Site icon NewsIT
10:55 | 12.04.21

Δ. Γερογιάννης, Aegean: «Το 2020 ήταν η πιο δύσκολη χρονιά στην ιστορία των αερομεταφορών»

Aegean
Newsit Newsroom

Κατακόρυφη πτώση του κύκλου εργασιών και της επιβατικής κίνησης κατέγραψε το 2020 η Aegean, εξαιτίας της πανδημίας και των περιοριστικών μέτρων. Στο σύνολο του έτους ο κύκλος εργασιών μειώθηκε στα €425 εκατ., έναντι €1,3 δισ. το 2019, ενώ η επιβατική κίνηση μειώθηκε κατά 65% φθάνοντας στους 5,17 εκατ. επιβάτες, από 15 εκατ. επιβάτες το 2019.

Για τη πιο δύσκολη χρονιά στην ιστορία των αερομεταφορών κάνει λόγο ο διευθύνων σύμβουλος της Aegean, Δημήτρης Γερογιάννης, εξηγώντας ότι η ουσιαστική ανάκαμψη στην αερομεταφορά της Ευρώπης αναμένεται από το β’ εξάμηνο του 2021, υπό προϋποθέσεις.

Ανεξαρτήτως των συνθηκών που επικρατούν, εντός του Μαΐου η Aegean θα παραλάβει το τέταρτο Α321neo και ένατο συνολικά αεροπλάνο της οικογένειας Airbus A320 neo από τη συνολική παραγγελία των 46 αεροσκαφών, που είναι προγραμματισμένα έως το 2026.

Τα οικονομικά αποτελέσματα

Τους τρεις τελευταίους μήνες του 2020, η εξέλιξη της πανδημίας και τα έντονα περιοριστικά μέτρα του δεύτερου lockdown σε Ελλάδα και Ευρώπη, περιόρισαν σημαντικά τη δραστηριότητα αλλά και τον συντελεστή πληρότητας της εταιρείας.  Έτσι, οι πτήσεις μειώθηκαν κατά 61%, η επιβατική κίνηση υποχώρησε κατά 77% και ο κύκλος εργασιών κατά 74% για το τέταρτο τρίμηνο.

Το δίμηνο μάλιστα Νοεμβρίου και Δεκεμβρίου όπου ξεκίνησαν και τα περιοριστικά μέτρα στην μετακίνηση και στο εσωτερικό (essential travel), η κάμψη στον κύκλο εργασιών και στην επιβατική κίνηση ήταν μεγαλύτερη από 85%.

Με την επίδραση και του 4ου τριμήνου, ο κύκλος εργασιών του έτους ανήλθε σε €415,1 εκ. έναντι €1,3 δισ. το 2019, ενώ μεταφέρθηκαν συνολικά 5,17 εκ. επιβάτες με συνολική κάμψη 65% συγκριτικά με τους 15 εκατ. επιβάτες το 2019.

Aegean

Είναι χαρακτηριστικό ότι το εννεάμηνο, από την αφετηρία της πανδημίας, τον Απρίλιο και μέχρι το τέλος του έτους, η μείωση του κύκλου εργασιών και της επιβατικής κίνησης ανήλθε σε 76% και η μέση πληρότητα των πτήσεων μειώθηκε από 85% το 2019 σε 62% το 2020.

Το αποτέλεσμα προ φόρων ανήλθε σε ζημίες ύψους €296,8 εκ., το 2020 ενώ το καθαρό αποτέλεσμα για το έτος μετά από φόρους ανήλθε σε ζημίες ύψους €227,9 εκ., έναντι κερδών προ φόρων €106,7 εκ. και κερδών μετά από φόρους €78,5 εκ. το 2019.

Η Εταιρεία προέβη σε άμεσες ενέργειες περιορισμού του κόστους, διαχείρισης των κεφαλαιουχικών δαπανών και διασφάλισης της ρευστότητας για να αντιμετωπίσει τις σοβαρές επιπτώσεις της πανδημίας. Τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα διαμορφώθηκαν σε €478,4 εκ. κατά το τέλος του 2020.

Οι προοπτικές

Ο διευθύνων σύμβουλος κ. Γερογιάννης, ανέφερε σχετικά: «Το 2020 ήταν η πιο δύσκολη χρονιά στην ιστορία των αερομεταφορών. Εργαστήκαμε συστηματικά από την πρώτη στιγμή και συνεχίζουμε τη διαχείριση αυτής της ιδιαίτερης περιόδου για να ενισχύσουμε την ανθεκτικότητα και ανταγωνιστικότητά μας αλλά και να προετοιμάσουμε νέες υπηρεσίες για τους επιβάτες μας για την περίοδο που θα εκλείψουν οι βασικοί περιορισμοί. Φυσικά η ολοκλήρωση της επερχόμενης αύξησης κεφαλαίου είναι ένα ακόμη σημαντικό βήμα.

Οι πρώτοι μήνες του 2021 είναι ιδιαίτερα δύσκολοι, λόγω του δεύτερου lockdown πρακτικά σε όλη την Ευρώπη, που διαρκεί πάνω από ένα εξάμηνο. Αναμένουμε ουσιαστική σταδιακή ανάκαμψη στην αερομεταφορά της Ευρώπης από το δεύτερο εξάμηνο του 2021 υπό την προϋπόθεση της συνέχισης του πρόσφατου βελτιωμένου ρυθμού εμβολιασμών και της αποτελεσματικής εφαρμογής του ψηφιακού πράσινου διαβατηρίου (digital green passport) της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το οποίο αναμένεται  το αργότερο από τα τέλη Ιουνίου».

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version