Ο τζίρος των σούπερ μάρκετ φέτος θα αυξηθεί κατά 3% περίπου λόγω ενίσχυσης της κατανάλωσης σε όγκο
Μπορεί να έχουν αυξηθεί οι επισκέψεις των καταναλωτών στα σούπερ μάρκετ, αλλά ξοδεύουν λιγότερα χρήματα σε κάθε επίσκεψη, ανέφερε χθες (7.2.2025) ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Metro, Αριστοτέλης Παντελιάδης, σε ενημερωτική συνάντηση δημοσιογράφων στο περιθώριο της έκθεσης HORECA 2025.
Συγκεκριμένα, ο επικεφαλής της Metro μίλησε για την οικονομική στενότητα των καταναλωτών, λέγοντας ότι τις πρώτες μέρες του μήνα η κατανάλωση είναι ικανοποιητική, αλλά μετά φθίνει. «Όταν φτάνουν τα λεφτά να τελειώνουν για το τρόφιμο, που είναι βασική ανάγκη, δεν είναι καλό σημάδι», σχολίασε χαρακτηριστικά ο ίδιος, προσθέτοντας ότι «περίπου το 20% των καταναλωτών πραγματικά πιέζεται και έχει δυσκολία».
Σύμφωνα με εκτίμηση του ίδιου για το 2025, ο τζίρος στα σούπερ μάρκετ θα καταγράψει άνοδο κατά περίπου 3%, κυρίως λόγω ενίσχυσης της κατανάλωσης σε όγκο και όχι λόγω πληθωρισμού.
«Δεν περιμέναμε απότομη διακοπή του πληθωρισμού με τον συνολικό πληθωρισμό να είναι εν τέλει κοντά στο 0% το 2024, ωστόσο υπήρξε καθαρή αύξηση του όγκου πωλήσεων, γεγονός που ευνόησε την αύξηση τζίρου. Η ανάπτυξη του ομίλου Metro κινήθηκε κοντά στο 3%. Ωστόσο δεν κινήθηκαν τόσο θετικά τα Cash & Carry του ομίλου καθώς επηρεάστηκαν από τη μειωμένη κινητικότητα των ξένων επισκεπτών. Στον αντίποδα η λιανική και τα καταστήματα My market κινήθηκαν θετικά σε όγκο πωλήσεων», σημείωσε ο κ. Παντελιάδης δηλώνοντας ότι ο τζίρος της Metro για το 2024 διαμορφώθηκε λίγο κάτω από 1,64 δισ. ευρώ.
Σημειώνεται ότι την ίδια χρονιά η Metro, που διαχειρίζεται τα καταστήματα Metro Cash & Carry και My market, δημιούργησε δύο νέα εταιρικά καταστήματα και συγκεκριμένα ένα «My market» στο Άργος και ένα «Metro Cash & Carry» στη Δράμα και άνοιξε 25 franchise σημεία πώλησης με την ονομασία «My market Local».
Για τον πληθωρισμό των τροφίμων ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Metro επισήμανε πως σήμερα βρίσκεται στο μηδέν προβλέποντας ότι είτε θα παραμείνει μηδενικός όλη τη χρονιά είτε θα είναι λίγο θετικός, αλλά δεν πρόκειται να είναι αρνητικός.
Όσον αφορά την πορεία των τιμών, ο ίδιος δήλωσε ότι υπάρχει πρόβλημα στην παγκόσμια παραγωγή κακάο και καφέ και «έχουμε πάρα πολλά προϊόντα που χρησιμοποιούν το κακάο σαν πρώτη ύλη, άρα όλα αυτά πιέζονται». Το ίδιο ισχύει και για το κρέας, ειδικά το μοσχαρίσιο, «γιατί στη Βόρεια Ευρώπη για να σώσουν το κλίμα σφάζουν τα ζώα και αυτό πλήττει την παραγωγή».
Ωστόσο, οι τιμές του ελαιόλαδου κινούνται χαμηλά, κατά τον ίδιο, με την τιμή του PL (Private Label) προϊόντος της Metro να έχει υποχωρήσει στα 7,90 ευρώ το λίτρο.
Σε συζήτηση για τα νέα μέτρα του Υπουργείου Ανάπτυξης, ο κ. Παντελιάδης τόνισε ότι με την εφαρμογή του νέου Κώδικα Δεοντολογίας για τις προσφορές, οι ψευδείς προσφορές θα καταργηθούν, οδηγώντας σε μια πιο ομαλή αγορά. Αυτό σημαίνει ότι, αν και οι προσφορές ενδέχεται να γίνουν πιο σπάνιες, θα είναι πιο αξιόπιστες και ακριβείς. Επιπλέον, δεν πιστεύει ότι θα αλλάξει η μέση τιμή του προϊόντος «ούτε προς τα πάνω, ούτε προς τα κάτω. Θα αναπροσαρμοστεί η πολιτική κάποιων προμηθευτών, αλλά τελικά η μέση τιμή στην οποία αγοράζει ο καταναλωτής το προϊόν, πιστεύω ότι θα μείνει η ίδια. Το όφελος για τον καταναλωτή είναι η μεγαλύτερη καθαρότητα».
Μιλώντας για το επενδυτικό πλάνο του ομίλου Metro, ο κ. Παντελιάδης αναφέρθηκε στο νέο κέντρο logistics του ομίλου στον Ασπρόπυργο, που είναι 45.000 τ.μ.
Η επένδυση εκτιμάται να ανέλθει μεταξύ 50 – 70 εκατ. ευρώ και αναμένεται να ολοκληρωθεί σε περίπου 2 χρόνια. Αυτήν τη στιγμή βρίσκονται σε διαδικασίες για την έκδοση των οικοδομικών αδειών.