Site icon NewsIT
09:52 | 10.12.24

Μεγάλη αύξηση στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων και αβεβαιότητα για τους πόρους της επιδότησης

Μεγάλη αύξηση στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων και αβεβαιότητα για τους πόρους της επιδότησης
Χάρης Αποσπόρης

Τα αμιγώς ηλεκτρικά και τα επαναφορτιζόμενα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατέγραψαν ένα μερίδιο 17,3% επί του συνόλου των νέων ταξινομήσεων τον Οκτώβριο του 2024.

Ισχυρή δυναμική χαρακτηρίζει στο εξάμηνο που διανύουμε την εγχώρια αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με τις πωλήσεις να ανεβαίνουν αισθητά.

Ενδεικτικό είναι, ότι τα αμιγώς ηλεκτρικά (BEV) και τα επαναφορτιζόμενα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (PHEV) κατέκτησαν τον Οκτώβριο ένα μερίδιο 17,3% επί του συνόλου των νέων ταξινομήσεων, βάσει των στοιχείων του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ). Με άλλα λόγια, περίπου ένα στα έξι νέα αυτοκίνητα ήταν ηλεκτρικό.

Πρόκειται για αύξηση μεριδίου 3,6% μέσα σε ένα έτος, τη στιγμή που ολοένα και περισσότεροι οδηγοί εξοικειώνονται με τη νέα τεχνολογία. Ώθηση στις πωλήσεις των ηλεκτρικών φαίνεται πως δίνουν πλέον όχι μόνο το leasing, αλλά και οι απευθείας αγορές, καθώς στην αγορά έχουν μπει φθηνά μοντέλα με τελικό κόστος που προσεγγίζει τα 20.000 ευρώ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ελλάδα συνεχίζει να προσφέρει γενναία επιδότηση για την αγορά και το leasing σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες που έχουν δώσει τέλος στα αντίστοιχα μέτρα λόγω δημοσιονομικών περιορισμών. Στη χώρα μας ο αγοραστής λαμβάνει έως 9.000 ευρώ συν τα υπόλοιπα κίνητρα φορολογικού ή χρηστικού χαρακτήρα.

Παράγοντες της αγοράς έχουν κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου, τονίζοντας ότι οι πωλήσεις εξαρτώνται από την κρατική επιδότηση σε υπερβολικά μεγάλο βαθμό. Το γεγονός ότι πλέον στο πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά 3 οι διαθέσιμοι πόροι για ιδιώτες πέφτουν με γοργούς ρυθμούς εγείρει ερωτηματικά για τη συνέχεια. Θα αναπληρώνονται εγκαίρως τα κεφάλαια αυτά ή θα οδηγηθούμε σε μια κατάσταση με απότομα σκαμπανεβάσματα από το ένα πρόγραμμα μέχρι το επόμενο;

Το πρόβλημα για τον επίδοξο αγοραστή ηλεκτρικού οχήματος είναι ότι βλέπει σήμερα πως υπάρχουν συγκεκριμένα κεφάλαια στο ΚΗ3, όμως δεν γνωρίζει αν θα είναι διαθέσιμα τη στιγμή που θα παραλάβει το όχημά του μετά από μερικούς μήνες.

Ταυτόχρονα, τίθεται και ένα ζήτημα κοινωνικής δικαιοσύνης, αφού η επιδότηση προσφέρεται και για μοντέλα πολύ υψηλής αξίας. Πρόσφατα ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) συνέστησε στην ελληνική κυβέρνηση να σταματήσει να επιδοτεί τα ακριβά αυτοκίνητα και αντί αυτού να εστιάσει στα πιο οικονομικά μοντέλα.

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version