Με αρνητική ψυχολογία λόγω κορονοϊού αναμένεται να ψωνίσουν τη φετινή Black Friday οι Έλληνες καταναλωτές. Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών, το 73% του καταναλωτικού κοινού δεν θα προβεί σε καμία αγορά φέτος, που σημαίνει ότι ενεργοί θα είναι 2 εκατομμύρια καταναλωτές. Οι περισσότεροι εξ’ αυτών μάλιστα προτίθενται να κάνουν μικρό λογαριασμό. Όσον αφορά τον τρόπο που θα ψωνίσουν, η πλειονότητα εξ’ αυτών, δηλαδή δύο στους τρεις καταναλωτές, θα πραγματοποιήσουν τις αγορές τους μέσω του διαδικτύου, ενώ μόνο ο ένας στους τρεις τηρεί στάση αναμονής, έως ότου ανοίξουν τα φυσικά καταστήματα.
Σε έρευνα του ΙΕΛΚΑ με θέμα τις συνήθειες των καταναλωτών λόγω της εμφάνισης του ιού COVID-19 στην Ελλάδα, η μέση δαπάνη όσων σκοπεύουν να αγοράσουν καταναλωτικά αγαθά, κυμαίνεται στα 140 ευρώ, ποσό που μεταφράζεται σε 280 εκατ. ευρώ εκτιμώμενο τζίρο. Αυτό που διαπιστώνεται είναι ότι οι περισσότεροι καταναλωτές σχεδιάζουν τις αγορές τους μέσω του διαδικτύου, απόφαση μάλιστα που ελήφθη πριν από το γενικό lock down, καθώς η έρευνα πραγματοποιήθηκε 2 με 3 Νοεμβρίου, πριν την απαγόρευση λειτουργίας των φυσικών καταστημάτων του λιανεμπορίου.
Πρωταγωνιστούν τα e-shops
Αναλυτικά, όπως προκύπτει από την έρευνα, το 73% των καταναλωτών δεν θα ψωνίσει την Black Friday ημέρα, ενώ από το υπόλοιπο 27% που απομένει, το 18% (περίπου τα 2/3) σκόπευαν να κάνουν τις αγορές τους ούτως ή άλλως και πριν την απαγόρευση, από ηλεκτρονικά καταστήματα μέσω διαδικτύου, ενώ το 8% σκόπευε να κάνει τις αγορές του μέσω φυσικών καταστημάτων, η πλειοψηφία των οποίων είναι πλέον κλειστά.
Όσον αφορά τη μέση δαπάνη, εκτιμάται ότι, τα 2 εκατ. καταναλωτές θα πραγματοποιήσουν αγορές αξίας 140 ευρώ κατά μέσο όρο. Η πλειοψηφία, ήτοι, το 32% εκτιμά ότι θα κάνει μικρές αγορές μέχρι 50 ευρώ, το 27% από 51 έως 100 ευρώ, ενώ είναι αξιοσημείωτο ότι το 9% θα κάνει μεγάλες αγορές άνω των 500 ευρώ, κάτι που σημαίνει ότι αναβάλουν σημαντικές οικιακές ανάγκες μέχρι να επιτύχουν σημαντικές προσφορές.
Θα πρέπει να σημειωθεί ακόμη, ότι οι εκτιμήσεις της αγοράς είναι ότι η συνεχιζόμενη απαγόρευση κυκλοφορίας, θα αυξήσει σίγουρα το ποσοστό των πωλήσεων που πραγματοποιούνται μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων, ενώ δεν αναμένεται να επηρεαστεί ουσιαστικά το ύψος των συνολικών πωλήσεων.