Σε ανοδική τροχιά κινούνται οι πωλήσεις προϊόντων ομορφιάς και περιποίησης στην ελληνική αγορά την τελευταία τριετία, σύμφωνα με έρευνα της ICAP CRIF.
Ειδικότερα, από το 2021 έως το 2023 καταγράφεται αύξηση της αξίας των πωλήσεων καλλυντικών στην ελληνική αγορά και ενίσχυση της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων του κλάδου.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Αναμφίβολα, η διετία 2022-2023 ήταν μια δύσκολη περίοδος και για τον κλάδο των καλλυντικών, εξαιτίας σημαντικών προκλήσεων όπως η ενεργειακή κρίση, η αύξηση των τιμών των πρώτων υλών, η άνοδος του μεταφορικού κόστους, οι γεωπολιτικές εντάσεις και οι ιδιαίτερα έντονες πληθωριστικές πιέσεις.
Συνεπώς, οι επιχειρήσεις του κλάδου οδηγήθηκαν σε ανατιμήσεις των προϊόντων τους, λόγω της συμπίεσης των περιθωρίων κέρδους τους και οι καταναλωτές δέχτηκαν ιδιαίτερη πίεση, καθώς συρρικνώθηκε η αγοραστική τους δύναμη.
Ωστόσο, την τελευταία τριετία αυξήθηκε η εγχώρια παραγωγή καλλυντικών (σε αξία, σε τιμές χονδρικής), καταγράφοντας μέσο ετήσιο ρυθμό 7,7%, μετά την μείωση που υπέστη το 2020 εξαιτίας της πανδημίας, σύμφωνα με την Senior Manager της Διεύθυνσης Οικονομικών και Κλαδικών Μελετών της ICAP CRIF, Ελένη Δεμερτζή.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Σύμφωνα με την Consultant της Διεύθυνσης Οικονομικών και Κλαδικών Μελετών της ICAP CRIF, Μαρία Αργύρη, τα έτη 2022 και 2023 αυξήθηκαν οι συνολικές πωλήσεις με ετήσιο ρυθμό 6% και 8% αντίστοιχα.
Επιπλέον, από το 2021, σημειώνεται αξιοσημείωτη αύξηση των εξαγωγών καλλυντικών, με μέσο ετήσιο ρυθμό 19% περίπου. Μέρος αυτών, όμως, αφορά εισαγόμενα είδη, τα οποία επανεξάγονται.
Διάρθρωση της εγχώριας αγοράς καλλυντικών ανά κατηγορία προϊόντων (2023)
Την κυριότερη κατηγορία καλλυντικών αποτελούν τα προϊόντα περιποίησης δέρματος καλύπτοντας περίπου το 55% της συνολικής αξίας πωλήσεων, ενώ ακολουθούν τα προϊόντα περιποίησης μαλλιών με 26%.