Απέρριψε το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) την προσφυγή την οποία είχε καταθέσει η κοινοπραξία της γαλλικής εταιρείας με την Mytilineos κατά του ΤΑΙΠΕΔ για το διαγωνισμό παραχώρησης της Αττικής Οδού, όπου έχει πλειοδοτήσει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Υπενθυμίζεται ότι ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ανακηρύχτηκε Προτιμητέος Επενδυτής από το Δ.Σ. του ΤΑΙΠΕΔ (προσφορά 3,27 δισ. ευρώ), για την ανάθεση σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού για χρονικό διάστημα 25 ετών.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Τη δεύτερη υψηλότερη προσφορά κατέθεσε η κοινοπραξία του γαλλικού ομίλου με την Mytilineos η οποία και προσέφυγε στο ΣτΕ. Η υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης του πλέον κερδοφόρου οδικού άξονα της χώρας λήγει στις αρχές Οκτωβρίου 2024.
Όπως είχε ανακοινώσει η διοίκηση του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η Αττική Οδός κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990. Έχει μήκος 70 χιλιόμετρα και αποτελεί τον περιφερειακό δακτύλιο της ευρύτερης μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας και τη σπονδυλική στήλη του οδικού δικτύου του Νομού Αττικής, όπου κατοικούν περισσότεροι από 5 εκατ. άνθρωποι. Επίσης, αποτελεί τον συνδετικό κρίκο του οδικού άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι), αφού συνδέει την Εθνική Οδό Αθηνών-Λαμίας με την Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου, παρακάμπτοντας το κέντρο της Αθήνας, ενώ συνδέει οδικά και το αεροδρόμιο της Αθήνας με το κέντρο της πόλης. Η μέση ημερήσια κίνηση κατά το τέλος του 2022 είχε ήδη ξεπεράσει τα προ πανδημίας επίπεδα, με τον αυτοκινητόδρομο να σημειώνει μια μέση ετήσια αύξηση κυκλοφορίας της τάξης του 4% τα τελευταία 10 χρόνια.
Το έργο βρίσκεται ήδη σε λειτουργία, ενώ η συντήρηση του θα έχει ολοκληρωθεί κατά την ημερομηνία μεταβίβασης στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.