Τη στρατηγική της ΔΕΗ στην ηλεκτροκίνηση ανέπτυξε σήμερα (29.1.2025) ο Μιλτιάδης Μπαμπίλης, Γενικός Διευθυντής Ηλεκτροκίνησης του ομίλου.
Μιλώντας στο 8ο Συνέδριο Ηλεκτροκίνησης, τόνισε ότι ο όμιλος ΔΕΗ είναι συνυφασμένος με το ενεργειακό μέλλον της χώρας. Τα τρία συστατικά της στρατηγικής της είναι η απανθρακοποίηση, η ψηφιοποίηση και η πελατοκεντρικότητα. Η ΔΕΗ Blue ενσωματώνει και τους τρεις αυτούς κεντρικούς πυλώνες.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
«Έχουμε αποφασίσει από το 2020 να συμμετέχουμε στην ηλεκτροκίνηση και μεταφράζουμε την ευρύτερη ηγεσία μας στην αγορά, όντας οι πρώτοι που επεκτείνουμε δυναμικά το δίκτυο φόρτισης», πρόσθεσε. Η ΔΕΗ διαθέτει σήμερα ένα δίκτυο 2.600 σημείων φόρτισης. Με βάση τα ευρωπαϊκά στοιχεία, ο αριθμός αυτός ανατρέπει τον μύθο περί ελλείψεων στην Ελλάδα. «Είμαστε τρεις φορές μεγαλύτεροι στη σχέση σημείων-αριθμού ηλεκτρικών οχημάτων», σχολίασε ο κ. Μπαμπίλης.
Η γεωγραφικη κάλυψη επίσης είναι μεγάλη, ενώ στρατηγικός στόχος είναι η ιδιωτική και δημόσια φόρτιση. Στη δημόσια φόρτιση η ΔΕΗ συνεχίζει να επενδύει εμπροσθοβαρώς για δημιουργία νέων σημείων σε όλη τη χώρα. Στην ιδιωτική φόρτιση θα συνεχίσει να προσφέρει λύσεις σε ιδιώτες καταναλωτές και επιχειρήσεις.
Ο κ. Μπαμπίλης εξέφρασε την ικανοποίησή του που το υπουργείο Μεταφορών έχει αντιληφθεί τα κρίσιμα σημεία του κλάδου. Σημαντικοί άξονες είναι τα προγράμματα επιδότησης για απόκτηση ηλεκτρικού αυτοκινήτου και δεύτερον, οι φορτιστές που πρέπει να αναπτυχθούν. «Είμαστε σε καλό σημείο, όμως εντοπίζονται αστερίσκοι και υπάρχει εξαιρετική συνεργασία με τα αρμόδια υπουργεία για να τους καλύψουμε. Αφορούν κυρίως αδειοδοτικούς περιορισμούς και επιμέρους ρυθμίσεις», εξήγησε.
Για παράδειγμα, στα νησιά η ΔΕΗ προσπαθεί να αναπτύξει το δίκτυο και σύντομα θα παρουσιάσει θετικές ειδήσεις. Πλην όμως υπάρχουν περιορισμοί στο πως ένα ηλεκτρικό μπορεί να επιβιβαστεί σε πλοίο αφού ισχύει ένα μέγιστο όριο 40% στη στάθμη της μπαταρίας. «Το όριο αυτό είναι ελληνική ιδιαιτερότητα και δεν εδράζεται σε επιστημονική βάση. Πρέπει να μπορούμε να βάλουμε φορτιστές στα λιμάνια της χώρας και είναι δύσκολο σήμερα», τόνισε ο κ. Μπαμπίλης.
Καταλήγοντας, υπογράμμισε ότι η ΔΕΗ και η καινοτομία είναι ταυτόσημες έννοιες. Στην ηλεκτροκίνηση αυτό μεταφράζεται στην εφαρμογή PPC Blue που καλύπτει τις δραστηριότητες σε Ελλάδα και Ρουμανία. «Ελπίζουμε σύντομα να προσφέρουμε υπηρεσίες και σε άλλες χώρες της ΝΑ Ευρώπης. Επίσης, με την ανάπτυξη που σχεδιάζουμε στην εφαρμογή, υπάρχουν προσφορές προς πελάτες, δυνατότητα συνεχούς λειτουργίας στο δίκτυο φόρτισης, εκπτώσεις και επιστροφές συν πολλά άλλα που ετοιμάζουμε».