Βελτίωση επίδοσης κατασκευαστικού κλάδου, όπου ήδη από το 2023 ενισχύθηκε η ο τομέας, παρά την ολοκλήρωση έργων χαμηλής απόδοσης, αύξηση του τζίρου με μεγαλύτερο ρυθμό, περαιτέρω βελτίωση του περιθωρίου λειτουργικής κερδοφορίας με αφετηρία το 2024, «βλέπει» η διοίκηση του ομίλου ΑΒΑΞ.
Σύμφωνα με όσα ανέφερε χτες ο πρόεδρος της εισηγμένης, Χρ. Ιωάννου, στο πλαίσιο της γενικής συνέλευσης της ΑΒΑΞ, αποτελεί πεποίθηση ότι η κερδοφορία στο κομμάτι της κατασκευής θα είναι πλέον σημαντικά βελτιωμένη, με την εισηγμένη να ανταμείβει αναλόγως και τους μετόχους της. Μπορεί για την οικονομική χρήση 2023 να προσφέρει μεικτό μέρισμα 0,03 ευρώ ανά μετοχή, ωστόσο, για τη συνέχεια επιθυμεί να έχει ως βάση το μέρισμα της χρήσης 2022, δηλαδή των 0,07 ευρώ.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ειδική αναφορά έκανε η διοίκηση της ΑΒΑΞ και στο θέμα του δανεισμού. Όπως αναφέρθηκε, μειώθηκε κατά 60% ο καθαρός δανεισμός της εταιρείας φτάνοντας στο ποσό των 182 εκατ. ευρώ, σε πολύ χαμηλά επίπεδα σε σχέση με ομοειδείς εταιρείες. Σε σχέση με τη στρατηγική του ομίλου, οι κατασκευές, οι συμμετοχές, και οι νέες επενδύσεις είναι οι τρεις πυλώνες της ΑΒΑΞ.
Οι κατασκευές, ως το core business του Ομίλου, θα συνεχίσουν να παράγουν ολοένα και περισσότερες ταμειακές ροές το επόμενο διάστημα, οι συμμετοχές σε ΣΔΙΤ και παραχωρήσεις δημιουργούν ώριμες αποδόσεις και θετικές ταμειακές ροές, δίνοντας τη δυνατότητα είσπραξης σημαντικών μερισμάτων σε ετήσια βάση, ενώ οι νέες επενδύσεις θα τροφοδοτηθούν από την επικερδή δραστηριότητα στους τομείς των κατασκευών και των συμμετοχών.
Ειδική μνεία έγινε για τις παραχωρήσεις και τις ΣΔΙΤ. Ο όμιλος διαθέτει ισχυρό χαρτοφυλάκιο συμμετοχών σε Παραχωρήσεις και ΣΔΙΤ, με αποτίμηση 465 εκατομμύρια ευρώ την τρέχουσα περίοδο και αναμενόμενα μερίσματα περίπου 1,1 δισ. ευρώ σε βάθος ετών.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Σε σχέση με την απώλεια της Αττικής Οδού, όπου ως γνωστόν η νέα σύμβαση θα περάσει στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, (έπειτα από σχετικό διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ) και θα μειώσει τα έσοδα από τις παραχωρήσεις, η διοίκηση της ΑΒΑΞ ανέφερε πως την 5ετια 2019 – 2023 η ΑΒΑΞ εισέπραττε από τις συμμετοχές του κατά μέσο όρο 48 εκατ. ενώ το αντίστοιχο ετήσιο ποσό για 2024 – 2028 προβλέπεται να είναι 43 εκατ. ευρώ, άρα, δεν θα υπάρχουν μεγάλες απώλειες. Επίσης, στο τομέα των ΣΔΙΤ και των παραχωρήσεων ο όμιλος έχει προεπιλεγεί σε 25 διαγωνισμούς με προϋπολογισμό άνω των 3.5 δισ. ευρώ, αναμένοντας να κερδίσει ένα σημαντικό κομμάτι αυτής της πίτας.
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΒΑΞ, Κωνσταντίνος Μιτζάλης, μιλώντας για το Μετρό της Αθήνας και απαντώντας σε ερωτήματα για καθυστερήσεις στο έργο, σημείωσε πως οι χώροι δεν παραδόθηκαν στην ΑΒΑΞ στο χρόνο που έπρεπε, για αυτό υπάρχουν κάποιες καθυστερήσεις. Ωστόσο, εκτιμά ότι μέχρι το τέλος του χρόνου θα έχουν παραδοθεί όλοι οι χώροι, με την εισηγμένη κατασκευαστική εταιρεία να προσπαθεί να τηρήσει τα χρονοδιαγράμματα. Ο ίδιος σημείωσε πως λήγει η απεργία των εργαζομένων στο Μετρό της Αθήνας και έχει προγραμματιστεί συνάντηση της διοίκησης με τους εκπροσώπους τους τις επόμενες μέρες.
Επίσης, ανέφερε ότι σύντομα αναμένεται οι προσκλήσεις του υπουργείου Υποδομών για να αναλάβουν οι μεγάλοι όμιλοι τα έργα αποκατάστασης των ζημιών από τις πλημμύρες στη Θεσσαλία, προϋπολογισμού 1,4 δισ. ευρώ.