Site icon NewsIT
05:19 | 01.03.24

Μετρό: Γιατί εξετάζεται η μελλοντική επέκταση έως το Μενίδι – Ποια θα είναι τα οφέλη

Μετρό: Γιατί εξετάζεται η μελλοντική επέκταση έως το Μενίδι – Ποια θα είναι τα οφέλη

Κλειστοί οι σταθμοί του μετρό λόγω της 24ης απεργίας στην Αθήνα. Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου 2024. (ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ/EUROKINISSI)

Αγγελική Νικολάου

Πριν καλά καλά προχωρήσει σε επόμενο στάδιο ο διαγωνισμός για την επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό προς τα δυτικά της Αθήνας, και ειδικότερα στο Ίλιον, στο αρμόδιο υπουργείο και την Ελληνικό Μετρό (πρώην Αττικό Μετρό) έχουν στα «συρτάρια» τους την… περαιτέρω επέκταση του μέσου μεταφοράς προς τα δυτικά της Αττικής.

Ο λόγος για την επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό προς το Μενίδι, ένα έργο που για την ώρα βρίσκεται σε φάση ωρίμανσης. Προφανώς, βέβαια, θα πρέπει να ολοκληρωθεί πρώτα η προέκταση προς Ίλιον, ένα έργο που αναμένεται στο τέλος της δεκαετίας.

Ωστόσο, είναι προφανές ότι προσεχώς θα αρχίσουν οι διεργασίες, οι μελέτες και οι διαγωνιστικές διαδικασίες για την επέκτασης προς Μενίδι, ώστε η Γραμμή 2 να φτάσει δυτικότερα. Κάτι που αποτελεί στόχο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και της Ελληνικό Μετρό τόσο ευρύτερα για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού στη Αττική, όσο και ειδικότερα για την αναβάθμιση των εν λόγω περιοχών που επιπρόσθετα είναι απομακρυσμένες από το κέντρο.

Η επέκταση θα εξυπηρετεί μεγάλους δήμους, όπως Αγίων Αναργύρων – Καματερού, Φυλής και Αχαρνών – Θρακομακεδόνων, που ξεπερνούν τους 210.000 κατοίκους, ενώ η επιβατική κίνηση εκτιμάται ότι θα φτάσει συνολικά τους 51.000 χρήστες ημερησίως.

Υπενθυμίζεται ότι η επέκταση προς το Ίλιον, με 3 σταθμούς σε Παλατιανή, Ίλιον και Άγιο Νικόλαο, θα εξυπηρετεί επίσης μία σειρά πυκνοκατοικημένων περιοχών της Δυτικής Αττικής και εκτιμάται ότι θα έχει τουλάχιστον 67.000 επιβάτες ημερησίως.

Πρακτικά, όταν το Μετρό φτάσει έως το Μενίδι εκατοντάδες χιλιάδες κάτοικοι των περιοχών θα έχουν την ευχέρεια χρήσης του Μετρό, έχοντας τη δυνατότητα, μέσω άλλων γραμμών, για σχετικά σύντομη πρόσβαση προς το κέντρο της Αθήνας, το λιμάνι του Πειραιά, το αεροδρόμιο στα Σπάτα, τα νότια προάστια ή τις βορειοανατολικές περιοχές της Αττικής.

Με τα μέχρι τώρα στοιχεία, το έργο θα αφορά στην κατασκευή τριών νέων σταθμών, που θα αποτελέσουν συνέχεια του ενός άκρος της Γραμμής 2, μετά τον Άγιο Νικόλαο. Ειδικότερα, οι σταθμοί αναμένεται να κατασκευαστούν σε Καματερό επί της οδού Φυλής, Ζεφύρι (θα υπάρχει ανταπόκριση με τον προαστιακό σιδηρόδρομο) και Αχαρνές (κέντρο Μενιδίου).

Επίσης έχουν υλοποιηθεί οι τοπογραφικές μελέτες μέχρι και τη διασταύρωση της Αττικής Οδού, ενώ αναμένονται και οι υπολειπόμενες τοπογραφικές μελέτες, αλλά και οι γεωλογικές, γεωτεχνικές κ.α.

Προφανώς χρειάζεται ακόμα χρόνος ωρίμανσης, αλλά και η εξασφάλιση χρηματοδότησης μερικών εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ που μάλλον θα γίνει από την επόμενη προγραμματική περίοδο (ΕΣΠΑ).

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version