Αντιμέτωπη με το πρώτο αντιμονοπωλιακό πρόστιμο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (σ.σ. Κομισιόν) για τη σύνδεση της υπηρεσίας αγγελιοσήμων Marketplace με το Facebook πρόκειται να βρεθεί σε λίγες βδομάδες η Meta Platforms.
Συγκεκριμένα, η κίνηση της Κομισιόν θα έρθει περισσότερο από 1,5 χρόνο αφότου κατηγόρησε τον αμερικανικό τεχνολογικό κολοσσό ότι έδωσε στην υπηρεσία αγγελιοσήμων Facebook Marketplace αθέμιτο πλεονέκτημα με τη σύνδεση των δύο υπηρεσιών μαζί, αναφέρουν πηγές του Reuters.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ο παρατηρητής ανταγωνισμού της ΕΕ δήλωσε επίσης ότι η Meta έκανε κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης της επιβάλλοντας μονομερώς αθέμιτους όρους συναλλαγών σε ανταγωνιστικές διαδικτυακές υπηρεσίες αγγελιών που διαφημίζονται στο Facebook ή στο Instagram.
Η Meta θα μπορούσε να αντιμετωπίσει πρόστιμο ύψους έως και 13,4 δισ. δολαρίων -ή το 10% των παγκόσμιων εσόδων της το 2023- αν και οι κυρώσεις της ΕΕ είναι συνήθως πολύ χαμηλότερες από αυτό το ανώτατο όριο.
Η Επιτροπή πιθανότατα θα εκδώσει την απόφασή της τον Σεπτέμβριο ή τον Οκτώβριο πριν η επικεφαλής της αντιμονοπωλιακής επιτροπής της ΕΕ Margrethe Vestager εγκαταλείψει το αξίωμα της τον Νοέμβριο, αν και ο χρόνος θα μπορούσε ακόμη να γλιστρήσει, δήλωσαν οι άνθρωποι. Η Επιτροπή αρνήθηκε να σχολιάσει.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η Meta επανέλαβε τα σχόλια που είχε κάνει προηγουμένως.
«Οι ισχυρισμοί της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι αβάσιμοι. Συνεχίζουμε να εργαζόμαστε εποικοδομητικά με τις ρυθμιστικές αρχές για να αποδείξουμε ότι η καινοτομία των προϊόντων μας είναι υπέρ των καταναλωτών και υπέρ του ανταγωνισμού», δήλωσε ο εκπρόσωπος της Meta, Matt Pollard.
Η εταιρεία προσπάθησε πέρυσι να διευθετήσει την έρευνα της ΕΕ περιορίζοντας τη χρήση των διαφημιστικών δεδομένων των ανταγωνιστών της για το Facebook Marketplace, αλλά η παραχώρηση αυτή απορρίφθηκε από τον ελεγκτή της ΕΕ, δήλωσαν άλλες πηγές στο Reuters. Παρόμοια προσφορά έγινε δεκτή από τη βρετανική ρυθμιστική αρχή ανταγωνισμού.
Ξεχωριστά, η Meta κατηγορήθηκε από την Επιτροπή αυτόν τον μήνα ότι δεν συμμορφώθηκε με τους κανόνες τεχνολογίας ορόσημο λόγω του νεοεισαχθέντος μοντέλου διαφήμισης με πληρωμή ή συναίνεση που ξεκίνησε τον Νοέμβριο.