Νέες επενδύσεις ύψους 27 εκατ. ευρώ παρουσίασε χθες (12.11.2024) σε δημοσιογραφική συνάντηση ο Γενικός Διευθυντής του Αγροτικού Συνεταιρισμού – ΑΣΠΙ «Πίνδος», Λάζαρος Τσακανίκας, για την επόμενη πενταετία.
Συγκεκριμένα, οι στρατηγικές επενδύσεις που δρομολογεί η Πίνδος, για την περίοδο 2025 – 2030, έχει ως κεντρικό άξονα την ανάπτυξη και την αειφορία.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Το νέο επενδυτικό πλάνο περιλαμβάνει την επέκταση του εκκολαπτηρίου με 10.000.000 ευρώ και της μονάδας έτοιμων ψημένων προϊόντων με 7.000.000 ευρώ, την ενίσχυση των μεταφορικών μέσων, 3.000.000 ευρώ και την ψηφιοποίηση 2.000.000 ευρώ. Προγραμματίζεται, επίσης, η δημιουργία νέων πτηνοτροφικών μονάδων, εγκαταστάσεις net metering και η μονάδα βιοαερίου 2MW για παραγωγή ανανεώσιμης ενέργειας.
Τα τελευταία 4 έτη η Πίνδος έχει επενδύσει περισσότερα από 40 εκατ. ευρώ σε νέα προϊόντα, εγκαταστάσεις και ψηφιακό μετασχηματισμό, χρησιμοποιώντας ίδια χρηματοδοτικά εργαλεία, όπως το Ταμείο Ανάκαμψης, και ίδια κεφάλαια.
Η Πίνδος, ως ο μεγαλύτερος πτηνοτροφικός συνεταιρισμός στην Ελλάδα, διαθέττει την μεγαλύτερη γκάμα προϊόντων και τους περισσότερους κωδικούς στην ελληνική αγορά. «Έχουμε ξεπεράσει τους 300 κωδικούς μέχρι σήμερα και συνεχίζουμε να δημιουργούμε πάντα νέα προϊόντα», ανέφερε ο Πρόεδρος του Αγροτικού Συνεταιρισμού – ΑΣΠΙ «Πίνδος», Ανδρέας Δημητρίου.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Σχετικά με τις τιμές των προϊόντων και τυχόν ανατιμήσεις τους, ο κ. Δημητρίου τόνισε: «Μειώσεις είχαμε, όχι ανατιμήσεις. Οι τελευταίες ανατιμήσεις που είχαν γίνει ήταν το 2022».
Ο συνεταιρισμός παράγει ετησίως περισσότερα από 50 εκατ. κοτόπουλα πάχυνσης και 350.000 όρνιθες αναπαραγωγής. Δεν υπάρχει λόγος για εισχώρηση σε άλλη κατηγορία προϊόντων πέρα από τα κοτόπουλα, επεσήμανε ο Πρόεδρος, εξηγώντας: «Δεν πιστεύω ότι οι παραγωγοί μας θέλουν να μπουν σε άλλη διαδικασία. Έχουν μάθει ένα επάγγελμα, το ξέρουν, το κάνουν πάρα πολύ καλά, είναι επιτυχημένο».
Για το 2023, ο κύκλος εργασιών (τζίρος) του Αγροτικού Πτηνοτροφικού Συνεταιρισμού ανήλθε σε 356.512.059 ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 5,5%.
Υψηλές επιδόσεις συνεχίζει να σημειώνει και το 2024 ο συνεταιρισμός, καταγράγοντας άνοδο 31% στις πωλήσεις έτοιμων ψημένων προϊόντων και εντυπωσιακή αύξηση 48% στις πωλήσεις γύρου. «Τα κέρδη του 2024 θα είναι λίγο καλύτερα από το 2023», δήλωσε ο κ. Τσακανίκας.
Όσον αφορά τις εξαγωγές, όχι μόνο σημειώνουν αύξηση κατά 20%, αλλά πλέον αντιπροσωπεύουν το 10% του συνολικών πωλήσεων, γεγονός που αναδεικνύει την επιτυχημένη διείσδυση του Συνεταιρισμού στις διεθνείς αγορές και τη σταθερή εξωστρεφή του πορεία.
Το success story της Πίνδου
Ο Πτηνοτροφικός Συνεταιρισμός Ιωαννίνων «Πίνδος» ιδρύθηκε το 1958 από 7 πρωτοπόρους παραγωγούς, με κοινό όραμα και δύο κύριους στόχους, την ανάπτυξη της πτηνοτροφίας στην περιοχή των Ιωαννίνων και την ενίσχυση του εισοδήματος των παραγωγών.
Στη διάρκεια των χρόνων, ο συνεταιρισμός μεγάλωσε και εξελίχθηκε με σταθερά βήματα, προσελκύοντας νέα μέλη και αυξάνοντας την παραγωγική ικανότητα. Σήμερα, έχει 500 παραγωγούς – μέλη και 100 συνεργαζόμενους παραγωγούς, ενώ τα ιδιόκτητα πτηνοτροφεία των παραγωγών υπερβαίνουν τα 600.000 τ.μ.
Παράλληλα, η Πίνδος έχει δημιουργήσει 18 κέντρα logistics και έχει παρουσία σε πάνω από 8.000 σημεία πώλησης πανελλαδικά, «δηλαδή από το μικρότερο κρεοπωλείο μέχρι την μεγαλύτερη αλυσίδα λιανεμπορίου», σχολίασε σχετικά ο κ. Δημητρίου.
Ο συνεταιρισμός διαθέτει εργοστάσια για:
- Εκκόλαψη
- Παραγωγή ζωοτροφών
- Πτηνοσφαγείο
- Αδρανοποίηση προϊόντων σφαγείου
- Παραγωγή έτοιμων ψημένων και κατεψυγμένων προϊόντων
- Παραγωγή οργανοχουμικών λιπασμάτων
Πρωταρχικός στόχος της Πίνδος ήταν να προσφέρει στην τοπική κοινωνία δημιουργώντας νέες θέσεων εργασίας, μεταφέροντας εισοδήματα στην περιοχή, αλλά και στηρίζοντας κοινωνικές και πολιτιστικές δράσεις.
Επιπρόσθετος στόχος ήταν η διεύρυνση της γκάμας των προϊόντων της για την κάλυψη των αναγκών των καταναλωτών, με προϊόντα ελεύθερης βοσκής και βιολογικής εκτροφής, έτοιμα ψημένα και μαριναρισμένα προϊόντα, νέα προϊόντα, όπως αυγά, λουκάνικα, και πίτες.
Για τον περιορισμό του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος, η Πίνδος ανανέωσε τις συσκευασίες των προϊόντων της, δίνοντας έμφαση στη μείωση της χρήσης πλαστικού και τη χρήση χάρτινων υλικών, ειδικά στη διακίνηση των προϊόντων της. Σημαντική πρόοδος καταγράφηκε με την αντικατάσταση των πλαστικών τελάρων με χάρτινες εναλλακτικές (χαρτοτελάρα). Την τελευταία πενταετία η εταιρεία κατάφερε να μειώσει τη χρήση πλαστικού κατά περίπου 90%, προσφέροντας μια πιο φιλική προς το περιβάλλον λύση στις διαδικασίες μεταφοράς.