Site icon NewsIT
16:56 | 02.12.24

Ο Απόστολος Πεταλάς (ΕΣΕ) στο Newsit.gr: Θα ξεπεράσουν τους 700 κωδικούς τα προϊόντα με μειωμένες τιμές

Ο Απόστολος Πεταλάς (ΕΣΕ) στο Newsit.gr: Θα ξεπεράσουν τους 700 κωδικούς τα προϊόντα με μειωμένες τιμές
Μαριαλένα Κυβερνήτη

Τους 700 κωδικούς θα ξεπεράσουν τα προϊόντα ευρείας κατανάλωσης με μειωμένες τιμές στα σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με όσα δήλωσε αποκλειστικά στο Newsit.gr ο Γενικός Διευθυντής της Ένωσης Σούπερ – Μάρκετ Ελλάδας (ΕΣΕ), κ. Απόστολος Πεταλάς.

Συγκεκριμένα, ο κ. Πεταλάς ανέφερε ότι οι νέοι κωδικοί προϊόντων στα σούπερ μάρκετ θα ανακοινωθούν εντός της εβδομάδας (2.12 – 8.12), πιθανόν την Τετάρτη (4.12), και θα αφορούν γνωστά προϊόντα για τον καταναλωτή. Οι εταιρείες που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία αυξάνονται από 52 σε άνω των 60, σύμφωνα με τον ίδιο.

Σημαντικό είναι, επίσης, να σημειωθεί ότι το μέτρο για μειωμένες τιμές σε προϊόντα ευρείας κατανάλωσης στα σούπερ μάρκετ ήταν να κρατήσει μόνο δύο μήνες, αλλά ο Γενικός Διευθυντής της ΕΣΕ επεσήμανε ότι το μέτρο θα παραταθεί μέχρι το τέλος του Ιανουαρίου 2025, ενώ άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο ορισμένες τιμές που έχουν μειωθεί να παραμείνουν στο επίπεδο αυτό. Αναλυτικά, η συνέντευξή του στο Newsit.gr έχει ως εξής:

Σε ποιες κατηγορίες προϊόντων (από τη λίστα των κωδικών με τις μειωμένες τιμές) καταγράφεται μεγαλύτερη μείωση τιμών και σε ποιες μικρότερη μείωση;

Η τελευταία δημοσιοποιημένη λίστα με τα προϊόντα που εντάσσονται στην πρωτοβουλία μείωσης τιμών, αφορούσε 523 κωδικούς. Πρόκειται για μια λίστα με μειωμένες τιμές σε τρόφιμα, προϊόντα περιποίησης, φροντίδας σπιτιού κ.α., με τη συμμετοχή 52 μεγάλων εταιρειών. Το αντιπροσωπευτικό εύρος των εκπτώσεων κινείται από 8% έως 10%, ενώ σε πολύ λίγα προϊόντα είναι από 6% έως και 20%. Δεν υπάρχει κάποια κατηγορία προϊόντων που να έχει μεγαλύτερη ή μικρότερη μείωση τιμών. Είναι αναλογικά.  

Υπάρχει το ενδεχόμενο παραπέρα (πέραν των 600 που αναμένεται να φτάσουν σύντομα) αύξησης των κωδικών στα προϊόντα σούπερ μάρκετ, στους οποίες θα υπάρξει μείωση τιμών;

Αν ναι, πότε θα γίνει αυτό και σε ποιο πλήθος θα μπορούσαν να φτάσουν οι κωδικοί με τις μειωμένες τιμές; Βεβαίως, θα υπάρξει. Σήμερα είναι στα ράφια περισσότεροι από 600 κωδικοί και θα υπάρξουν αρκετά περισσότεροι. Σύντομα, οι κωδικοί θα ξεπεράσουν τους 700, με τη συμμετοχή περισσότερων από 60 εταιρειών. Οι νέοι κωδικοί θα αφορούν πολύ γνωστά προϊόντα που επιλέγουν καθημερινά οι καταναλωτές και θα ανακοινωθούν μέσα στην εβδομάδα.  

Οι μειωμένες τιμές στους κωδικούς προϊόντων έχουν ισχύ μέχρι τον Δεκέμβριο. Είναι πιθανό να πάρουν παράταση; Αν ναι, κατά πόσους μήνες θα μπορούσε να παραταθεί το εν λόγω μέτρο;

Στις αρχές Οκτωβρίου που ανακοινώθηκε το μέτρο, το μικρότερο χρονικό διάστημα διάρκειας ήταν το δίμηνο. Ωστόσο, λόγω της μεγάλης ανταπόκρισης από τους καταναλωτές, το μέτρο πρόκειται να παραταθεί μέχρι το τέλος του Ιανουαρίου 2025. Επίσης, δεν υπάρχει δέσμευση ότι θα σταματήσει εκεί το μέτρο. Αρκετές μειωμένες τιμές μπορούν να μείνουν. Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά την διάρκεια του τρέχοντος μηνός, οι εταιρείες έχουν και μεγαλύτερες μειώσεις στις τιμές και παραπάνω προωθητικές ενέργειες από τη συγκεκριμένα πρωτοβουλία. Εξαρτάται από κάθε προμηθευτή και αλυσίδα για το αν θα παραταθούν οι μειωμένες τιμές.  

Εξαρτάται (και αν ναι, σε ποιο βαθμό) η ενδεχόμενη παράταση των μειωμένων τιμών στα σούπερ μάρκετ από το αν η κυβέρνηση παρατείνει το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους πέρα από τα τέλη Δεκεμβρίου 2024;

Δεν έχει σύνδεση το ένα με το άλλο μέτρο. Το μέτρο του πλαφόν βλάπτει τον καταναλωτή και πρέπει να σταματήσει.  

Από τη μέχρι τώρα πορεία εφαρμογής του μέτρου (καθώς κλείνει σχεδόν 1 μήνα από όταν ξεκίνησε), ποια είναι η εικόνα που έχετε από την αγορά; Αυξήθηκε ο τζίρος τον τελευταίο μήνα λόγω του μέτρου;

Βλέπουμε ότι αυτά τα προϊόντα έχουν πάρει μεγαλύτερη προτίμηση από άλλα και ότι οι καταναλωτές εκτιμούν την πρωτοβουλία. Η συνολική αύξηση του τζίρου στα σούπερ μάρκετ είναι 3,5% λόγω αύξησης όγκου. Το μέτρο για τις μειώσεις των τιμών δεν επηρεάζει ούτε θετικά ούτε αρνητικά τον τζίρο. Άλλωστε, η πρωτοβουλία αυτή δεν στοχεύει στο τζίρο, αλλά στο όφελος του καταναλωτή.

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version