Στοιχεία αποδυνάμωσης παρουσιάζουν οι αποδόσεις της βιομηχανίας αυτοκινήτων Mercedes-Benz, ιδίως λόγω της μειωμένης ζήτησης στην Κίνα.
«Τα επόμενα χρόνια θα μειώσουμε το κόστος μας κατά πολλά δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως», είπε μια εκπρόσωπος της βιομηχανίας αυτοκινήτων Mercedes – Benz, σύμφωνα με την Handelsblatt. Η εκπρόσωπος άφησε ανοιχτό πώς ακριβώς θα εξοικονομηθεί το κόστος. Η εταιρεία επίσης άφησε αρχικά αναπάντητα ερωτήματα σχετικά με πιθανές περικοπές θέσεων εργασίας.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Τα μέτρα λιτότητας δικαιολογήθηκαν από την τεταμένη κατάσταση στην αυτοκινητοβιομηχανία. «Η οικονομική κατάσταση παραμένει εξαιρετικά ασταθής παγκοσμίως. Μόνο μέσω μιας διαρκούς αύξησης της αποτελεσματικότητας μπορεί κανείς να παραμείνει οικονομικά ισχυρός και ικανός να δράσει. «Συνεχίζουμε σε αυτό το μονοπάτι ήρεμα αλλά με πολύ συνέπεια», ανέφερε.
Οι εφημερίδες «Stuttgarter Zeitung» και «Stuttgarter Nachrichten» είχαν αναφέρει προηγουμένως ότι η ανώτατη διοίκηση είχε δεσμευθεί για αυστηρότερα μέτρα λιτότητας. Ωστόσο, δεν αναφέρθηκαν συγκεκριμένα μέτρα ή αποφάσεις χθες (20.11.24).
Ωστόσο, η εργασιακή ασφάλεια που ισχύει για την πλειοψηφία των εργαζομένων στη Γερμανία δεν αμφισβητείται, τόνισε η Mercedes στις εφημερίδες. Αυτή η συμφωνία – που ονομάζεται εσωτερικά “Zusi 2030” – αποκλείει γενικά τερματισμούς λειτουργίας μονάδων μέχρι το τέλος του 2029.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Πτώση στα κέρδη λόγω της αδυναμίας της Κίνας
Στα τέλη Οκτωβρίου, η Mercedes ανέφερε πτώση στα κέρδη για το τρίτο τρίμηνο: τα κέρδη του ομίλου μειώθηκαν περισσότερο από το μισό στα 1,72 δισ. ευρώ σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 6,7% στα 34,5 δισ. ευρώ. Ο CFO της εταιρειας, Χάραλντ Βίλχελμ (Harald Wilhelm) είπε τότε ότι αυτά τα οικονομικά αποτελέσματα δεν ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις που είχε η Mercedes.
Με την ευκαιρία αυτή, ο Βίλχελμ ανακοίνωσε επίσης ότι τώρα θα δώσει ακόμη μεγαλύτερη προσοχή στο κόστος και την αποτελεσματικότητα.
Η Mercedes αντιμετωπίζει σήμερα δυσκολίες – ειδικά στην Κίνα. Τα ακριβά μοντέλα δεν τα πηγαίνουν εκεί τόσο καλά όσο αναμενόταν. Δεν υπάρχουν ενδείξεις βελτίωσης ούτε για το τρέχον έτος. Ωστόσο, τα ακριβά αυτοκίνητα αποτελούν το βασικό στοιχείο της στρατηγικής του διευθύνοντος συμβούλου του ομίλου, Όλα Κελένιους (Ola Källenius). Έφεραν στην εταιρεία ρεκόρ πωλήσεων τα τελευταία χρόνια.
Ωστόσο, η οικονομική ύφεση στην Κίνα έκανε τους πλούσιους πελάτες της Mercedes απροσδόκητα λιτούς. Επιπλέον, ο ανταγωνισμός από τους εγχώριους κατασκευαστές αυτοκινήτων αυξάνεται στη χώρα, η οποία αποτελούσε για πολλά χρόνια τον εγγυητή της ανάπτυξης για τους Γερμανούς κατασκευαστές.