Site icon NewsIT
16:16 | 27.08.24

Ryanair: Πώς αντιμετωπίζει το υψηλό κόστος χωροθέτησης στα γερμανικά αεροδρόμια

Ryanair: Πώς αντιμετωπίζει το υψηλό κόστος χωροθέτησης στα γερμανικά αεροδρόμια

Steenokkerzeel,Belgium - March 14, 2018: Boeing 737 with registration number EI-FIW from Ryanair on the approach of Brussel Airport. Ryanair is an Irish low-cost airline.

Newsit Newsroom

Η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους, Ryanair, ακυρώνει το ένα πέμπτο των πτήσεών της στο Βερολίνο λόγω του υψηλού κόστους.

«Την ώρα που το Βερολίνο θα έπρεπε στην πραγματικότητα να αναπτύσσεται, η Ryanair δεν έχει άλλη επιλογή από το να μειώσει τη χωρητικότητα κατά 20% λόγω αυτών των φρικτών εξόδων πτήσεων», δήλωσε σήμερα (27.8.2024) ο επικεφαλής της αεροπορικής εταιρείας Έντι Γουίλσον.

Ως εκ τούτου, ο αριθμός των αεροσκαφών της Ryanair που σταθμεύουν στο αεροδρόμιο BER θα μειωθεί από 9 σε 7.

Αυτό θα οδηγήσει σε απώλεια 750.000 θέσεων από το θερινό πρόγραμμα πτήσεων τον Απρίλιο του 2025, ενώ τα έξι δρομολόγια προς Βρυξέλλες, Κάουνας, Κρακοβία, Λουξεμβούργο, Ρίγα και Χανιά στην Κρήτη θα ακυρωθούν.

Η Ryanair θα μεταφέρει τη χωρητικότητά της σε άλλες χώρες της ΕΕ με χαμηλότερο κόστος – όπως η Ιταλία, η Πολωνία και η Ισπανία, όπως αναφέρει.

Σύμφωνα με τον κο Γουίλσον, η ιρλανδική αεροπορική εταιρεία θα ξεκινήσει τώρα συνομιλίες με τους εκπροσώπους των εργαζομένων για να συζητήσει τις συνέπειες των περικοπών για το εργατικό δυναμικό. Κατά μέσο όρο, υπάρχουν περίπου 30 άμεσοι εργαζόμενοι ανά αεροσκάφος, εκ των οποίων περίπου 20 μέλη του πληρώματος καμπίνας και περίπου 10 πιλότοι.

Η Ryanair καλεί εδώ και καιρό τη γερμανική κυβέρνηση να μειώσει τους φόρους και τα τέλη για τις αεροπορικές μεταφορές. Μόλις την περασμένη εβδομάδα, ο Γουίλσον απείλησε: «Εάν αυτοί οι εξαιρετικά υψηλοί φόροι δεν μειωθούν, η Ryanair θα αφαιρέσει επιπλέον 1,5 εκατ. θέσεις από το γερμανικό της χαρτοφυλάκιο το καλοκαίρι του 2025».

Η Γερμανία θα πρέπει να αντιστρέψει την πρόσφατη αύξηση του φόρου εναέριας κυκλοφορίας και τελικά να καταργήσει την εν λόγω εισφορά.

Επιπλέον, η ομοσπονδιακή κυβέρνηση θα πρέπει να μειώσει τα αυξανόμενα τέλη ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας και να αναβάλει την αύξηση που έχει προγραμματιστεί για τον Ιανουάριο του 2025, εξήγησε η αεροπορική εταιρεία.

Η Γερμανία υστερεί πολύ σε σχέση με άλλες χώρες όσον αφορά την ανάκαμψη των αερομεταφορών μετά την κρίση του κοροναϊού, λόγω του συγκριτικά υψηλού κόστους των αεροπορικών μεταφορών. Άλλες αεροπορικές εταιρείες, όπως η Easyjet, έχουν επίσης αραιώσει τις προσφορές πτήσεων στο παρελθόν. «Κανείς δεν καλύπτει το κενό», δήλωσε ο Γουίλσον.

Το υψηλότερο κόστος χωροθέτησης στην Ευρώπη

Σύμφωνα με τη Γερμανική Ένωση Αεροπορίας (BDL), η προσφορά στη Γερμανία κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους ήταν 71% του όγκου του 2019, του έτους πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας. Στο 112%, η μέση προσφορά στην Ευρώπη είναι υψηλότερη από ό,τι πριν από την κρίση του κοροναϊού. Το μερίδιο αγοράς της Ryanair, της Easyjet και της Wizz Air στη Γερμανία είναι 26% – στην υπόλοιπη Ευρώπη είναι 42%.

Σύμφωνα με την BDL, τα γερμανικά αεροδρόμια έχουν το υψηλότερο κόστος χωροθέτησης στην Ευρώπη: μια τυπική πτήση μεσαίων αποστάσεων με ένα Airbus A320 κοστίζει περίπου 4.400 ευρώ σε φόρους και τέλη στη Φρανκφούρτη, τη Στουτγάρδη ή το Ντίσελντορφ, σύμφωνα με στοιχεία του Γερμανικού Κέντρου Αεροδιαστημικής.

Αυτό είναι σχεδόν 25 ευρώ ανά επιβάτη και 84% περισσότερο από ό,τι το 2019. Στη Ρώμη είναι περίπου το μισό, ενώ στη Μαδρίτη είναι πολύ φθηνότερα, στα 660 ευρώ. Στο Δουβλίνο, την έδρα της Ryanair, είναι μόνο 244 ευρώ.

Η BDL και η ένωση αεροδρομίων ADV κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου ότι το δίκτυο αεροπορικών μεταφορών της Γερμανίας με την Ευρώπη γίνεται όλο και πιο κατακερματισμένο, γεγονός που είναι επιζήμιο για την οικονομία.

Οι φόροι εναέριας κυκλοφορίας αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μέρος (53%), ακολουθούμενοι από τα τέλη αεροπορικής ασφάλειας για ελέγχους στα αεροδρόμια (39%). Το μικρότερο στοιχείο είναι τα τέλη ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας (8%). Οι χρεώσεις και τα τέλη αναμένεται να αυξηθούν περαιτέρω το 2025.

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version