Διαγωνισμό ύψους 5,17 εκατ. ευρώ με αντικείμενο την μετατροπή της ενέργειας από την επιβράδυνση των συρμών του Ηλεκτρικού (Γραμμή 1 του Μετρό «Πειραιάς – Κηφισιά») σε ηλεκτρική προκήρυξε η ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες).
Σύμφωνα με τους σχεδιασμούς της ΣΤΑΣΥ, με το πρωτοποριακό αυτό έργο, που ενδέχεται να έχει ολοκληρωθεί το 2025, θα προκύψει μείωση της κατανάλωσης ενέργειας κατά περίπου 12%-15%.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Επί της ουσίας, οι συρμοί θα «φορτίζουν» μέσω του «φρεναρίσματος».
Μέσω της προώθησης σχετικού διαγωνισμού με αντικείμενο την «Ανακαίνιση δύο Υποσταθμών της Γραμμής 1, με ταυτόχρονη εγκατάσταση συστήματος ανάκτησης ενέργειας από την ηλεκτροπέδηση των συρμών», η ΣΤΑΣΥ προωθεί την ενεργειακή εξοικονόμηση και ταυτόχρονη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος, με στόχο και τη μείωση βλαβών που οφείλονται στον ξεπερασμένο λόγω παλαιότητας εξοπλισμό.
Πρόκειται για το έργο ανακαίνισης δύο υποσταθμών έλξης της Γραμμής 1 σε Νέο Φάληρο και Ηράκλειο, με την προσθήκη σε αυτούς συστήματος, που στην πράξη θα επιτρέψει την εκμετάλλευση της ενέργειας που παράγεται από την επιβράδυνση των συρμών, μετατρέποντας την κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Το νέο αυτό σύστημα θα εγκατασταθεί για πρώτη φορά σε σιδηροδρομικό δίκτυο της Ελλάδας και υπολογίζεται, πως με τον τρόπο αυτό θα ανακτάται ενέργεια που αντιστοιχεί στο 12% με 15% της συνολικής ετήσιας κατανάλωσης στη Γραμμή 1 «Πειραιάς – Κηφισιά».
Στόχος, η συγκράτηση του ενεργειακού κόστους, που εκτινάχτηκε στα ύψη το 2022 και αναμένεται να ανέρχεται στα 30 εκατ. ετησίως.
Μόνο μέσα στο 2022, η αύξηση στο κόστος της ενέργειας κόστισε στη ΣΤΑΣΥ επιπλέον 24 – 25 εκατ. ευρώ, αύξηση της τάξεως του 87%.
Με τον διαγωνισμό αυτόν η ΣΤΑΣΥ επιχειρεί βήμα για την εξοικονόμησης ενέργειας.
Η ενέργεια που δεν καταναλώνεται από τους γειτονικούς επιταχυνόμενους συρμούς του δικτύου της Γραμμής 1 θα επιστρέφει στο δίκτυο της ΔΕΔΔΗΕ συμψηφιζόμενη με την καταναλισκόμενη ενέργεια του υποσταθμού αντί να καταναλώνεται στις αντιστάσεις πέδησης των συρμών ως θερμική ενέργεια.
Το έργο, αναλόγως των αποτελεσμάτων του στη λειτουργία στη Γραμμή 1, ενδέχεται να αποτελέσει μοντέλο και για τις Γραμμές 2 και 3 του Μετρό.
Γενικότερα πάντως, η ΣΤΑΣΥ υλοποιεί και άλλες παρεμβάσεις στη Γραμμή 1 του Μετρό που αγγίζουν τα 2 εκατ. ευρώ και σε αυτές συμπεριλαμβάνονται η αντικατάσταση σε όλο το δίκτυο των παλαιών φωτιστικών και λαμπτήρων φθορίου με φωτιστικά και λαμπτήρες τεχνολογίας Led, η αντικατάσταση 5.600 μέτρων της περίφραξης από συρματόπλεγμα με νέα κιγκλιδώματα, η αντιολισθητική προστασία των εκτεθειμένων επιφανειών, ο χρωματισμός του συνόλου των εγκαταστάσεων, καθώς και η ενίσχυση της φύλαξης της Γραμμής με εναέρια μέσα (drones).