλωτικό κλίμα πιθανώς θα καθυστερήσει σημαντικά να ακολουθήσει τη βελτίωση της επιχειρηματικής δραστηριότητας.