Το «πράσινο φως» από το Ελεγκτικό Συνέδριο έλαβε, όπως τουλάχιστον αναφέρουν σχετικές πληροφορίες, η νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού, ανοίγοντας έτσι τον δρόμο για την ολοκλήρωση και του οικονομικού σκέλους της διαδικασίας, δηλαδή την καταβολή του τιμήματος, ύψους 3,27 δις ευρώ, από τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Υπενθυμίζεται ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είχε επικρατήσει στον σχετικό διαγωνισμό που διενήργησε το ΤΑΙΠΕΔ για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού, δηλαδή τη νέα 25ετή σύμβαση παραχώρησης.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Προ εβδομάδων το ΤΑΙΠΕΔ είχε υποβάλει τον σχετικό φάκελο στο Ελεγκτικό Συνέδριο το οποίο άμεσα, δίχως την παραμικρή καθυστέρηση, προχώρησε στον έλεγχο και την έγκριση της νέας σύμβασης. Εκτιμάται ότι μπορεί να επιτευχθεί το οικονομικό «κλείσιμο» του διαγωνισμού προς το τέλος του 2024, με το Δημόσιο να εισπράττει ένα μεγάλο τίμημα από τον διαγωνισμό.
Όπως πρόσφατα σημείωσε ο επικεφαλής του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γ. Περιστέρης, η παραλαβή της σύμβασης αναμένεται μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2025, καθώς, αν και από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχουν ολοκληρωθεί οι απαραίτητες διεργασίες, εκκρεμούν κινήσεις από πλευράς του δημοσίου.
Ο δε υφυπουργός Υποδομών, Ν. Ταχιάος, αφενός έχει επιβεβαιώσει τα περί παράδοσης της υποδομής στον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στις αρχές του επόμενου έτους, αφετέρου σημείωνε ότι ο αυτοκινητόδρομος θα επιστρέψει στο Δημόσιο τον Οκτώβριο (λήγει η υφιστάμενη σύμβαση) και μέσω μεταβατικής διαδικασίας (θα εισπράττει τα έσοδα το κράτος, δίνοντας όμως λεφτά σε όποιον διαχειρίζεται τον οδικό άξονα για λίγους μήνες) θα καταλήξει στον νέο παραχωρησιούχο.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Και με την επικράτησή της σε αυτόν τον διαγωνισμό (όπως και σε Εγνατία Οδό, ΒΟΑΚ κ.α.), η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ «χτίζει» mega χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων από το οποίο προσδοκά ροές και μερίσματα δισεκατομμυρίων ευρώ στα επόμενα 25 -30 έτη, αλλά και λειτουργική κερδοφορία ύψους 300 εκατ. ευρώ (ετησίως, κατά μέσο όρο) μόνο από την Αττική Οδό.
Η Αττική Οδός είναι ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος μήκους περίπου 70 χλμ., που κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990 με τη μέθοδο της παραχώρησης. Αποτελεί τον περιφερειακό οδικό άξονα της ευρύτερης μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας και τμήμα της σπονδυλικής στήλης του οδικού δικτύου του Νομού Αττικής.
Πρόκειται για ένα προαστιακό οδικό δίκτυο και αυτοκινητόδρομο, με δύο ή τρεις λωρίδες κυκλοφορίας και μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ), ανά κατεύθυνση. Σε ορισμένα τμήματα στο μέσον του αυτοκινητόδρομου, σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο, κινείται ο προαστιακός σιδηρόδρομος, που δεν αποτελεί μέρος της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού.