Site icon NewsIT
12:39 | 04.10.24

Kalamata Papadimitriou: Η ιστορία της οικογενειακής επιχείρησης στην διάρκεια τριών γενεών

Kalamata Papadimitriou: Η ιστορία της οικογενειακής επιχείρησης στην διάρκεια τριών γενεών
Newsit Newsroom

Από τρεις γενιές έχει περάσει η εταιρεία Kalamata Papadimitriou της οικογένειας Παπαδημητρίου, που ιδρύθηκε το 1939 στην Καλαμάτα και έχει γίνει γνωστή σε όλο τον κόσμο για τα τοπικά προϊόντα της.

Συγκεκριμένα, η «μεγαλύτερη γενιά», δηλαδή ο Χρήστος Παπαδημητρίου σε ηλικία 29 χρονών δημιούργησε μια μικρή παραγωγική μονάδα εμπορίου και εξαγωγής τοπικών προϊόντων της Καλαμάτας, όπως αποξηραμένα σύκα, ελιές Καλαμών και ελαιόλαδο. Από το 1950, η εταιρεία έκανε την είσοδό της στη βρετανική, την ολλανδική και τη γερμανική αγορά, κυρίως μέσω της σταφίδας.

Μετά από αυτόν ανέλαβε ο γιός του, Κώστας Παπαδημητρίου, ο οποίος είχε σπουδάσει οινολογία στο Μπορντό της Γαλλίας. Όσο είχε τα ηνία της επιχείρησης κατάφερε να την εξελίξει και να δημιουργήσει το πρώτο ελληνικό βαλσάμικο ξίδι από κορινθιακή σταφίδα.

Το 2004, τα ηνία της εταιρείας ανέλαβε η τρίτη γενιά της οικογένειας, τα αδέρφια Χρήστος και Δημήτρης Παπαδημητρίου, οι οποίοι άλλαξαν το λογότυπο και το design της εταιρείας και έφεραν νέα προϊόντα. 

Με νέο, σύγχρονο λογότυπο, καινούριο σχέδιο και μια νέα σειρά καινοτόμων μεσογειακών προϊόντων βασισμένων στο βαλσάμικο ξύδι, όπως κρέμες βαλσάμικου και μεσογειακές μουστάρδες, η Kalamata Papadimitriou ανανεώθηκε ριζικά.

Επιδιώκοντας όλα τα προϊόντα της εταιρείας να διατηρούν την ελληνική τους ταυτότητα, αξιοποιήθηκαν πλήρως τα τοπικά προϊόντα, όπως το εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο, το βαλσάμικο ξίδι, το ελληνικό μέλι και τα φρούτα της Μεσσηνίας.

Η εταιρεία βρέθηκε σε ασφαλή απόσταση από την οικονομική κρίση λόγω της ποιότητας των προϊόντων της, της συνέπειά της απέναντι στο αγοραστικό κοινό και της εξέλιξης του brand της βάσει των νέων δεδομένων της εποχής.

Από το 2006 έως και το 2013, ο συνολικός τζίρος της εταιρείας υπερδιπλασιάστηκε. Το 2013 ο τζίρος της εταιρείας ξεπέρασε τα 10,1 εκατ. ευρώ έναντι 4,6 εκατ. ευρώ του 2006.

Το 2023, ο τζίρος της Kalamata Papadimitriou ανήλθε σε 5,187 εκατ. ευρώ έναντι 4,660 ευρώ του 2022, σημειώνοντας αύξηση κατά 11,31%. Παράλληλα, τα μικτά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 2,20 εκατ. ευρώ το 2023 έναντι 1,48 εκατ. ευρώ του 2022, καταγράφοντας αύξηση κατά 48,97%.

Η οικογενειακή επιχείρηση Παπαδημητρίου εντάχθηκε στο διεθνές δίκτυο Endeabor το 2013, αποτελώντας την πρώτη ελληνική εταιρεία στον κλάδο των τροφίμων που γίνεται μέλος, υπό την καθοδήγησή του Χρήστου Παπαδημητρίου, ο οποίος έφυγε από τη ζωή σήμερα (4.10.2024) σε ηλικία 44 ετών.

Όσον αφορά τους στόχους της εταιρείας, ο Χρήστος Παπαδημητρίου είχε δηλώσει σε συνέντευξή του: «Κεντρική στόχευσή μας ήταν -και εξακολουθεί να είναι – το μείγμα των παραγόμενων προϊόντων της εταιρείας να αποτελείται κυρίως από προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας.

Μέχρι τότε, ο τζίρος της εταιρείας προερχόταν σε ποσοστό άνω του 95% από την μεταποίηση και συσκευασία κορινθιακής σταφίδας με κύρια αγορά την Αγγλία. Σήμερα τα πράγματα έχουν διαφοροποιηθεί αρκετά, με το 55% του τζίρου να προέρχεται πλέον από τους κλάδους του βαλσαμικού ξιδιού και των σαλτσών και με τις αγορές στις οποίες εξάγουμε να υπερβαίνουν τις 35».

Σε ερώτηση γιατί δεν πάνε τα γραφεία της εταιρείας από την Καλαμάτα στην Αθήνα, ο κ. Παπαδημητρίου εξήγησε ότι παρόλο που θα ήταν πιο πρακτικό, δεν το σκέφτονται, γιατί η ποιότητα ζωής δεν συγκρίνεται. «Μας γεμίζει να βλέπουμε την επιχείρηση να μεγαλώνει και να αισθανόμαστε ότι βοηθάμε έτσι και την τοπική κοινωνία. Είμαστε άρρηκτα συνδεδεμένοι με τον τόπο μας», σχολίασε χαρακτηριστικά.

Σχετικά με το πως άρχισαν οι εξαγωγές των προϊόντων Παπαδημητρίου στο εξωτερικό, ο ίδιος ανέφερε: «Η εταιρεία υπήρξε ανέκαθεν εξαγωγική, από το 1938, καθώς η κορινθιακή σταφίδα χαίρει μεγάλης εκτίμησης στο εξωτερικό (αντίθετα δυστυχώς με τη χώρα μας, η οποία προτιμά να αγοράζει σουλτανίνα Τουρκίας που είναι φθηνότερη). Ωστόσο, επώνυμα (branded) προϊόντα ξεκινήσαμε παράλληλα την πώληση σε Ελλάδα και εξωτερικό στις αρχές του 2000.

Η καλή πορεία των προϊόντων μας στην Ελλάδα υπήρξε ο βασικός καταλύτης για την επίτευξη ανάλογης πορείας στο εξωτερικό, η οποία ωστόσο άρχισε να φαίνεται πολύ αργότερα και με πολλαπλάσια επιμονή και προσπάθεια».

Τον Mάιο του 2016, η εταιρεία έφθασε και στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα με τα προϊόντα της να είναι είναι στα ράφια των 4 μεγαλύτερων εμπορικών αλυσίδων. 

Πλέον, η επιχείρηση απασχολεί 51 εργαζομένους και τα προϊόντα της έχουν ταξιδέψει σε 35 χώρες με κύριες αγορές την Ρουμανία, την Τσεχία, την Ουγγαρία, την Φινλανδία, την Κύπρο και πλέον τα Εμιράτα που δείχνουν πολύ μεγάλη δυναμική. 

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version