H Walmart προχώρησε σε πώληση του μεριδίου της στην κινεζική εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου JD.com έναντι περίπου 3,6 δισ. δολαρίων γιατί η πρώτη θέλει να εστιάσει στην επέκταση των εμπορικών της σημάτων στην Κίνα.
Συγκεκριμένα, η Walmart άρχισε την επέκτασή της με την πώληση 144,5 εκατ. μετοχών έναντι 24,95 δολαρίων την κάθε μία, σύμφωνα με δημοσίευση του Bloomberg.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Αυτή είναι μια έκπτωση 11% σε σχέση με το κλείσιμο της Τρίτης (20.8.2024) στις ΗΠΑ, όπως υπολογίζει το Bloomberg, και κοντά στο χαμηλότερο άκρο ενός ενδεικτικού εύρους τιμών από 24,85 έως 25,85 δολάρια.
Με την πώληση του μεριδίου της η Walmart τερματίζει μια οκταετή συνεργασία, που φαίνεται πως απέδιδε φθίνουσες αποδόσεις εν μέσω ενός προκλητικού τοπίου για τους κινεζικούς τεχνολογικούς γίγαντες.
Οι μετοχές της JD.com που είναι εισηγμένες στο Χονγκ Κονγκ έφτασαν να υποχωρούν μέχρι και 11% στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ, οδηγώντας σε ένα ευρύτερο selloff στις κινεζικές μετοχές ηλεκτρονικού εμπορίου και τεχνολογίας.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η Walmart βελτιώνει τη στρατηγική της στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου, όπου ο μακροχρόνιος συνεργάτης της στο ηλεκτρονικό εμπόριο συναγωνίζεται μαζί με τους παραδοσιακούς ανταγωνιστές της, Alibaba Group Holding και την ιδιοκτήτρια της Temu, PDD Holdings.
Η Morgan Stanley είναι ο μεσίτης – έμπορος που χειρίζεται την προσφορά, σύμφωνα με άτομα που γνωρίζουν την κατάσταση. Όπως αναφέρει το Bloomberg, η JD.com αγόρασε επίσης 390 εκατ. δολάρια από τις μετοχές της σήμερα.
Η Walmart ανακοίνωσε στο CNBC, ότι η απόφαση να πουλήσει το μερίδιό της θα επιτρέψει στην εταιρεία να «επικεντρωθεί στις ισχυρές δραστηριότητές μας στην Κίνα για τη Walmart China και τη Sam’s Club και να διαθέσει κεφάλαια προς άλλες προτεραιότητες».
Τα αποτελέσματα της JD.com για το τρίμηνο Ιουνίου ξεπέρασαν τις προσδοκίες – παρόλο που τα έσοδα αυξήθηκαν μόλις κατά 1,2%. Αυτό επέκτεινε μια σειρά μονοψήφιων τριμήνων που χρονολογούνται από το 2022, μια περίοδο κακοδαιμονίας που έχει μειώσει στο μισό την χρηματιστηριακή της αξία από τις αρχές του περασμένου έτους.
Η διάσπαση της Walmart – JD ακολουθεί επίσης ένα μοτίβο των online και offline επιχειρήσεων λιανικής πώλησης που διαλύουν τις συνεργασίες τους, καθώς οι προηγούμενες φιλοδοξίες για την απρόσκοπτη συγχώνευση της φυσικής και της κυβερνοκαταναλωτικής εμπειρίας απέτυχαν να υλοποιηθούν. Νωρίτερα φέτος, το Bloomberg ανέφερε ότι η Alibaba εξετάζει το ενδεχόμενο να πουλήσει τον βραχίονα των πολυκαταστημάτων InTime.
Η πώληση των μετοχών σηματοδοτεί το τέλος μιας συνεργασίας μεταξύ των δύο εταιρειών που ξεκίνησε, όταν η Walmart απέκτησε μερίδιο 5% στην κινεζική εταιρεία το 2016.
Η Walmart ανακοίνωσε αύξηση 17,7% σε ετήσια βάση στα έσοδα από την επιχείρησή της στην Κίνα στα 4,6 δισ. δολάρια το δεύτερο τρίμηνο, χάρη στην ισχυρή ανάπτυξη της αλυσίδας αποθηκών Sam’s Club και της ψηφιακής της προσφοράς.