Ένα ακόμη έτος ανάπτυξης πέτυχε η Coca-Cola HBC AG, όμιλος παραγωγής καταναλωτικών προϊόντων προσανατολισμένος στην ανάπτυξη και στρατηγικός εταίρος εμφιάλωσης της The Coca-Cola Company.
Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που δημοσιοποίησε η Coca-Cola HBC AG κι αφορούν το δωδεκάμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2022 τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 14,2% σε οργανική βάση και κατά 28,3% σε δημοσιευμένη βάση.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Εξαιρουμένης της Ρωσίας και της Ουκρανίας, η αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις διαμορφώθηκε σε 22,7% σε οργανική βάση.
Τα ανθρακούχα αναψυκτικά, τα ποτά ενέργειας και ο καφές συνέβαλαν κατά κύριο λόγο στην ανάπτυξη.
Αισιόδοξος ο διευθύνων σύμβουλος
Ο κ. Zoran Bogdanovic, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, εκτιμά συνέχεια ανόδου. Σχολιάζοντας την πορεία της προηγούμενης χρήσης δήλωσε ότι: «Το 2022, σημειώσαμε εξαιρετικές επιδόσεις εν μέσω ενός δυσμενούς περιβάλλοντος, επιτυγχάνοντας ιστορικά υψηλά επίπεδα πωλήσεων, συγκρίσιμων λειτουργικών κερδών και καθαρών ταμειακών ροών. Τα οφέλη από τον καθορισμό προτεραιοτήτων ως προς το χαρτοφυλάκιο προϊόντων μας ήταν ξεκάθαρα, με τα ανθρακούχα αναψυκτικά, τα ποτά ενέργειας και τον καφέ να συμβάλλουν κατά κύριο λόγο στην ανάπτυξη. Η καταναλωτική ζήτηση για τα προϊόντα μας και τις κατηγορίες μας παρέμεινε ισχυρή. Χάρη στη δυναμική των προϊόντων μας και τη συνεχή επένδυση στην ανάπτυξη των δυνατοτήτων μας, καταφέραμε να εξισορροπήσουμε τις βελτιώσεις στην τιμολογιακή μας πολιτική και στο μείγμα προϊόντων, επιτυγχάνοντας ταυτόχρονα ισχυρή αύξηση στα μερίδια αγοράς για ακόμη μία χρονιά.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Σημειώνουμε καλή πρόοδο όσον αφορά τους στόχους που έχουμε θέσει στο πλαίσιο των Mission 2025 και NetZeroby40, με σημαντικότερα ορόσημα της χρονιάς το άνοιγμα νέας εγκατάστασης rPET στην Ιταλία και την έκδοση του πρώτου πράσινου ομολόγου.
Οι ισχυρές επιδόσεις μας είναι απόδειξη του πάθους και της αφοσίωσης των ανθρώπων μας και θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους τους πελάτες, τους συνεργάτες και τους εργαζομένους μας για τη συνεχή δέσμευση και υποστήριξή τους.
Όσον αφορά το 2023, λαμβάνοντας υπόψη τις επιδόσεις μας στη διάρκεια των ετών, το χαρτοφυλάκιό μας, τις δυνατότητές μας, την ποικιλομορφία των αγορών μας και πάνω απ’ όλα τις ικανότητες των ανθρώπων μας, είμαστε πεποισμένοι ότι θα επιτύχουμε ακόμη μία χρονιά ισχυρής στρατηγικής και οικονομικής προόδου, επιταχύνοντας την πορεία μας προς το όραμά μας να γίνουμε ο κορυφαίος 24/7 συνεργάτης στον κλάδο των ποτών».
Στρατηγική ανάπτυξης
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η εστίαση στις στρατηγικές προτεραιότητες και η εξαιρετική υλοποίηση της στρατηγικής απέφεραν άλλο ένα έτος ισχυρής οργανικής ανάπτυξης που οφείλεται, στην τιμολογιακή πολιτική, στο μείγμα προϊόντων και στην αύξηση του όγκου πωλήσεων.
Αναλύοντας τα οικονομικά αποτελέσματα προκύπτει ότι τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο αυξήθηκαν κατά 15,9% σε οργανική βάση, επωφελούμενα από την τιμολογιακή πολιτική και τις στοχευμένες ενέργειες για τη βελτίωση του μείγματος προϊόντων σε όλη τη διάρκεια του έτους.
Επιπλέον, σημειώθηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων σε ευρεία βάση, εξαιρουμένης της Ρωσίας και της Ουκρανίας, οφειλόμενη κατά κύριο λόγο στις κατηγορίες προτεραιότητας: ανθρακούχα αναψυκτικά, ποτά ενέργειας και καφές.
Ακόμη, η εταιρεία αποδίδει την εξαιρετική υλοποίηση της στρατηγικής στις στοχευμένες δράσεις στα κανάλια διανομής, καθώς και στην κατηγοριοποίηση των πελατών.
Το εξεταζόμενο διάστημα η εταιρεία πέτυχε αύξηση του μεριδίου αγοράς τόσο σε όγκο όσο και σε αξία.
Τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 11,9%, στα €929,7 εκατ., με άνοδο 1,3% των συγκρίσιμων λειτουργικών κερδών σε οργανική βάση, καθώς η τιμολογιακή πολιτική, το μείγμα προϊόντων και η πειθαρχημένη διαχείριση του κόστους ενίσχυσαν τα κέρδη παρά το δύσκολο πληθωριστικό περιβάλλον.
Βασικά στοιχεία ανά τομέα
Να σημειωθεί, ότι, το εξεταζόμενο διάστημα, ο όμιλος πέτυχε ισχυρή δυναμική στον τομέα των αναπτυγμένων και αναπτυσσόμενων αγορών. Οι αναδυόμενες αγορές έχουν επηρεαστεί από την υποχώρηση του όγκου πωλήσεων στη Ρωσία και την Ουκρανία.
• Αναπτυγμένες αγορές: Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 18,6% σε οργανική βάση, με καλά ισορροπημένη αύξηση του όγκου πωλήσεων και των εσόδων ανά κιβώτιο. Τα λειτουργικά κέρδη ενισχύθηκαν κατά 1,3% σε οργανική βάση.
• Αναπτυσσόμενες αγορές: Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 29,0% σε οργανική βάση, κυρίως χάρη στη διψήφια αύξηση του όγκου πωλήσεων στις βασικές αγορές. Τα λειτουργικά κέρδη ενισχύθηκαν κατά 12,7% σε οργανική βάση.
• Αναδυόμενες αγορές: Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 5,5% σε οργανική βάση με αύξηση 23,5% εξαιρουμένης της Ρωσίας και της Ουκρανίας. Τα λειτουργικά κέρδη μειώθηκαν κατά 1,1% σε οργανική βάση.