Site icon NewsIT
11:19 | 24.04.23

Intrakat: Το οδικό έργο των 239 εκατ. ευρώ, τα οφέλη για την Πελοπόννησο και ο εταιρικός ρόλος

Intrakat: Το οδικό έργο των 239 εκατ. ευρώ, τα οφέλη για την Πελοπόννησο και ο εταιρικός ρόλος

Ôï ÊÜóôñï ôçò Ìåèþíçò âñßóêåôáé óôçí Ðåëïðüííçóï êáé óôçí êùìüðïëç Ìåèþíç Ìåóóçíßáò. Áðü ôá óçìáíôéêüôåñá ï÷õñùìáôéêÜ êôßóìáôá óôïí Åëëçíéêü ÷þñï êáôÜ ôïí ìåóáßùíá üðïõ ç Ìåèþíç Þôáí åíäéÜìåóïò óôáèìüò óôï ôáîßäé ðïõ Ýêáíáí ïé ÷ñéóôéáíïß óôïõò ¶ãéïõò ôüðïõò[1][2]. Åßíáé Üãíùóôï ðüôå ï÷õñþèçêå ç èÝóç ãéá ðñþôç öïñÜ, ôï 1205 ïé ÖñÜãêïé óôáõñïöüñïé áíáöÝñåôáé üôé ôçí ï÷ýñùóáí ðñü÷åéñá êáé ôï 1206 ðïõ êáôÝëáâáí ôç Ìåèþíç ïé Åíåôïß ãêñÝìéóáí ôçí ï÷ýñùóç áõôÞ êáé ôï 1209 ðïõ ðÞñáí ïñéóôéêÜ ôç Ìåèþíç Ýöôéáîáí ôï óçìåñéíü êÜóôñï êáé ôï ëéìÜíé ôïõ ôüôå ïéêéóìïý. Ôï êÜóôñï ôçò Ìåèþíçò áðü ôçí âüñåéá ðëåõñÜ.Ôï êÜóôñï åßíáé êôéóìÝíï óôçí ÷åñóüíçóï ôïõ Áãßïõ ÍéêïëÜïõ, Ý÷åé åëëåéøïåéäÞò ó÷Þìá, ìå ìÞêïò 700 ìÝôñá. Ôá ôåß÷ç äéÝèåôáí ðýñãïõò åíþ ç ðýëç ôçò îçñÜò åß÷å êáé åðéðñüóèåôá ï÷õñùìáôéêÜ Ýñãá ãéá ìåãáëýôåñç ðñïóôáóßá. ÂñÝ÷åôáé áðü ôñåéò ðëåõñÝò ìå èÜëáóóá êáé õðÜñ÷åé êáé ôï ìéêñü öñïýñéï Ìðñïýôæé ðïõ åíþíåôáé ìå áõôü ìå ôå÷íçôÞ ðÝôñéíç ãÝöõñá. Áðü ôçí ðëåõñÜ ôçò îçñÜò åß÷å ôÜöñï, ÷ùñßò íåñü, êáé ãÝöõñá, 14ôïîç, ãéá ôçí ðñüóâáóç óôçí ðýëç. ÄéÝèåôå êáé áêñüðïëç óå ìéêñü ýøùìá ìÝóá óôï êÜóôñï, ôåé÷éóìÝíç ìå äéðëü ôåß÷ïò, Üëëåò óçìáíôéêÝò ðýëåò ôïõ êÜóôñïõ Þôáí áõôÞ ôïõ Áãßïõ ÌÜñêïõ óôï ëéìÜíé. Ôï êÜóôñï ôçò Ìåèþíçò êáé ôï Ìðïýñôæé.Ôï 1499 Ýãéíáí áðü ôïõò Åíåôïýò íÝá ï÷õñùìáôéêÜ Ýñãá ðåñéôåé÷ßæïíôáò ôïí ïéêéóìü ôçò Ìåèþíçò. Ôçí ðåñßïäï áõôÞ ðïëéüñêçóå ôï êÜóôñï ï ÂáãéáæÞô, ðïõ ÷áñáêôçñéæüôáí áðüñèçôï, áëëÜ áðü Ýíá ëÜèïò ôçò öñïõñÜò ïé Ïèùìáíïß ìðÞêáí óôï êÜóôñï êáé ôï êáôÝëáâáí. Ôï 1770 êáôÜ ôá ÏñëùöéêÜ ðïëéïñêÞèçêå ôï êÜóôñï áðü ôïõò Ñþóïõò ÷ùñßò åðéôõ÷ßá. Ôï 1821 ïé åðáíáóôáôçìÝíïé ¸ëëçíåò ðñïóðÜèçóáí íá ôï êáôáëÜâïõí ðïëëÝò öïñÝò ìÝ÷ñé ôï 1828 ðïõ ç ÏèùìáíéêÞ öñïõñÜ ôïõ ôï ðáñÜäùóå óôïí Ìáéæþí êáôÜ ôçí Åêóôñáôåßá ôïõ ÌùñéÜ ôùí ãáëëéêþí óôñáôåõìÜôùí ðïõ åêäßùîáí ôïõ Ôïýñêïõò óå åöáñìïãÞ ôçò ÓõíèÞêçò ôïõ Ëïíäßíïõ ðïõ ðñïÝâëåðå ôç äçìéïõñãßá Åëëçíéêïý êñÜôïõò.

Μαίρη Ι. Παπακωνσταντίνου

Τη συμμετοχή της σε ένα από τα σημαντικότερα αναπτυξιακά έργα της χώρας, επισφράγισε η Intrakat, καθώς μαζί με την Άκτωρ Παραχωρήσεις, υπέγραψαν την Παρασκευή 21/4/23 παρουσία του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, σύμβαση ύψους 239,2 εκατ. ευρώ για το έργο ΣΔΙΤ που αφορά τον Οδικό Άξονα Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, Τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη.

Το εν λόγω οδικό έργο, στο οποίο θα συμμετάσχει Intrakat, θα είναι το μεγαλύτερο στη νότια Πελοπόννησο, όπου ένας νέος σύγχρονος άξονας θα συνδέει την πρωτεύουσα της Μεσσηνίας, Καλαμάτα, με τους σημαντικούς τουριστικούς προορισμούς σε Πύλο και Μεθώνη, λειτουργώντας συνεργατικά με το Διεθνές Αεροδρόμιο Καλαμάτας, το οποίο σύντομα θα αναβαθμιστεί.

Η σημασία του έργου

Καθοριστικής σημασίας για την τοπική κοινωνία καθώς, το έργο θα αναβαθμίσει καίρια τον υφιστάμενο άξονα σε ταχείας κυκλοφορίας ανεβάζοντας τα επίπεδα οδικής ασφάλειας και μειώνοντας τους απαιτούμενους χρόνους μετακίνησης. Εκτός από τη βελτιωμένη πρόσβαση στο αεροδρόμιο, ο νέος οδικός άξονας θα εξασφαλίσει καλύτερη οδική σύνδεση με τη Μεσσήνη, τον αυτοκινητόδρομο Μορέας και το νοσοκομείο Καλαμάτας αλλά και βιομηχανικές εγκαταστάσεις της περιοχής.

Ως αποτέλεσμα θα ενισχύσει σημαντικά την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής, θα στηρίξει την τοπική επιχειρηματικότητα και παράλληλα θα βελτιώσει την καθημερινότητα των κατοίκων και την ποιότητα ζωής στην περιοχή.

Ο ρόλος της Intrakat

Για τον όμιλο Intrakat, που επαναπροσδιορίζει τη θέση του στην αγορά, το έργο αυτό καταδεικνύει την δυναμική συμβολή του στην αναπτυξιακή εθνική στρατηγική, με την κατασκευή κρίσιμων υποδομών. Η διοίκηση επιβεβαιώνει, ότι ο όμιλος διασφαλίζει πως τα έργα που αναλαμβάνει, είτε ως μέρος κοινοπραξίας είτε αυτόνομα, εκτελούνται άρτια, αποτελεσματικά και έγκαιρα, δημιουργώντας άμεσες θετικές επιδράσεις στην ελληνική οικονομία και κοινωνία.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Σημειώνεται ότι, το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή – αναβάθμιση της Εθνικής Οδού Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, συνολικού μήκους 49 χλμ και συγκεκριμένα τα τμήματα: Καλαμάτα – Ριζόμυλος, συνολικού μήκους 16,4km. – Ριζόμυλος – Πύλο, μήκους 24,4km. – Πύλος – Μεθώνη, μήκους 7,9km, καθώς επίσης και πολλά συνοδευτικά έργα όπως, ανισόπεδους και ισόπεδους κόμβους, ανισόπεδες άνω και κάτω διαβάσεις, παράπλευρα οδικά δίκτυα, υδραυλικά έργα, τοίχους αντιστήριξης κ.ά.

Η σύμβαση σύμπραξης έχει διάρκεια 30 χρόνια, από τα οποία 4 χρόνια είναι η διάρκεια της κατασκευής και 26 χρόνια η περίοδος συντήρησης, ενώ το επόμενο διάστημα θα γίνει η εγκατάσταση των εργοταξίων για να ξεκινήσουν οι εργασίες κατασκευής του.

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version