Αύξηση για τέταρτο συνεχόμενο μήνα σημείωσε το μερίδιο της ΔΕΗ στην αγορά ηλεκτρικού ρεύματος.
Σύμφωνα με το νέο δελτίο του ΑΔΜΗΕ, το ποσοστό της ΔΕΗ στην εκπροσώπηση φορτίου αυξήθηκε τον Αύγουστο εκ νέου φτάνοντας το 54,27%. Πρόκειται για νούμερο που ξεπερνά το 52,77% του Ιανουαρίου, πράγμα που σημαίνει ότι η επιχείρηση έχει ενισχύσει συνολικά φέτος την παρουσία της στην προμήθεια ηλεκτρικού ρεύματος.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Το γεγονός αυτό έχει σημασία διότι στις αρχές του φετινού έτους εφαρμόστηκε για πρώτη φορά το σύστημα με τα χρωματιστά τιμολόγια. Η κυβέρνηση είχε θέσει τότε ως βασικό στόχο του μέτρου την ενίσχυση του ανταγωνισμού στην αγορά.
Πλέον, μετά από επτά μήνες προκύπτει ότι οι καταναλωτές στη Χαμηλή Τάση παραμένουν δύσπιστοι στο να αλλάξουν πάροχο, με την πλειοψηφία να παραμένει στο πράσινο τιμολόγιο της ΔΕΗ. Ενδεικτικό είναι ότι η ΔΕΗ διαθέτει το 64% της Χαμηλής Τάσης και ο αμέσως επόμενος προμηθευτής κάτω από 10%.
Επίσης, αντιφατικό είναι το γεγονός ότι τους πρώτους τέσσερις μήνες του έτους, όταν δηλαδή οι τιμές μειώνονταν στη χονδρική και τη λιανική, το μερίδιο της ΔΕΗ περιορίστηκε από 52,77% σε 48,82%, δηλαδή υπήρξε κινητικότητα προς άλλους προμηθευτές.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Το αντίθετο παρατηρήθηκε στη συνέχεια, όταν από το Μάιο και μετά οι τιμές ανέβηκαν σημαντικά. Αντί αυτό να τονώσει το ενδιαφέρον προς αναζήτηση άλλων προϊόντων, φαίνεται ότι οδήγησε στο αντίθετο, δηλαδή τη σιγουριά του μεγαλύτερου προμηθευτή.
Βεβαίως, προς αυτή την κατεύθυνση ώθησαν και οι επιδοτήσεις που ανακοινώθηκαν στις αρχές Αυγούστου και τείνουν να εξομοιώνουν την εικόνα στα πράσινα και κίτρινα τιμολόγια ανάμεσα στις εταιρείες.
Σε γενικές γραμμές, βρισκόμαστε σήμερα σε μια ιδιότυπη εικόνα στην αγορά του ρεύματος. Υπάρχουν στην αγορά σταθερά μπλε τιμολόγια που προσφέρονται σε τιμές έως και 50% κάτω από τα πράσινα, αλλά οι καταναλωτές επιμένουν στα δεύτερα.
Το γεγονός ότι η κυβέρνηση εισήγαγε και επέβαλε στους παρόχους τα πράσινα ρυθμιζόμενα τιμολόγια φαίνεται πως τους προσέδωσε τη «σφραγίδα» της ασφαλούς επιλογής. Ως εκ τούτου, οι καταναλωτές είναι επιφυλακτικοί να επιλέξουν οτιδήποτε άλλο και έτσι πλήττεται ο ανταγωνισμός που υποτίθεται ότι θα δημιουργούσε το σύστημα με τα πολύχρωμα τιμολόγια.