Site icon NewsIT
20:23 | 14.11.23

Οι ανάγκες μιας μικρομεσαίας επιχείρησης – Ιδιοκτήτης ΜμΕ μεταφέρει την εμπειρία του στο newsit.gr

Οι ανάγκες μιας μικρομεσαίας επιχείρησης – Ιδιοκτήτης ΜμΕ μεταφέρει την εμπειρία του στο newsit.gr
Μαίρη Ι. Παπακωνσταντίνου

Ο Απόστολος Βλάχος ιδιοκτήτης εταιρείας με εξειδίκευση στον τομέα των υπηρεσιών και του ηλεκτρονικού εμπορίου, μιλά στο newsit.gr για τις πραγματικές ανάγκες μιας μικρομεσαίας επιχείρησης, τα προβλήματα της καθημερινότητας και την ανάγκη στήριξης από φορείς της αγοράς και την Πολιτεία και μέσα από την προσωπική του εμπειρία δίνει συμβουλές σε όσους σκέφτονται να γίνουν επιχειρηματίες

Όπως εξηγεί, μιλώντας για τις ανάγκες μιας μικρομεσαίας επιχείρησης, η κοινωνία μας χρειάζεται να σκεφτεί το μέλλον της μέσα από την επιχειρηματικότητα και να πιστέψει ότι δικαιούμαστε μια καλύτερη θέση στην παγκόσμια οικονομία. Χρειαζόμαστε μια νέα γενιά επιχειρηματιών οι οποίοι θα σκεφτούν με όρους εξωστρεφούς ανταγωνιστικότητας και με το βλέμμα στις αγορές του εξωτερικού. Χρειαζόμαστε οι νέοι μας να οραματιστούν το μέλλον τους πρωτίστως ως παραγωγοί.

Ο ρόλος της Ελλάδας

Μιλώντας για τη θέση της Ελλάδας στο διεθνές επιχειρηματικό περιβάλλον, ο ίδιος εκτιμά ότι: «Δύσκολα θα καταφέρουμε να κεφαλοποιήσουμε την οικονομική επιτυχία των τελευταίων χρόνων εάν δεν καταφέρουμε να δημιουργήσουμε ανταγωνιστική οικονομία και ανταγωνιστικές ελληνικές επιχειρήσεις.  Ένας από τους παράγοντες για την επίτευξη αυτού είναι το σύστημα αξιών της ίδιας της κοινωνίας, όπου ο ρόλος των Μέσων Ενημέρωσης αποκτά εξέχουσα σημασία».

Συμβολή στην οικονομία

Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ως κύτταρο μιας ενεργής κοινωνίας, μπορούν να συμμετέχουν στην κοινωνία και δη σε έκτακτες συνθήκες, με όποιο μέσο μπορούν.  Στο πρόσφατο παρελθόν, η εταιρεία του κ. Βλάχου, προσέφερε τις υπηρεσίες της σε επιχειρήσεις της Θεσσαλίας που επλήγησαν από τις καταστροφικές καιρικές συνθήκες.  Κι αυτό γιατί πιστεύει ότι οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις πρέπει να κατανοήσουν ότι όσο μικρές κι αν είναι οι πρωτοβουλίες που θα πάρουν για να συμπαρασταθούν σε άλλες επιχειρήσεις, είναι απαραίτητες.  

Ο ίδιος διαπιστώνει ότι υπάρχουν πολλές μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις που μπορούν και θέλουν να διαδραματίσουν έναν εθνικό ρόλο εντός και εντός Ελλάδος, αρκεί να τους δείξει κάποιος τον δρόμο και να τους δώσει το χέρι.

Στο χρηματοπιστωτικό σύστημα

Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις επίσης, έχουν ανάγκη περισσότερο από οποιοδήποτε άλλον τη στήριξη των τραπεζών.  Σύμφωνος με τη θέση του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών ότι χρειάζονται πολλές υποστηρικτικές πρωτοβουλίες, ο κ. Βλάχος μεταφέροντας την εμπειρία του τονίζει ότι οι ΜΜΕ χρειάζονται υποστήριξη για την βελτίωση της οργάνωσης και της διοικητικής τους ικανότητας.

Εξηγεί, ότι η διοικητική ικανότητα συνήθως δεν συμβαδίζει με την αύξηση των πωλήσεων καθώς, ενώ οι πωλήσεις αυξάνονται γραμμικά, η διοικητική ικανότητα αυξάνεται κλιμακωτά και γι’ αυτό είναι και δυσκολότερο να αποκτηθεί. Η αναντιστοιχία μεταξύ πωλήσεων και διοικητικής ικανότητας είναι και η βασική αιτία της θνησιμότητας των μικρών επιχειρήσεων σε μικρή ηλικία.

Τραπεζική υποστήριξη

Εστιάζοντας ακόμη, στον ρόλο των τραπεζών για την ανάπτυξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων ο κ. Βλάχος λέει ότι το τραπεζικό προφίλ από μόνο του δεν είναι λύση στο πρόβλημα της ανταγωνιστικότητας μας. Τα δάνεια τα οποία κατευθύνονται σε κερδοφόρες εταιρείες δεν σημαίνει σίγουρα ότι θα οδηγηθούν σε αύξηση της ανταγωνιστικότητας της εταιρίας η οποία τα έλαβε. Το πιθανότερο είναι ότι θα ενσωματωθεί στο ενεργητικό της εταιρίας δημιουργώντας ρευστότητα και όχι ανταγωνιστικότητα

Ο τραπεζικός δανεισμός, εξάλλου, γίνεται πάντοτε με κριτήρια εγγυοδοσίας και ποτέ οι τράπεζες δεν αξιολογούν την επιχειρηματικότητα της επιχείρησης. Δηλαδή προτιμούν να συνεργάζονται με εταιρείες οι οποίες είναι απλά κερδοφόρες και έχουν εγγυήσεις παρά με εταιρίες οι οποίες ‘ρισκάρουν ‘ επιχειρηματικά για δημιουργία νέων προϊόντων και με το βλέμμα εκτός συνόρων.

Από την άλλη πλευρά μία εταιρεία η οποία έχει ένα εξαιρετικό τραπεζικό προφίλ δεν σημαίνει ότι έχει και το ανάλογο διοικητικό προφίλ. Δηλαδή την ικανότητα να ξεπεράσει τα διοικητικά εμπόδια, προβλήματα και ανάγκες για να μπορέσει να αξιοποιήσει στο μέγιστο την εισερχόμενη ρευστότητα. Έτσι, η μέση ελληνική επιχείρηση χρειάζεται πρωτίστως διοικητική υποστήριξη.

Συνταγή επιτυχίας

Ειδικότερα, καταλήγει, μπορεί η πρόσβαση στην Τραπεζική χρηματοδότηση να αποτελεί μία βασική αδυναμία των ΜμΕ αλλά δεν πρέπει να είναι μονόδρομος, επειδή πολλές επιχειρήσεις μη έχοντας την διοικητική ικανότητα, κατέληξαν να καταστραφούν από την ξαφνική ταμειακή πλημμύρα ενός δανείου.  Γι’ αυτό είναι απαραίτητο η χρηματοδότηση να συνδυαστεί με την διοικητική ικανότητα, εξασφαλίζεται σε μεγάλο βαθμό η αξιοποίηση της ρευστότητας προς όφελος της επιχείρησης, των μετόχων και των εργαζομένων της.

Όπως εξηγεί: «Η ενίσχυση των ΜΜΕ πρέπει να γίνει με λεπτομέρεια και εξειδίκευση πάνω σε ένα Μητρώο Υποψήφιων Πρωταθλητών το οποίο έχει σαφή κριτήρια για την ένταξη των υποψηφίων ΜΜΕ και θα παρακολουθείται σε διαχρονική βάση κατά την αντιστοιχία παρόμοιων θεσμικών φορέων».

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version