Ικανοποιητική πορεία για το πρώτο τρίμηνο του έτους κατέγραψε η Coca-Cola HBC HBC AG, όμιλος παραγωγής καταναλωτικών προϊόντων, με αισιόδοξες εκτιμήσεις για ολόκληρη τη χρονιά, από τον Zoran Bogdanovic, διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας.
Όπως ανακοινώνει η Coca-Cola HBC, τα βασικά σημεία επιδόσεων πρώτου τριμήνου ήταν τα εξής:
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
-Συνεπής εκτέλεση της στρατηγικής 24/7 κατανάλωσης, η οποία οδήγησε σε αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις του πρώτου τριμήνου κατά 22,2% σε οργανική βάση, εξαιρουμένης της Ρωσίας και της Ουκρανίας.
-Αύξηση των καθαρών εσόδων λόγω μείγματος τιμών, καθώς η εταιρεία προέβη σε δράσεις για την αντιμετώπιση της επίδρασης του πληθωρισμού στα κόστη.
-Αύξηση του όγκου πωλήσεων στα ανθρακούχα αναψυκτικά, στα ποτά ενέργειας και τον καφέ, που αντισταθμίστηκε από μειώσεις στην κατηγορία των μη ανθρακούχων αναψυκτικών, κυρίως εξαιτίας της αναμενόμενης μείωσης στην κατηγορία του νερού, με αποτέλεσμα οι συνολικοί όγκοι πωλήσεων να παραμείνουν αμετάβλητοι.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
-Συνεχιζόμενη αύξηση του μεριδίου αγοράς σε αξία, με το μερίδιο των έτοιμων προς κατανάλωση μη αλκοολούχων αναψυκτικών να αυξάνεται κατά 70 μονάδες βάσης και αυτό των ανθρακούχων αναψυκτικών να αυξάνεται κατά 10 μονάδες βάσης.
-Αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις κατά 16,2% σε οργανική βάση το πρώτο τρίμηνο.
-Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο αυξήθηκαν κατά 21,0% σε οργανική βάση, υπεραντισταθμίζοντας τη μείωση κατά 4,0% του όγκου πωλήσεων σε οργανική βάση.
-Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 24,4% σε δημοσιευμένη βάση το πρώτο τρίμηνο.
-Η ενοποίηση της Αιγύπτου και του Ομίλου εταιρειών Multon συνέβαλε στην αύξηση των καθαρών εσόδων σε δημοσιευμένη βάση κατά 8,8 ποσοστιαίες μονάδες.
-Οι μεταβολές στις συναλλαγματικές ισοτιμίες είχαν αρνητικό αντίκτυπο στην αύξηση των καθαρών εσόδων σε δημοσιευμένη βάση κατά 0,6 ποσοστιαίες μονάδες, κυρίως λόγω της υποτίμησης των νομισμάτων της Νιγηρίας και της Αιγύπτου.
Επιχειρηματικές προοπτικές
Ο κ. Zoran Bogdanovic, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, σχολίασε: «Η συνεπής υλοποίηση της στρατηγικής μας οδήγησε σε ένα καλό ξεκίνημα για το 2023 και αναμένουμε να πετύχουμε ισχυρές επιδόσεις για μια ακόμη χρονιά. Συνεπώς, τώρα πιστεύουμε περισσότερο ότι το 2023 θα επιτύχουμε αύξηση των λειτουργικών κερδών σε οργανική βάση».
Σύμφωνα με το επιχειρησιακό της πλάνο, η εταιρεία συνεχίζει να επενδύσει στο χαρτοφυλάκιο προϊόντων 24/7 κατανάλωσης, ενώ κάνει ενέργειες για επέκταση της κατηγορίας ποτών ενέργειας στην Αίγυπτο.
Παράλληλα, ανακοινώνει την ολοκλήρωση της προετοιμασίας για την επανακυκλοφορία του σήματος Kinley στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών για ενήλικες, το δεύτερο τρίμηνο και την ολοκλήρωση της προετοιμασίας για την κυκλοφορία του Jack Daniel’s & Coca-Cola στην Πολωνία, την Ιρλανδία και την Ουγγαρία, τον Απρίλιο.
Επίσης, όσον αφορά την κατηγορία του καφέ, ανακοινώνει την ολοκλήρωση της προετοιμασίας για τις επιπρόσθετες κυκλοφορίες του Caffè Vergnano στην Τσεχία και τη Σλοβακία, το δεύτερο τρίμηνο.
Οι στόχοι
Όπως ανακοινώνει η διοίκηση: Για το σύνολο του έτους αναμένουμε να επιτύχουμε οργανική αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις σε επίπεδο Ομίλου πάνω από το εύρος στόχο του 5-6% .
-Αύξηση του κόστους πωληθέντων ανά κιβώτιο στο μεσαίο επίπεδο του εύρους 10-20% για το 2023.
-Πεποίθηση ότι θα επιτύχουμε αύξηση των λειτουργικών κερδών στο άνω επίπεδο του εύρους -3% έως +3% σε οργανική βάση, το 2023.
Πιο ολοκληρωμένη ενημέρωση σχετικά με τη στρατηγική και τις μεσοπρόθεσμες προοπτικές της εταιρείας θα υπάρξει στην Ημερίδα Επενδυτών στη Ρώμη, στις 25 Μαΐου 2023.