Τη στρατηγική του Επιμελητηρίου Ιωαννίνων για τη στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και την ανάδειξη των τοπικών προϊόντων στις αγορές του κόσμου, καθώς και τις προθέσεις για να δημιουργηθεί ένα σήμα, αναγνωρίσιμο, που θα πιστοποιεί τα ηπειρωτικά προϊόντα εξέφρασε προς το newsit.gr ο πρόεδρος κ. Δημήτρης Δημητρίου.
Αφορμή της συνάντησης αποτέλεσε η έκθεση «Γνωρίζοντας τα Τοπικά μας Προϊόντα – Go Local», που πραγματοποιήθηκε στην πλατεία Μαβίλη των Ιωαννίνων από την 1η μέχρι τις 4 Σεπτεμβρίου με πρωτοβουλία του Επιμελητηρίου Ιωαννίνων και σε συνεργασία με την Περιφέρεια Ηπείρου.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Κατά τη διάρκεια της 2ης Έκθεσης Τοπικών Προϊόντων, η πόλη των Ιωαννίνων «πλημμύρισε» από γεύσεις και αρώματα. Οι επισκέπτες είχαν τη δυνατότητα να γευτούν και να αγοράσουν πιστοποιημένα τοπικά προϊόντα από παραγωγούς όπως: παραδοσιακά ζαγορίτικα ζυμαρικά, μέλια, κρασιά, τοπική μπύρα, αυγά, γάλα και γιαούρτι, αρωματικά και φαρμακευτικά φυτά, άγρια βότανα και αφεψήματα μέχρι φρέσκο βιολογικό γάλα γαϊδούρας και ιπποφαές Ζαγορίου. «Εξαιρετικής ποιότητας προϊόντα με προοπτικές να κατακτήσουν τις αγορές του κόσμου» τόνισε ο κ. Δημητρίου, μεταφέροντας τις κριτικές που δέχθηκαν τα προϊόντα από τους επισκέπτες της έκθεσης. Όπως είπε, «η έκθεση αποτελεί το μέσο για να αναδειχθεί ο πλούτος της ηπειρωτικής γης, να αναγνωριστούν τα προϊόντα και να ταξιδέψουν έως την άκρη του κόσμου».
«Γνωρίζοντας τα τοπικά προϊόντα»
Η έκθεση Τοπικών Προϊόντων πραγματοποιείται για δεύτερη χρονιά, με ενισχυμένη συμμετοχή εκθετών τουλάχιστον κατά 25%. Πρόθεση είναι να καταστεί η έκθεση θεσμός, με προσήλωση στην εξωστρέφεια.
Μεταφέροντας τόσο την πρόθεση του Επιμελητηρίου Ιωαννίνων, όσο και των υπόλοιπων φορέων, ο κ. Δημητρίου, ανέφερε ότι η στήριξη μικρομεσαίων επιχειρήσεων της περιοχής, έχει πολλαπλά οφέλη, κυρίως στηρίζει την τοπική οικονομία και συμβάλλει στην καταπολέμηση της ανεργίας. Η έκθεση ακόμη, αποτελεί μια πρωτοβουλία, η οποία όπως τονίζει το Επιμελητήριο Ιωαννίνων απευθυνόμενο στα μέλη της: «προσδοκούμε να φτάσει τα επίπεδα αντίστοιχων εκδηλώσεων που λαμβάνουν χώρα στην Ελλάδα τα επόμενα χρόνια και να προσεγγίζει υψηλές επισκεψιμότητες αλλά και σημαντικές συνεργασίες εκθετών και επισκεπτών».
Ο κ. Δημητρίου εστίασε ακόμη στις συνέργειες και τη συλλογική προσπάθεια, εφόδια απαραίτητα για την εξωστρέφεια που αποτελεί το ζητούμενο του Επιμελητηρίου για τις τοπικές επιχειρήσεις. Όπως είπε «Υπάρχουν εταιρείες διαμάντια για τις οποίες είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι», ενώ μιλώντας για τα επόμενα σχέδια του Επιμελητηρίου τόνισε ότι σε συνεργασία με την Περιφέρεια, υπάρχει πρόγραμμα διασύνδεσης του τουρισμού με τα τοπικά προϊόντα. «Το επόμενο βήμα θα είναι η δημιουργία ενός σήματος που θα πιστοποιεί τα τοπικά προϊόντα και σταδιακά θα καταστεί αναγνωρίσιμο σε όλους τους καταναλωτές». Πρόκειται για μια σκέψη που το Επιμελητήριο θα επιδιώξει να πάρει «σάρκα και οστά», καθώς όπως τονίζει ο κ. Δημητρίου «Το Επιμελητήριο είναι εδώ και στηρίζει τις επιχειρήσεις».
Να σημειωθεί, ότι το Επιμελητήριο Ιωαννίνων είναι το αρχαιότερο Επιμελητήριο της Διοικητικής Περιφέρειας της Ηπείρου, καθώς συστάθηκε το 1919.