Σε συζητήσεις με υποψήφιους αναδόχους της 7ης κυρίως τάξης για την εκκίνηση των εργασιών του Θριάσιου Εμπορευματικού Κέντρου βρίσκεται το τελευταίο διάστημα η παραχωρησιούχος κοινοπραξία Goldair- ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, μετά το ναυάγιο που υπήρξε με τη ΜΕΤΚΑ λόγω της μεγάλης αύξησης του κόστους του έργου. Παράλληλα, η Goldair σχεδιάζει περαιτέρω επέκταση στον τομέα του τουρισμού, ενώ αναμένεται να εξαντλήσει κάθε ένδικο μέσο, εντός και εκτός Ελλάδος για την υπόθεση του λιμανιού του Βόλου. Την ώρα που εξετάζει να καταθέσει προσφορά στις 16 Δεκεμβρίου και για το Στρατόπεδο Γκόνου.
Η κοινοπραξία Goldair- ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ στοχεύει μέσα στο 2025 να ξεκινήσει επισήμως τις κατασκευαστικές εργασίες στο Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο, καθώς έκλεισε με επιτυχία το σύνολο των αδειοδοτικών και εμπορικών της εκκρεμοτήτων. Η επένδυση έχει ορίζοντα ολοκλήρωσης τεσσάρων ετών, ενώ ο προϋπολογισμός του έργου έχει ανεβεί στα 260 εκατ. ευρώ, από τα οποία τα 200 εκατ. αφορούν δανεισμό και τα 60 εκατ. ευρώ ίδια κεφάλαια.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Υπενθυμίζεται πως ο αρχικός διαγωνισμός κατασκευής προϋπολογισμού 109 εκατ. ευρώ είχε ανατεθεί στον όμιλο Metlen (ΜΕΤΚΑ), ο οποίος ωστόσο δεν ενεργοποιήθηκε, οδηγώντας την παραχωρησιούχο σε νέο κύκλο αποστολής προσκλήσεων στους μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους της χώρας.
Το ΘΕΚ θα αποτελέσει το μεγαλύτερο και πιο σύγχρονο εμπορευματικό κέντρο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, επιφανείας 265.000 τμ. εντός οικοπέδου επιφάνειας 588 στρεμμάτων, το οποίο θα διαθέτει και σιδηροδρομική γραμμή, ενώ θα προσελκύει και διεθνείς μισθωτές. Ήδη, έχει εξασφαλιστεί χρηματοδότηση από τον Αμερικανικό Κρατικό Επενδυτικό βραχίονα, DFC, μια εξέλιξη ιδιαίτερα σημαντική, καθώς το έργο καθίσταται πλέον στρατηγικού χαρακτήρα για τον τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή.
Οι εμπορικές συζητήσεις επίσης για τη μίσθωση των αποθηκών του ΘΕΚ βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη, με το ενδιαφέρον να είναι ιδιαίτερα υψηλό, καθώς τα χαρακτηριστικά του Κέντρου το καθιστούν πλέον «μονοπώλιο» στην περιοχή, καθώς συνδέεται άμεσα με το τρένο, έχει μεγάλες αποθηκευτικές εγκαταστάσεις και βρίσκεται πολύ κοντά σε σημαντικές υποδομές, όπως το αεροδρόμιο και το λιμάνι. Ταυτόχρονα, θα έχει όλα τα «πράσινα» χαρακτηριστικά που το καθιστούν ιδανικό για μεγάλες διεθνείς εταιρείες που θέλουν να αναπτυχθούν στην αγορά.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η Goldair ωστόσο μέσα στο 2024 έκανε και μια σημαντική κίνηση στον ξενοδοχειακό κλάδο καθώς προχώρησε στην εξαγορά του πολυτελούς ξενοδοχείου Mykonos Flow στη Μύκονο. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει η εταιρεία το Mykonos Flow εξαγοράστηκε από την θυγατρική εταιρεία του ομίλου, Sunrise Properties, που ιδρύθηκε για τον σκοπό αυτό. Το σύγχρονο boutique hotel 5 αστέρων βρίσκεται στην παραλία του Super Paradise.
Λειτούργησε για πρώτη φορά το καλοκαίρι του 2024 και περιλαμβάνει 21 σουίτες με ιδιωτική πισίνα. Η συνολική επιφάνεια του καταλύματος είναι 2.200 τ.μ., ενώ υπάρχει δυνατότητα επέκτασης. Η συνολική επένδυση ανήλθε στα12 εκατ. ευρώ.
Στόχος της Goldair είναι να επεκταθεί σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς σε όλη την Ελλάδα, εστιάζοντας σε περιοχές με αυξημένη ζήτηση και προοπτικές ανάπτυξης. Οι νέες πρωτοβουλίες θα επικεντρωθούν στη δημιουργία πολυτελών καταλυμάτων που ανταποκρίνονται στις υψηλές απαιτήσεις της αγοράς.
Η απόφαση για την είσοδο στον ξενοδοχειακό κλάδο αποτελεί στρατηγική επιλογή της Προέδρου του Ομιλου Goldair, Ρεγγίνας Γκολέμη. Η επένδυση στη Μύκονο αποτελεί νέο ορόσημο για την εταιρεία, ενδυναμώνοντας τις προοπτικές ανάπτυξής της στον τομέα ακινήτων και στον ξενοδοχειακό κλάδο. Ο Ομιλος δραστηριοποιείται στον τουριστικό κλάδο και μέσω της Travellair ένα premium τουριστικό γραφείο που εξειδικεύεται στην κάλυψη των αναγκών VIP και corporate ταξιδιωτών, ενώ προσφέρει και αποκλειστικές υπηρεσίες στα αεροδρόμια. Το 2025, η εταιρεία στοχεύει να ενισχύσει περαιτέρω την παρουσία της μέσα από νέες στρατηγικές συνεργασίες και την επέκτασή της σε καινοτόμες τουριστικές δραστηριότητες.
Η διοίκηση της εταιρείας ωστόσο δεν φαίνεται διατεθειμένη να πέσει αμαχητί στην υπόθεση του Λιμανιού του Βόλου. Ήδη, έχει προσφύγει στο ΣτΕ και θα φτάσει όπως υποστηρίζουν πρόσωπα που είναι κοντά στην υπόθεση μέχρι και στα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια εφόσον κριθεί απαραίτητο. Υπενθυμίζεται ότι στις 28 Σεπτεμβρίου 2023, η ΟΛΘ ΑΕ αναδείχθηκε προτιμητέος επενδυτής σε διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ, έναντι τιμήματος 51 εκατ. ευρώ, ενώ η κοινοπραξία «Goldair Cargo A.E. – Goldair Handling Α.Ε.» είχε αναδειχτεί ως Επιλαχόντας Προτιμητέος Επενδυτής. Βασικό επιχείρημα της Goldair είναι ότι στο Δ.Σ. του ΟΛΘ, ο οποίος πλειοδότησε στον διαγωνισμό πώλησης του ΟΛΒ, είναι ο εντεταλμένος σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Παναγιώτης Σταμπουλίδης, με το ΤΑΙΠΕΔ να είναι – παράλληλα – μέτοχος μειοψηφίας του ΟΛΘ.