Επιχειρήσεις

Η BYD δεσμεύεται να συνεργαστεί με την Tesla για την καταπολέμηση των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων

Πρέπει να συνεργαστούμε …για να κάνουμε τη βιομηχανία να αλλάξει», δήλωσε η εκτελεστική αντιπρόεδρος της BYD Στέλλα Λι

Η κορυφαία κατασκευάστρια εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων (EV) της Κίνας BYD δεσμεύτηκε να συνεργαστεί με την ανταγωνίστρια της, Tesla για την καταπολέμηση των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων, ενώ επέμεινε ότι το Πεκίνο είναι «πιο ανοιχτό» στις ξένες επιχειρήσεις από ό,τι η Δύση.

«Ο κοινός μας εχθρός είναι το αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Πρέπει να συνεργαστούμε … για να κάνουμε τη βιομηχανία να αλλάξει», δήλωσε η εκτελεστική αντιπρόεδρος της BYD Στέλλα Λι (Stella Li) στους Financial Times. Παρά τα σχόλιά της, οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες ανταγωνίζονται για να γίνουν ο μεγαλύτερος όμιλος EV στον κόσμο.

Η BYD στοχεύει στην ταχεία αύξηση των πωλήσεων προηγμένων EV στην Ευρώπη με περισσότερες προσφορές προϊόντων από την αμερικανική εταιρεία. Η Tesla, με τη σειρά της, έχει υποστεί πτώση στις ευρωπαϊκές πωλήσεις λόγω του αυξανόμενου πολιτικού ακτιβισμού του Elon Musk.

Μιλώντας σε εκθεσιακό χώρο της BYD στο Λονδίνο, η Λι δήλωσε ότι η Κίνα είναι πρόθυμη να μοιραστεί βασικές τεχνολογίες στα EV και την αυτόνομη οδήγηση με ξένες εταιρείες παρά τις αυξανόμενες εμπορικές εντάσεις με τις Βρυξέλλες και την Ουάσιγκτον.

«Η κινεζική κυβέρνηση είναι πιο ανοιχτή, οπότε ίσως υπάρχει μεγάλη λανθασμένη αντίληψη εδώ», είπε η Λι. Πρόσθεσε ότι η κινεζική αγορά αυτοκινήτων είναι «η πατρίδα της καινοτομίας» και προέτρεψε τις ξένες εταιρείες να έρθουν στην Κίνα. «Η κυβέρνηση θα σας υποστηρίξει και θα συνεργαστεί μαζί σας για να επιτρέψει την υλοποίηση οποιασδήποτε τεχνολογίας», είπε.

Η BYD αποκάλυψε τον περασμένο μήνα ότι οι προηγμένες λειτουργίες έξυπνης οδήγησης μέσω του συστήματος αυτόματης οδήγησης «God’s Eye» θα είναι διαθέσιμες στους πελάτες στα περισσότερα μοντέλα της χωρίς πρόσθετο κόστος. Η ανακοίνωση προκάλεσε ανησυχίες σε ολόκληρη τη βιομηχανία για χαμηλότερα έσοδα από τέτοιου είδους τεχνολογίες υποβοήθησης οδηγού, με τους αναλυτές να προβλέπουν ότι ολόκληρη η αγορά θα αναγκαστεί να ακολουθήσει τη διάδοση των λειτουργιών έξυπνης οδήγησης.

Ο όμιλος που υποστηρίζεται από τον Γουόρεν Μπάφετ κάνει επίσης επιθετικές εισβολές στις ευρωπαϊκές αγορές με σχέδια για τοπική παραγωγή μέσω των εργοστασίων του στην Ουγγαρία και την Τουρκία για να αντιμετωπίσει τους υψηλότερους δασμούς της ΕΕ κατά των εισαγωγών ηλεκτρικών οχημάτων που κατασκευάζονται στην Κίνα. Η BYD άντλησε επίσης 5,6 δισ. δολάρια μέσω πώλησης μετοχών στο Χονγκ Κονγκ για να βοηθήσει στην επέκτασή της στο εξωτερικό, σύμφωνα με την υποβολή στοιχείων την Τρίτη. 

Αλλά οι Βρυξέλλες θέλουν επίσης οι κινεζικές εταιρείες να μεταφέρουν πνευματική ιδιοκτησία σε ευρωπαϊκές επιχειρήσεις με αντάλλαγμα τις επιδοτήσεις της ΕΕ.

Εν τω μεταξύ, το Πεκίνο, ανταποκρινόμενο στον αυξανόμενο δυτικό προστατευτισμό, έχει δηλώσει ότι θέλει οι κινεζικές εταιρείες να περιορίσουν ορισμένες προηγμένες υπερπόντιες κατασκευές. Τα τελευταία χρόνια, η Κίνα έχει επίσης επεκτείνει σταδιακά τους ελέγχους των εξαγωγών από τους περιορισμούς στα υλικά των μπαταριών, όπως οι σπάνιες γαίες, στην τεχνολογία και τις διαδικασίες που μετατρέπουν τις εξευγενισμένες σπάνιες γαίες στα μέταλλα και τους μόνιμους μαγνήτες που χρησιμοποιούνται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Όταν ρωτήθηκε σχετικά με τις πρόσφατες πολιτικές εξελίξεις στην ΕΕ σχετικά με την κοινή χρήση τεχνολογίας, η Λι δήλωσε ότι δεν δίνει σημασία στην πολιτική, επειδή είναι «βραχυπρόθεσμη» και τελικά οι καταναλωτές θα επιλέξουν το καλύτερο προϊόν. Η κινεζική κυβέρνηση βοηθούσε την προώθησή της στο εξωτερικό και όλη η καινοτομία της θα εισαχθεί στις παγκόσμιες αγορές της, συμπεριλαμβανομένης της τεχνολογίας αυτοοδήγησης, είπε. «Για κάθε επένδυση που έχουμε στο εξωτερικό, η [κινεζική] κυβέρνηση υποστηρίζει [μας] πάρα πολύ». 

Το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων της BYD στη Δυτική Ευρώπη, περιλαμβανομένων του Ηνωμένου Βασιλείου, ήταν 2% πέρυσι, σύμφωνα με την Schmidt Automotive Research.

Η Li επιβεβαίωσε ότι η BYD δεν έχει σχέδια να εισάγει ηλεκτρικά οχήματα στις ΗΠΑ, οι οποίες πέρυσι επέβαλαν δασμό 100% στις εισαγωγές κινέζικων ηλεκτρικών οχημάτων. Την Πέμπτη (27.2.2025), ο Αμερικανός Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε πρόσθετους δασμούς στις εισαγωγές από την Κίνα και επιβεβαίωσε τα σχέδιά του να προχωρήσει με επιβαρύνσεις στο Μεξικό και τον Καναδά από την επόμενη εβδομάδα. Η Li είπε ότι δεν έχει ληφθεί απόφαση για τα σχέδια της BYD να κατασκευάσει εργοστάσιο στο Μεξικό.

Επιχειρήσεις
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Επιχειρήσεις: Περισσότερα άρθρα
«Αναβαθμίζω το Σπίτι μου» με την υποστήριξη της Εθνικής Τράπεζας
Μεταμορφώστε την κατοικία σας σε ένα πιο ενεργειακά αποδοτικό, άνετο και φιλικό προς το περιβάλλον χώρο με το Πρόγραμμα «Αναβαθμίζω το Σπίτι μου» του Ταμείου Ανάκαμψης και την υποστήριξη της Εθνικής Τράπεζας
Shot of a young couple using a laptop