Επιχειρήσεις

Μαρίνες: Οι πολυτελείς επενδύσεις από την Κέρκυρα μέχρι την Κρήτη

Σε εμβληματικούς προορισμούς υψηλού επιπέδου φιλοδοξούν να μετατραπούν πολλές από τις μαρίνες της χώρας, αναβαθμίζοντας το τουρισμό της Ελλάδας και ενισχύοντας τη θέση της ως κορυφαίου ταξιδιωτικού προορισμού.

Από την ειδυλλιακή Κέρκυρα έως τη φιλόξενη Κρήτη, το Υπουργείο Τουρισμού άναψε πρόσφατα το «πράσινο φως» για την υλοποίηση φιλόδοξων επενδυτικών σχεδίων, τα οποία θα προχωρήσουν με τη στήριξη της Χρηματοδότησης του Ταμείου Ανάκαμψης. Οι επενδύσεις αυτές δεν περιορίζονται μόνο στην αναβάθμιση των υποδομών, αλλά στοχεύουν στη δημιουργία μαρινών που θα συνδυάζουν πολυτέλεια, καινοτομία και βιωσιμότητα, προσφέροντας εξαιρετικές εμπειρίες τόσο στους Έλληνες όσο και στους ξένους επισκέπτες.

Lamda Corfu Marina

Ψηλά στη λίστα βρίσκεται η μαρίνα της Κέρκυρας, που η αναβάθμιση της θα υλοποιηθεί από τη Lamda Marinas, τη θυγατρική της Lamda Development. Συγκεκριμένα, έγινε δεκτή η αίτηση ενίσχυσης του επενδυτικού σχεδίου για την ανάπτυξη μαρίνας Κέρκυρας του δικαιούχου «Lamda Corfu Marina Α.Ε. Ανάπτυξης και Αξιοποίησης Μαρίνας Κέρκυρας» με έναν εγκεκριμένο συνολικό προϋπολογισμό 2,37 εκατ. ευρώ. Ο προϋπολογισμός αυτός αφορά εργασίες βυθοκόρησης για την εξασφάλιση του αναγκαίου ωφέλιμου βάθους και την εξυγίανση πυθμένα για την έδραση των έργων και την επέκταση υφιστάμενων αγωγών ομβρίων στην ανοιχτή θαλάσσια ζώνη της μαρίνας με ποσοστό ενίσχυσης στο 80%.

Πρόκειται για μια επένδυση ύψους 50 εκατ. ευρώ της Lamda Marinas. H αδειοδοτημένη μαρίνα μεγάλων σκαφών αναψυχής βρίσκεται εντός του Λιμένα Κέρκυρας και χωροθετείται δυτικά του προβλήτα κρουαζιέρας, πλησίον του Σταθμού Επιβατών. Θα έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετεί 98 σκάφη μήκους έως 140 μέτρων και έχει χερσαία ζώνη 39.400 τ.μ., η οποία μπορεί να επεκταθεί και να καλύψει έκταση περίπου, κατά μέγιστον, 100.000 τ.μ. Το project περιλαμβάνει επίσης χερσαίες αναπτύξεις επιφάνειας έως 7.800 τ.μ., με χρήσεις εμπορικών καταστημάτων, εστίασης, ξενοδοχείων και γραφείων.

Με την επένδυση στη Μαρίνα για mega yachts στην Κέρκυρα, που βρίσκεται στην ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά του Ιονίου και της Αδριατικής, όπου τα τελευταία χρόνια παρατηρείται ιδιαίτερα αυξημένη επισκεψιμότητα τόσο επαγγελματικών όσο και ιδιωτικών σκαφών αναψυχής, η Lamda ενισχύει τον ηγετικό της ρόλο στον κλάδο του θαλάσσιου τουρισμού και αποκτά την τρίτη, κατά σειρά μαρίνα στην Ελλάδα. Η Μαρίνα Κέρκυρας προστίθεται στις ήδη υπάρχουσες μαρίνες του Ομίλου, στον Φλοίσβο και τον Άγιο Κοσμά στο έργο του Ελληνικού, οι οποίες κατέχουν στρατηγική θέση στην ακτογραμμή της Αθηναϊκής Ριβιέρας.

Elounda Hills

Θετικά ήταν τα νέα και για τη μαρίνα στο Elounda Hills, το πρότζεκτ που θα δημιουργήσει μια πόλη πολυτελείας στην Κρήτη. Eιδικότερα όσον αφορά τα έργα που εγκρίθηκαν, για τη «Marina Elounda Hills Α.Ε.» το υπουργείο Τουρισμού ενέκρινε την αίτηση ενίσχυσης του επενδυτικού σχεδίου για την αναβάθμιση υποδομών του νέου τουριστικού λιμένα στο δήμο Αγίου Νικολάου Κρήτης (θέση Ελληνικά στην κοινότητα Ελούντας) που αντιστοιχεί σε ένα σύνολο επενδύσεων ύψους 9,98 εκατ. ευρώ.

Μέχρι τα τέλη του 2026 αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή της μαρίνας καθώς και των πρώτων κατοικιών που θα ανοίξουν την αυλαία στο κολοσσιαίο project Elounda Hills, μία από τις μεγαλύτερες τουριστικές και οικιστικές επενδύσεις που βρίσκονται σε ανάπτυξη αυτή τη στιγμή στη χώρα μας. Το συνολικό ύψος της επένδυσης, που υλοποιείται από την εταιρεία Mirum και περιλαμβάνει τη μαρίνα, κατοικίες αλλά και ξενοδοχεία, που θα αναπτυχθούν σε μια συνολική έκταση 950 στρεμμάτων, φτάνει τα 800 εκατ. ευρώ, με την ολοκλήρωσή της να τοποθετείται χρονικά σίγουρα πριν από το 2032.

Οι αλλαγές στη μαρίνα του Αγίου Κοσμά

Αλλαγές υπάρχουν και στη μαρίνα του Αγίου Κοσμά, με βάση την υπουργική απόφαση που δημοσιεύτηκε προ μηνών στο ΦΕΚ και υπογράφουν όλοι οι συναρμόδιοι υπουργοί (Χατζηδάκης, Σκυλακάκης, Κεφαλογιάννη κ.α). Συγκεκριμένα, η υφιστάμενη παραλία εμπλουτίζεται, με σκοπό τη δημιουργία ενός αμμώδους παραλιακού μετώπου που θα αποτελέσει την Κεντρική Παραλία Αγίου Κοσμά, ωστόσο περιορίζεται το μήκος της σε σχέση με το αρχικά προβλεπόμενο.

Η παραλία αυτή θα έχει συνολικό μήκος 760 μέτρων, αντί περίπου 900 μέτρων που ήταν αρχικά η πρόβλεψη. Το τουριστικό καταφύγιο σκαφών όπως ονομάζεται η μικρή μαρίνα θα μπορεί πλέον να υποδέχεται 30 αντί 113 σκαφών του προηγούμενου σχεδιασμού. Η επένδυση άνω των 25 εκατ. ευρώ εντάσσεται στην πρώτη φάση ανάπτυξης που έχει ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2026.

Η μαρίνα Αλίμου

Στην τελική ευθεία για την έναρξη των έργων βρίσκεται η μεγάλη ανάπλαση της μαρίνας Αλίμου. Μετά την έγκριση των αδειών, θα ξεκινήσουν οι εργασίες που αναμένεται να διαρκέσουν δύο χρόνια, με συνολικό προϋπολογισμό 100 εκατομμύρια ευρώ. Η Νέα Μαρίνα Αλίμου έχει σχεδιαστεί με πρωτοποριακό τρόπο, ώστε να αποτελέσει τη φυσική προέκταση του Αλίμου προς το θαλάσσιο μέτωπο, ενώνοντας τη ζωή της πόλης με τη θάλασσα.

Παράλληλα, θα μετατραπεί σε έναν κορυφαίο χώρο περιπάτου, αναψυχής, άθλησης και πολιτισμού για τους κατοίκους του Αλίμου, αλλά και για τους επισκέπτες της περιοχής. Οι σύγχρονες και ποιοτικές υποδομές της θα περιλαμβάνουν πεζόδρομους, ποδηλατόδρομο, εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης σκαφών και άλλες παροχές, ενώ θα δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στη χερσαία ζώνη, όπου θα κυριαρχεί το πράσινο και οι αμφιθεατρικοί υπαίθριοι χώροι συνάντησης και εκδηλώσεων.

Η χερσαία ζώνη θα αξιοποιηθεί για ήπιες εμπορικές, τουριστικές, πολιτιστικές και αθλητικές χρήσεις, όπως εστιατόρια, γραφεία ενοικίασης σκαφών, καταστήματα-γραφεία, το Δημοτικό Κολυμβητήριο Αλίμου, τη Δημοτική Πινακοθήκη, καθώς και ένα δημοτικό κιόσκι ενημέρωσης για τον Άλιμο και τα αξιοθέατά του. Επιπλέον, προβλέπεται η δημιουργία ναυταθλητικών εγκαταστάσεων και η εξυπηρέτηση των τοπικών ψαράδων με κατάλληλους χώρους ελλιμενισμού.

Επιχειρήσεις
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Επιχειρήσεις: Περισσότερα άρθρα
Sovcomflot: Οι νέες κυρώσεις των ΗΠΑ προκαλούν επιπλέον δυσκολίες στη λειτουργία της εταιρείας
Οι κυρώσεις σε βάρος της Sovcomflot δεν οφείλονται σε παραβιάσεις εκ μέρους μας και δεν έχουν νομική βάση, οφείλονται μόνο σε πολιτικά συμφέροντα μεμονωμένων χωρών, αναφέρει η ρωσική ναυτιλιακή
Sovcomflot: Οι νέες κυρώσεις των ΗΠΑ  προκαλούν επιπλέον δυσκολίες στη λειτουργία της εταιρείας