Site icon NewsIT
11:30 | 30.12.22

«Ανθεί» το fast food: Στο 5,2% ο ρυθμός αύξησης πωλήσεων στις αλυσίδες γρήγορης εστίασης

«Ανθεί» το fast food: Στο 5,2% ο ρυθμός αύξησης πωλήσεων στις αλυσίδες γρήγορης εστίασης

Fries prepared by the Flippy 2 robot are seen at a lab of manufacturer Miso Robotics Inc in Pasadena, California, U.S. September 27, 2022 in this screen grab from a REUTERS video. Sandra Stojanovic/REUTERS TV via REUTERS

Μαίρη Ι. Παπακωνσταντίνου

Ανοδική πορεία καταγράφει η εγχώρια αγορά εστίασης μέσω των οργανωμένων αλυσίδων καταστημάτων γρήγορης εξυπηρέτησης, καθώς όπως αναφέρει μελέτη της ICAP CRIF, ο μέσος ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης την περίοδο 2016 με 2019 κινήθηκε στο 5,2%.

Η ανάπτυξη που παρουσίασε ο κλάδος των αλυσίδων εστιατορίων γρήγορης εξυπηρέτησης αποδίδεται στους αυξανόμενους ρυθμούς ζωής, τις έντονες επαγγελματικές υποχρεώσεις των μελών των νοικοκυριών και τη συνεπακόλουθη μείωση του ελεύθερου χρόνου, ειδικά στις αστικές περιοχές. Σημαντικό ρόλο στην αύξηση της ζήτησης για «γρήγορα» γεύματα έπαιξε επίσης και η σταδιακή αλλαγή των καταναλωτικών συνηθειών.

Από πίτσα μέχρι σουβλάκι

Ο κλάδος διακρίνεται στις εξής βασικές κατηγορίες καταστημάτων: burger, pizza, snack-sandwich. Επίσης, λειτουργούν και αλυσίδες που διαθέτουν ποικιλία γευμάτων ή μια συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων (σουβλά-κια, πίτες, donuts, κρέπες, κουλούρια κ.λπ.). Οι επιχειρήσεις αυτές εκμεταλλεύονται σημαντικό αριθμό καταστημάτων (εταιρικά ή και franchise) και έχουν ευρεία γεωγραφική κάλυψη. Στη μελέτη της ICAP CRIF εξετάζονται οι εταιρείες-αλυσίδες κάθε μία εκ των οποίων εκμεταλλεύεται τουλάχιστον τέσσερα καταστήματα.

Σημαντικός παράγοντας στην ανάπτυξη του κλάδου υπήρξε, επίσης, η υιοθέτηση του θεσμού της δικαιόχρησης (franchise), που έδωσε τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να επεκτείνουν τα δίκτυά τους και να μετατραπούν από μικρές μονάδες “συνοικιακού” χαρακτήρα σε οργανωμένες αναγνωρίσιμες αλυσίδες, με ενιαίο εμπορικό σήμα (brand) και εκτενή γεωγραφική παρουσία.

Οι προκλήσεις

Σήμερα, οι επιχειρήσεις του κλάδου έχουν να αντιμετωπίσουν τις απαιτήσεις ενός έντονα ανταγωνιστικού περιβάλλοντος, στοχεύοντας διαρκώς στη βελτίωση και αναβάθμιση των προσφερόμενων προϊόντων και υπηρεσιών. Η διεύρυνση της ποικιλίας των menu, η ταχύτητα εξυπηρέτησης, ο ψηφιακός μετασχηματισμός σε συνδυασμό με την τεχνολογική εξέλιξη των υπηρεσιών καθώς και η τιμολογιακή πολιτική, αποτελούν πεδία ανταγωνισμού μεταξύ των επιχειρήσεων.

Επίσης, σημαντικός παράγοντας για την επιτυχία μιας αλυσίδας γρήγορης εστίασης είναι η εγγύτητα στον πελάτη, καθώς η εύκολη και γρήγορη πρόσβαση στα καταστήματα πολλές φορές αποτελεί κριτήριο επιλογής. Για το λόγο αυτό, οι μεγάλες κυρίως επιχειρήσεις του κλάδου επενδύουν στην διεύρυνση του δικτύου καταστημάτων τους, με στόχο την προσέγγιση περισσότερων καταναλωτών.

Συμπεράσματα έρευνας

H Σταματίνα Παντελαίου, Διευθύντρια Οικονομικών & Κλαδικών Μελετών της ICAP CRIF επισημαίνει ότι η εγχώρια αγορά εστίασης μέσω των οργανωμένων αλυσίδων καταστημάτων γρήγορης εξυπηρέτησης (συνολικές πωλήσεις αυτών) παρουσίασε ανοδική πορεία την περίοδο 2016-2019 με μέσο ετήσιο ρυθμό 5,2%. Η μεταβολή αυτή ήταν αποτέλεσμα της αυξημένης ζήτησης, της επέκτασης του δικτύου καταστημάτων ορισμένων αλυσίδων αλλά και της εισόδου νέων αλυσίδων στον κλάδο.

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version