Κομβική ημερομηνία για το μέλλον της Folli Follie Group, που 5 χρόνια μετά το οικονομικό σκάνδαλο κι αφού η προσωρινή διοίκηση με επικεφαλής τον Γιώργο Σάμιο, ολοκλήρωσε το πλάνο εξυγίανσης, δημιούργησε τώρα (με ημερομηνία 23/11/2023), μια νέα εταιρεία, την FF OpsCo MSMA με βασικούς μετόχους τους ομολογιούχους, στην ομπρέλα της οποίας θα μεταβιβαστούν τα περιουσιακά στοιχεία του ομίλου.
Ωστόσο, καθοριστικό ρόλο για το μέλλον της εταιρείας, η οποία απασχολεί χιλιάδες θέσεις εργασίας, θα παίξει η 23η Ιανουαρίου, ημερομηνία που θα εκδικαστεί η υπόθεση της Folli Follie στον Άρειο Πάγο.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Σαφές είναι ότι οποιαδήποτε καθυστέρηση σε ό,τι αφορά την αποδέσμευση των δεσμευμένων από το AML περιουσιακών στοιχείων του ομίλου, προκαλούν σοβαρότατη εκκρεμότητα και βάζουν σε κίνδυνο την επιβίωσή του ομίλου.
Όσοι σχετίζονται με την εταιρεία εκφράζουν ανοιχτά την ανησυχία τους για οποιεσδήποτε καθυστερήσεις, λέγοντας ότι ξεπερνά την λογική, η αξίωση να παραμένει μια τόσο σημαντική εταιρική περιουσία δεσμευμένη και τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα, αφού η δίκη κινδυνεύει να ολοκληρωθεί μετά από χρόνια. Οποιαδήποτε καθυστέρηση όχι μόνο τιμωρεί τους ήδη ζημιωμένους πιστωτές, αλλά στερεί και από το δημόσιο πολλαπλά οφέλη.
Τι κατάφερε η προσωρινή διοίκηση
Η προσωρινή διοίκηση, που τοποθετήθηκε το 2020 με δικαστική απόφαση, κατέβαλε όλα αυτά τα χρόνια κάθε προσπάθεια να διατηρήσει την εταιρεία εν ζωή και να συμβάλει όχι μόνο στη διάσωση αλλά και στην ανάπτυξη της.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Παρότι χάθηκαν πολλές φίρμες από το χαρτοφυλάκιο της εταιρείας και η φήμη της είχε «αμαυρωθεί» εξαιτίας του σκανδάλου που προκάλεσε η διοίκηση Κουτσολιούτσου, ωστόσο, η προσωρινή διοίκηση κατάφερε να ανασυντάξει την εταιρεία, η οποία αυτή τη στιγμή διαθέτει 68 καταστήματα σε Ελλάδα, Κύπρο, Βουλγαρία και Ρουμανία.
Όλο αυτό το διάστημα η διοίκηση έως ότου καταφέρει να εξυγιάνει την εταιρεία πέρασε πολλές δυσκολίες: Είχαν χαθεί 41 από τις 42 μάρκες που στο παρελθόν αντιπροσώπευε η FF Group, με κορυφαία τη ΝΙΚΕ, το προσωπικό είχε χαμηλό ηθικό, οι πιστωτές είχαν αποθαρρυνθεί εντελώς σχετικά με την προοπτική της εξυγίανσης, ο όμιλος δεν είχε τραπεζική χρηματοδότηση και οι παραγγελίες έπρεπε να προπληρώνονται, ενώ η διοίκηση είχε ακόμα να διαχειριστεί τεράστια φορολογικά βάρη του παρελθόντος, με το ποσό να ξεπερνά τα 15 εκατ. ευρώ από προηγούμενες χρήσεις.
Μέχρι σήμερα, η προσωρινή διοίκηση πέτυχε την εξασφάλιση ενδιάμεσης χρηματοδότησης, που αποτέλεσε το πρόκριμα για τη συμφωνία με τους ομολογιούχους και τη μετέπειτα ένταξη της εταιρείας στο 106β, διατήρησε το cashflow της εταιρείας σταθερό, επανάκτησε το σύνολο των δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας της Links of London και συνεισέφερε στα δημόσια ταμεία περισσότερα από 150 εκατ. ευρώ.
Η μεγάλη «πληγή» της Ασίας
Επιπλέον, η διοίκηση προχώρησε στην εκούσια εκκαθάριση της θυγατρικής της Ασίας, που επί χρόνια συσσώρευε ζημιές εκατοντάδων εκατ. ευρώ και είναι και η πέτρα του σκανδάλου, κάλυψε με μετρητά €4,5 εκατ. την Εγγυητική Επιστολή του Αεροδρομίου (Factory Outlet), ενώ βελτίωσε και εμπλούτισε τις διαδικασίες για την ενδυνάμωση της εταιρικής διακυβέρνησης κι επανεκκίνησε τις ενέργειες Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης.