Site icon NewsIT
06:45 | 03.06.24

Ακίνητα: Οι ακριβότερες εμπορικές πιάτσες και τα νέα εγκαίνια καταστημάτων

Ακίνητα: Οι ακριβότερες εμπορικές πιάτσες και τα νέα εγκαίνια καταστημάτων
Ναταλία Καπάρη

Στα ύψη συνεχίζουν να βρίσκονται τα ενοίκια των καταστημάτων στις κεντρικότερες εμπορικές πιάτσες, λόγω της υψηλής ζήτησης που υπάρχει από τους επενδυτές και της μικρής προσφοράς.

Στο πρώτο τρίμηνο μάλιστα του έτους έγινε ένα μπαράζ εγκαινίων από ισχυρά διεθνή εμπορικά σήματα, τα οποία εγκαταστάθηκαν σε καταστήματα πρώτης προβολής, ενώ το διάστημα αυτό αυξήθηκε και η καταναλωτική κινητικότητα των πολιτών.

Με διαφορά τα πρωτεία της ακρίβειας, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Propius Cushman & Wakefield, τα κατέχει για ακόμη ένα τρίμηνο ο εμπορικός δρόμος της Ερμού, με τα ενοίκια σήμερα να ανέρχονται στα 290 ευρώ ανά τ.μ. Ακολουθεί, η Γλυφάδα, η οποία συνδυάζει και ακριβά brands αλλά και καταστήματα μαζικής αγοράς, με αποτέλεσμα τα μισθώματα να φτάνουν στα 150 ευρώ ανά τ.μ.

Η εμπορική πιάτσα της Κηφισιάς έρχεται τρίτη σε ακρίβεια, καθώς τα Βόρεια Προάστια τώρα σταδιακά έχουν αρχίσει να αποκτούν ξανά τη χαμένη τους αίγλη και δυναμικότητα. Συγκεκριμένα, τα μισθώματα των καταστημάτων φτάνουν σήμερα τα 110 ευρώ ανά τ.μ. Στο Κολωνάκι, που ανέκαθεν υπήρχαν τα brands πολυτελείας τα ενοίκια φτάνουν στα 105 ευρώ ανά τ.μ.

Εκτός Αττικής, πολύ ακριβά φαίνεται ότι πρέπει να πληρώσουν οι επενδυτές της λιανικής για να μισθώσουν ένα κατάστημα στην Τσιμισκή, καθώς οι τιμές είναι ίδιες με αυτές της Γλυφάδας. Ειδικότερα, ανέρχονται στα 150 ευρώ το τ.μ., ποσό που σύντομα θα αυξηθεί λόγω του Μετρό που θα λειτουργήσει το Φθινόπωρο.

Το Ηράκλειο, κινείται σε πιο χαμηλά επίπεδα, καθώς εκεί ο μέσος όρος των μισθωμάτων είναι στα 95 ευρώ ανά τ.μ., ενώ στην εμπορική πιάτσα της Πάτρας, τα ενοίκια φτάνουν τα 80 ευρώ ανά τ.μ.

Σε γενικότερο πλαίσιο, τα μεγάλα εμπορικά σήματα λιανικής ανέφεραν αύξηση των πωλήσεων για το 2023, με τζίρο λιανικής 68,14 δισ. ευρώ που 7% υψηλότερο από το 2022.

Η κατηγορία με τη μεγαλύτερη αύξηση ήταν οι πωλήσεις ειδών φροντίδας και ακολούθησαν τα παιχνίδια. Διψήφια αύξηση αναφέρθηκε και στον τζίρο των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών κατά 12% σε σχέση με το 2022.

Τα νέα καταστήματα

Στην Γλυφάδα άνοιξαν το multi-brand κατάστημα Collective, το flagship κατάστημα της Puma και το Georg Jensen. Στο εμπορικό κέντρο River West ανοίγουν τρία νέα καταστήματα και συγκεκριμένα Guess, Starbucks και Nike West Athens. Ανοίγει επίσης νέο κατάστημα Goody’s F&B στη Ρόδο και νέο κατάστημα Kiko Milano στη Νέα Σμύρνη.

Τα δύο πρώτα καταστήματα Sinsay άνοιξαν στην Αττική στο Αιγάλεω και στον Πειραιά, ενώ τρία νέα καταστήματα έχουν συμφωνηθεί στα εμπορικά πάρκα Smart Park, Top Parks Πειραιώς και Top Parks Πάτρας.

Ένα κατάστημα Αnojo άνοιξε στον Πειραιά, ένα κατάστημα Salomon άνοιξε αυτό το τρίμηνο στο The Mall Athens και το Funky Buddha στο Golden Hall.

Επίσης, ο όμιλος Bagatelle ανοίγει το δεύτερο κατάστημά του στην Astir Marina και η Folli Folie εξασφάλισε ένα νέο κατάστημα στην οδό Ερμού.

Από την πλευρά της ανάπτυξης νέων εμπορικών χώρων, το νέο εμπορικό πάρκο της Trade Estates ξεκίνησε στο Ηράκλειο Κρήτης. Θα είναι συνολικής επιφάνειας του 7.885,61 τ.μ. με τρία καταστήματα εκ των οποίων το ένα είναι το ΙΚΕΑ.

Η αυξημένη δραστηριότητα αυτό το τρίμηνο περιλαμβάνει τη δυναμική επέκταση της Pepco, η οποία άνοιξε το 30ό κατάστημά της.

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version