Αιφνιδιαστική απόφαση να βάλει λουκέτο στο εργοστάσιο που διατηρεί από το 1967 στη Θήβα έλαβε η Tupperware, οδηγώντας σε απώλεια 150 θέσεων εργασίας και προκαλώντας την αντίδραση της ΓΣΕΕ, η οποία ζητά την ανάκληση της απόφασης. Στα μέσα Απριλίου, οι μηχανές θα διακόψουν οριστικά την παραγωγή σε αδιάβροχα και αεροστεγή πλαστικά δοχεία φαγητού.
Για την πολυεθνική εταιρεία, η απόφαση να βάλει λουκέτο ήταν το αποτέλεσμα του υψηλού εργατικού κόστους, γι’ αυτό κλήθηκαν οι εργαζόμενοι να υπογράψουν οικειοθελείς αποχωρήσεις. Η ΓΣΕΕ από την πλευρά της καταγγέλλει τη διοίκηση του εργοστασίου της Tupperware στη Θήβα, η οποία, όπως αναφέρει, με πρόσχημα το υψηλό εργατικό κόστος, βάζει λουκέτο στο μοναδικό εργοστάσιο που έχει στη χώρα μας και το οποίο λειτουργεί από το 1967. Σε ανακοίνωσή της η ΓΣΕΕ αναφέρει ότι:
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Με μία αιφνιδιαστική κίνηση η διοίκηση του εργοστασίου ανακοίνωσε την απόφαση της πολυεθνικής εταιρίας, καλώντας τους εργαζόμενους να υπογράψουν οικειοθελείς αποχωρήσεις λαμβάνοντας λίγα περισσότερα χρήματα από τις νόμιμες αποζημιώσεις, ώστε να ολοκληρώσει το λουκέτο έως τα μέσα Απριλίου, χωρίς να προσκρούσει στο νόμο που προβλέπει συγκεκριμένο ποσοστό απολύσεων ανά μήνα. Μ’ αυτήν την απόφαση, περίπου 150 εργαζόμενοι χάνουν τη δουλειά τους με ότι αυτό συνεπάγεται τόσο για τους ίδιους όσο και για τις οικογένειές τους. Σε μία περιοχή που πλήττεται από την ανεργία, με δεδομένο το γεγονός ότι κάθε λίγο και λιγάκι κλείνει και μία βιομηχανική μονάδα, το κλείσιμο του εργοστασίου της Tupperware θα εντείνει το πρόβλημα, αφού μια θέση εργασίας στην περιοχή φαντάζει όνειρο απατηλό.
Η ΓΣΕΕ βρίσκεται στο πλευρό των εργαζομένων του εργοστασίου της Tupperware, καταλήγει η ανακοίνωση, και καλεί την εταιρεία να πάρει πίσω τη συγκεκριμένη απόφαση.
Το γνωστό τάπερ
Η Tupperware Plastics Company δημιουργήθηκε το 1938 από τον Ερλ Τάπερ, ενώ το 1946 ο ίδιος παρουσίασε το δημιούργημά του για το οποίο έμεινε στην ιστορία: το αδιάβροχο και αεροστεγές πλαστικό δοχείο φαγητού, που τον έκανε διάσημο και πλούσιο. Σήμερα η αξία της Tupperware ξεπερνά τα 1,1 δισ. δολάρια. Ίσως λίγοι να είναι αυτοί που γνωρίζουν ότι η καθιέρωσή του στη ζωή µας οφειλόταν σε μία διαζευγμένη γυναίκα µε άρρωστο γιο και δυσβάσταχτα χρέη, η οποία επέμενε σε απευθείας πωλήσεις.
Το δίκτυο διανομής εξακολουθεί μέχρι σήμερα, να ακολουθεί τη μέθοδο της απευθείας πώλησης, καθιερώνοντάς το ως σήμα κατατεθέν της εταιρείας. Το γνωστό σε όλους τάπερ, έχει κατακτήσει τον κόσμο, χωρίς να εξαιρείται η χώρα μας, όπου σε προηγούμενες δεκαετίες ήταν πολύ δημοφιλές αντικείμενο, με μεγάλο αριθμό συναντήσεων σε σπίτια, για δειγματισμό και πωλήσεις. Ενδεικτικό της επιτυχίας και της διαχρονικότητας των τάπερ είναι ότι κάθε δύο δευτερόλεπτα σε κάποιο μέρος του κόσμου πραγματοποιείται μια κατ’ οίκον επίδειξη.