Site icon NewsIT
07:12 | 20.11.24

Lidl Ελλάς: Επένδυση 100 εκατ. ευρώ για νέο κέντρο logistics στην Ελευσίνα

Lidl Ελλάς: Επένδυση 100 εκατ. ευρώ για νέο κέντρο logistics στην Ελευσίνα
Μαριαλένα Κυβερνήτη

Σε επένδυση ύψους 100 εκατ. ευρώ θα προχωρήσει η Lidl Ελλάς για την ανάπτυξη νέου logistics center, όπως ανακοίνωσε ο Πρόεδρος Διοίκησης της εταιρείας, Martin Brandenburger, σε χθεσινή (19.11.2024) δημοσιογραφική εκδήλωση.

Συγκεκριμένα, ο πρόεδρος της Lidl Ελλάς επεσήμανε τη δημιουργία ενός νέου κέντρου διανομής στην Ελευσίνα έως το 2029. Το εν λόγω έργο, ύψους 100 εκατ. ευρώ και συνολικής επιφάνειας άνω των 60.000 τετραγωνικών μέτρων πρόκειται να ενισχύσει το συγκριτικό πλεονέκτημα της καθημερινής τροφοδοσίας φρέσκων προϊόντων σε όλα τα καταστήματα στην Ελλάδα.

«Από το 1999 μέχρι σήμερα έχουμε επενδύσει στη χώρα πάνω από 1,4 δισ. ευρώ και συνεχίζουμε με αμείωτους ρυθμούς, χωρίς παρεκκλίσεις από τον σχεδιασμό μας, χωρίς να επηρεαζόμαστε από τις συγκυρίες, όσο δυσμενείς και να είναι αυτές», τόνισε ο Brandenburger στην παρουσίαση των σημαντικότερων επιτευγμάτων και του στρατηγικού πλαισίου της εταιρείας για το 2025.

Οι επενδύσεις όμως δεν τελειώνουν εδώ. Όπως αποκάλυψε ο πρόεδρος, η Lidl προτίθεται να ανοίξει και άλλα καταστήματα, όπως στο Αιγάλεω που χτίζεται αυτή τη στιγμή, αλλά και σε άλλα μέρη της Ελλάδας.

Δεδομένο είναι το διετές πρόγραμμα επενδύσεων της Lidl Ελλάς για το 2024 – 2025, που ξεπερνάει τα 100 εκατ. ευρώ και σε αυτό προστίθενται τα 100 εκατ. ευρώ της επένδυσης του κέντρου διανομής στην Ελευσίνα.

Κατά το 2023, για πρώτη φορά η συνεισφορά της Lidl Ελλάς στο ΑΕΠ ανήλθε σε πάνω από 1 δισ. ευρώ, που αντιστοιχεί στο 0,53% του εθνικού ΑΕΠ. «Κάθε 1 ευρώ άμεσης επένδυσης, δημιουργεί 3,68 ευρώ προστιθέμενης αξίας στην οικονομία. Από το 1999 έως το 2023, καταγράψαμε μια εντυπωσιακή αύξηση 1.613% στην προστιθέμενη αξία που προσφέρουμε στην Ελλάδα», εξήγησε ο ίδιος.

Όσον αφορά τα συνολικά φορολογικά έσοδα για το κράτος που δημιουργούνται από τη δραστηριότητα της, αυτά ανέρχονται σε 417 εκατ. ευρώ, αποτελώντας το 0,39% των συνολικών φορολογικών εσόδων του κράτους.

Παράλληλα, η συνολική συνεισφορά της εταιρείας στην απασχόληση για το 2023 ανέρχεται στις 35.756 θέσεις εργασίας και αντιστοιχεί στο 0,74% της συνολικής απασχόλησης της χώρα. «Κάθε δική μας θέση εργασίας υποστηρίζει επιπλέον 4,3 θέσεις στο σύνολο της ελληνικής αγοράς εργασίας», σχολίασε σχετικά ο Πρόεδρος της Lidl Ελλάς.

Υπενθυμίζεται ότι η Lidl συνεργάζεται με 2.380 Έλληνες προμηθευτές και απασχολεί 6.736 εργαζόμενους. Επίσης, διαθέτει στην Ελλάδα όχι μόνο 230 καταστήματα με συνολικά 20.150 διαφορετικά προϊόντα (συμπεριλαμβάνονται και οι κωδικοί προωθητικών ενεργειών), αλλά και 5 κέντρα διανομής.

Η διάθεση των ελληνικών προϊόντων δεν περιορίζεται μόνο στην εγχώρια αγορά, αλλά επεκτείνεται και διεθνώς, μέσω του παγκόσμιου δικτύου καταστημάτων της Lidl, προσφέροντας τα σε καταναλωτές σε πολλές χώρες. «Για το 2023 προωθήσαμε πάνω από 400 προμηθευτές, σε 31 χώρες, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, 1.624 κωδικούς, από 409 προμηθευτές, δημιουργώντας κύκλο εργασιών σχεδόν 0,5 δισ. ευρώ», ανέφερε ο Brandenburger.

Επιπρόσθετα, η Lidl Ελλάς μείωσε τις τιμές σε σημαντικά προϊόντα για την ποιότητα της καθημερινής ζωής με στόχο την επιπλέον ελάφρυνση του οικογενειακού προϋπολογισμού. «Τον τελευταίο χρόνο μειώσαμε μόνιμα τις τιμές σε 578 προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Αξίζει να σημειώσουμε ότι ο εσωτερικός πληθωρισμός μειώθηκε 1% αυτή τη χρονιά. Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι μειώθηκαν οι τιμές στα ράφια των καταστημάτων μας. Και επιπλέον, όλα τα προϊόντα Non – Food είναι φθηνότερα κατά 13% σε σχέση με πέρυσι», σημείωσε ο ίδιος.

Προστασία του κλίματος ως στρατηγικός πυλώνας

Την τελευταία δεκαετία οι επενδύσεις της εταιρείας σε κοινωνικές και περιβαλλοντικές δράσεις ξεπέρασαν τα 10 εκατ. ευρώ, ενώ για το 2023 ανήλθαν συνολικά σε 1.29 εκατ. ευρώ.

Ειδικότερα, η Lidl, ως μια από τις μεγαλύτερες αλυσίδες λιανικής πώλησης τροφίμων στην Ευρώπη, έχει δεσμευτεί να επιτύχει το Net – Zero έως το 2050 σε όλο το φάσμα της επιχειρηματικής της δραστηριότητας, υιοθετώντας μέτρα που στοχεύουν στην αποτροπή, μείωση ή αντιστάθμιση των εκπομπών CO2.

Μέχρι σήμερα, η εταιρεία έχει ήδη εξοικονομήσει το 52% των λειτουργικών εκπομπών CO2, με έμφαση στη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Από την 1η Μαρτίου 2022, η Lidl χρησιμοποιεί 100% πράσινη ηλεκτρική ενέργεια σε όλα τα καταστήματα, τα κέντρα logistics και τα κτίρια γραφείων.

Στην προσπάθεια βελτίωσης της ποιότητας ζωής για τον μέσο πολίτη, έχει εγκαταστήσει και λειτουργεί φωτοβολταϊκά συστήματα σε στέγες 27 καταστημάτων και 2 logistic center της (στα Καλύβια Αττικής και τη Σίνδο Θεσσαλονίκης), χρησιμοποιεί LED φωτισμό στον χώρο πώλησης στο 100% των καταστημάτων της, όπως και αντλίες θερμότητας για παραγωγή θερμότητας στο 100% των εγκαταστάσεών της και αποφεύγει τη μεταφορά φρούτων αεροπορικώς για εξοικονόμηση εκπομπών.

Επιπλέον, δίνεται προτεραιότητα στην εγκατάσταση σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων τόσο στα γραφεία όσο και στα καταστήματά της. Μέχρι στιγμής, λειτουργούν σταθμοί φόρτισης σε 28 καταστήματα, με το σχέδιο να επεκταθεί σε ακόμη 29 καταστήματα έως το 2024.

Η στρατηγική της σχετικά με το πλαστικό ονομάζεται «REset Plastic 2025», αποτελείται από 5 πεδία δράσης: REduce, REdesign, REcycle, REmove, RΕsearch και δεσμεύει την εταιρεία να υιοθετήσει καλές πρακτικές με στόχο τη μείωση της χρήσης πλαστικού κατά 30% έως το 2025. Εκτός αυτού, έχει καταφέρει να αυξήσει τη μέση περιεκτικότητα ανακυκλωμένου πλαστικού στις συσκευασίες προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στο 25%.

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version