Στα 52,48 εκατ. ευρώ ανήλθε ο κύκλος εργασιών (τζίρος) της βιομηχανίας γάλακτος Κρι Κρι το α’ τρίμηνο του 2024, σύμφωνα με σημερινή (29.5.2024) ανακοίνωση της εταιρείας.
Συγκεκριμένα, ο τζίρος της Κρι Κρι αυξήθηκε κατά 14,4% το α’ τρίμηνο του 2024, φθάνοντας τα 52,48 εκατ. ευρώ έναντι 45,90 εκατ. ευρώ του α’ τριμήνου του 2023.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Παράλληλα, τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) ανήλθαν σε 9,86 εκατ. ευρώ το α’ τρίμηνο του 2024 έναντι 9,71 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο τρίμηνο του 2023.
Επίσης, τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 8,72 εκατ. ευρώ το α’ τρίμηνο του 2024 έναντι 8,46 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο τρίμηνο του 2023.
Τέλος, τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 6,82 εκατ. ευρώ το α’ τρίμηνο του 2024 έναντι 6,68 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο τρίμηνο του 2023.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Στον κλάδο γιαουρτιού συνολικά οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά +15,9% σε αξία και +21,6% σε όγκο. Στις αγορές του εξωτερικού, οι πωλήσεις παρουσιάζουν ισχυρή διψήφια ανάπτυξη +27,2%, ξεπερνώντας τα 29,2 εκατ. ευρώ. Πλέον αποτελούν το 62% της δραστηριότητας των γαλακτοκομικών.
Σημαντική ώθηση υπάρχει από τις βασικές αγορές της Ιταλίας και του Ηνωμένου Βασιλείου, καθώς και από την είσοδο σε νέες αγορές όπως η Γαλλία.
Στην εγχώρια αγορά γιαουρτιού οι πωλήσεις άγγιξαν τα 17,7 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση +1,1% σε αξία και +9,4% σε όγκο. Στην τρέχουσα περίοδο, οι τιμές των προϊόντων μας βρίσκονται σε χαμηλότερο επίπεδο, και αυτό επηρεάζει αρνητικά την αξία των πωλήσεων και πιέζει τα περιθώρια κερδοφορίας.
Σε σχέση με την κατάσταση στην αγορά, συνεχίζεται η στροφή των καταναλωτών στα γιαούρτια ιδιωτικής ετικέτας, ως αποτέλεσμα των επιλογών τους για οικονομικότερα προϊόντα.
Οι ανακατατάξεις που συμβαίνουν δείχνουν το μερίδιο αγοράς σε όγκο των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας ενισχυμένο κατά +1,8 ποσοστιαίες μονάδες, ασκώντας πίεση στα branded γιαούρτια.
Η συνεχιζόμενη πίεση από την ανάπτυξη των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας, οδηγεί τα branded γιαούρτια της ΚΡΙ-ΚΡΙ σε περιορισμένη μεριδιακή απώλεια (-0,6 ποσοστιαίες μονάδες σε αξία), με το μερίδιο να διαμορφώνεται στο 15,8%, διατηρώντας τη 2η θέση της αγοράς.
Γενικότερα, από τις εξελίξεις στην αγορά φαίνεται να προκύπτει όφελος για την ΚΡΙ-ΚΡΙ, μιας και αποτελεί τον μεγαλύτερο παραγωγό για την εγχώρια αγορά γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας.
Στον κλάδο του παγωτού, όπου το α’ τρίμηνο δεν είναι αντιπροσωπευτικό των ετήσιων αποτελεσμάτων λόγω της μεγάλης εποχικότητας, οι πωλήσεις εσωτερικού διαμορφώθηκαν σε 3,66 εκατ. ευρώ έναντι 3,49 εκατ. ευρώ της προηγούμενης αντίστοιχης περιόδου (αύξηση +5,1%).
Στο προσεχές διάστημα όμως, η πορεία των πωλήσεων βελτιώθηκε, με αποτέλεσμα στο πεντάμηνο οι πωλήσεις παγωτού εσωτερικού να εμφανίζονται αυξημένες κατά +22% περίπου.
Αναφορικά με την επενδυτική δραστηριότητα, η εταιρεία έχει εκπονήσει και υλοποιεί επενδυτικά σχέδια, με σκοπό την αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας, αλλά και την τεχνολογική αναβάθμιση των εργοστασίων γιαουρτιού και παγωτού. Για τη χρήση 2024, αναμένεται να υλοποιηθούν επενδύσεις συνολικού ύψους μεταξύ 21εκατ. – 25 εκατ. ευρώ.